Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Tomgang m.m.

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Niels W124, 1 November 2016.

Tags:
  1. Niels W124

    Niels W124 New Member

    Joined:
    1 November 2016
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Tørring
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    190000
    Årgang:
    1986
    Hej gode mennesker
    Jeg er helt ny på forummet, så jeg undskylder på forhånd, hvis der allerede er relevante svar, som jeg ikke har fundet.

    Min nye (1986)W124 300E har følgende problem:
    Specielt når den er kold kan den ikke gå i tomgang, og det lyder som om at ikke alle cylindre er med i det øjeblik man giver gas. Når den så er varm går den i tomgang, men for højt. Den samme oplevelse af at den tøver på nogle cylindre i det sekund man giver gas.

    Nye tændrør, rotor og dæksel. Tomgangsregulator renset.

    Hvad kan dette være?
    //Niels
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan være ovp relæ, kølevands temperatur sensor eventuelt kobineret med en strømfordeler der er fugt i
     
  3. Niels W124

    Niels W124 New Member

    Joined:
    1 November 2016
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Tørring
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    190000
    Årgang:
    1986
    Mange tak for svaret. En anden har også sagt laderelæet. Er dette også en mulighed? Jeg vil selvfølgelig helst bestille så få dele som mulig:) mvh Niels
     
  4. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Evt dårlige tændkabler. Hvordan ser tændrørene ud, når den har kørt dårligt? Våde af benzin, helt sorte eller tørre? :)
     
  5. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    som tidligere nævnt så er det dit OVP relæ
     
  6. Niels W124

    Niels W124 New Member

    Joined:
    1 November 2016
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Tørring
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    190000
    Årgang:
    1986
    Tak for svar. Jeg har nu bestilt nyt OPV relæ, og er spændt på resultatet. Jeg skal nok vende tilbage når det kommer og er skiftet:) mvh Niels
     
  7. Niels W124

    Niels W124 New Member

    Joined:
    1 November 2016
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Tørring
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    190000
    Årgang:
    1986
    Så er OPV relæ kommet og jeg har monteret det med fint resultat. Bilen starter og kører igen perfekt i tomgang. Tak for hjælpen til alle som har skrevet. mvh Niels
     

Del denne side