Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Håndbremsen/pakeringsbremse

Emne i 'Bremser' startet af Alex B Jeppesen, 25 December 2007.

  1. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Da jeg efterhånden kan træde pedalen helt i bund uden at den blive stram og samtidig syntes det heller ikke at have den store effekt på bremsning når bilen holder stille,er det jo nok ved at være tid til bakke skift.
    Hvordan gør jeg det,noget jeg specielt skal være opmærksom på og er det ligesom et normalt tromlebremse system at skifte?
    Mvh Alex
     
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej

    det er et helt normalt tromlebremse system der side til håndbremsen,

    så vis du har prøve dette før er det ikke noget problem,

    du kan måske stremme den op inde under bilen, der kan den godt stremmses op vis der er mere at stremme den med, men kik engang der først,
     
  3. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Den kan jo også strammes op gennem et hul fra hjulbolt - som en normal tromle.

    Uffe, har du ikke et billede af det? 8)
     
  4. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det lyder da rart,så er det kun baghjulet der skal af og så skal der drejes :D
     
  5. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    jo da har da lide et billed fra min billedbog :D


    ja du kan tage hjulet af og dreje (nr 50 ) med en flad skruetrække men her skal du jo helst vide hvad du gør'
    nr 50 er et lille tandhjul med gevind i der stramme nå du drejer den, der er lås på så du kan høre nå den klikke og så er det den rigtig vej, tag lidt af gange og drej skiven så du kan mærke nok den er ved at tage fadt, gør dette i begge sider
     

    Attached Files:

  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja. Faktisk kan man nøjes med at skrue en hjulbolt ud. :)
    Men det var måske en god ide, lige at tage bremseskiven af, og kontrollere belægningen. (men vær obs. på at det plejer at koste penge :? )
     
  7. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Naturligvis skal det tjekkes :!: Det med hjulbolten er for optimal justering med skiven på...

    Det plejer nu ikke at være så dyrt for et sæt nye bakker... Jeg skifter dem hver gang jeg skal syne, for når man næsten aldrig bruger dem bliver de dårlige - når de er nye bremser de jo bare 100%, hvilket jeg sætter pris på til syn.
     
  8. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ?? hvor ?
    skil det ad og slæk justerskruerne i begge hjul helt op
    løsn strammeren under bilen
    sørg for at hamlerne i begge hjul kører ordentligt (dem håndbremsekablerne trækker i )
    saml igen
    stram justerskruerne op til de blokere, løsn 1 tand af gangen til de går fri.
    stram skruen under bunden til pedalen tager 2 klik.
    chek bremsen ikke hænger
     

Del denne side