Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Lån eller køb af diagnose tester

Emne i 'El-system' startet af kazmuz, 17 November 2016.

  1. kazmuz

    kazmuz Member

    Joined:
    24 Januar 2008
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E
    Km:
    396000
    Årgang:
    1986
    Så er bunden af det gamle anlæg på igen, med toppen fra det nye, lige lidt hjalp det, men der var 3 dl benzin i bunden af manifolden, men jeg er ret sikker på at det blot er fra da jeg lusede pumpen og trykkede et par gange på skiven, men det er suget ud nu.
    Jeg er meget tæt på at bestille et nyt pumpe relæ, men jeg skal nok holde mig i skindet til jeg høre mere :)
     
  2. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Jeg må blankt indrømme, at jeg er blevet lidt forvirret over din fejlsøgning. Er der benzin ud af dyserne eller ikke? Havde du ikke forsøgt med opstart og lus? Har du prøvet stilleskruen? Hvad skifter du ud på anlægget? Jeg sender lige en PB, så kan vi lige tage den telefonisk. Sidder i eksamensperioden og bliver næsten mere forvirret af det her:)
     
  3. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Fandt lige noget på youtube. Altid lækkert med film/billeder, så er der ingen misforståelse. Det var denne procedure, jeg mente tidligere:

    Prøv om ikke det kan lade sig gøre:)
    (Bemærk: Han har bløde ledninger, så der skal ikke bruges så meget vold)
     
  4. kazmuz

    kazmuz Member

    Joined:
    24 Januar 2008
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Århus
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E
    Km:
    396000
    Årgang:
    1986
    Så blev der skruet lidt mere, jeg tjekkede dyser, de 4 jeg kunne få ud virker, men det er ikke et pænt mønster de tegner, og vi kom frem til at vi vist ikke havde prøvet at luse relæet efter pumpe skift, og nu starter hun, og hun spinder som den Mis hun er, så nu må jeg vist finde et nyt pumperelæ.
    Konklusionen jeg kan komme frem til, er at det var en kombination af en dårlig pumpe og et iret pumperelæ, at jeg så også fandt et knækket strømfordelerdæksel plus stift og knækket pakning, og fik skiftet tomgangs kontakt dims, er vel bare bonus. Og at jeg har for 3500 dele jeg ikke lige skulle bruge nu, er ok med mig, de kommer i mine 5 flyttekasser med andre dele :)
    Jeg kan ikke uploade mine tlf videoer, så i må tage mit ord for at hun lyder godt :)
    Mange tak for hjælp herinde, og især mange tak djarnis82 for utrætteligt at blive ved, og for telefon konsultation :)
     
  5. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Super fed melding8)
    Hvis jeg må komme med en sidste bemærkning, så ville det være at få indstillet din Duty Cycle (mht. miljø, kørselsøkonomi, motorens ve og vel og evt. synsrapporten), nu hvor der er blevet pillet ved fordeleren.
     
    Sidst redigeret: 8 December 2016

Del denne side