Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

300 SE tomgangsproblemer

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af carsldrengen, 27 Oktober 2016.

  1. carsldrengen

    carsldrengen New Member

    Joined:
    27 Oktober 2016
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Roskilde
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W126 300SE
    Km:
    210000
    Årgang:
    1989
    Hej med jer,

    Imorges gik min kære W126 i stå i køen på motorvejen. Den haltede godt og gik så ud. satte den i P og fik med besvær gang i den. Kom ind til siden. Bilen køre fint derudover. ingen mislyde eller andet. Fik den fragtet hjem. Da jeg selv kom hjem kørte bilen ganske fint. Men efter den blev varm igen gjorde den det igen. Når den står i N/P går den fint i tomgang.

    Har prøvet med en anden tændspole. ingen ændring. Rotor, fordeler, kabler og tændrør er forholdsvis nye. mindre end et halvt år.

    Jeg tror selv at problemet ligger på indsugnings/brændstof siden. Dertil synes jeg også den har brugt lidt godt med brændstof det seneste.

    Den har fået skiftet knastaksel og toppakning for 14 dage siden.

    nogen ideer?
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Rotor og dæksel, er det original Mercedes dele og har du tjekket om der er fugt i?
    Er 90% sikker på at fejler er der:)
     
  3. carsldrengen

    carsldrengen New Member

    Joined:
    27 Oktober 2016
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Roskilde
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W126 300SE
    Km:
    210000
    Årgang:
    1989
    Hey djaabo,

    Jeg mener det er original dele. men skiller ad imorgen og kontrollerer. Mindes ikke der var fugt i da det blev skilt ad for et par uger siden.
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    der kan være trængt fugt ind i strømfordeler/rotor, selvom delene er relativt nye...

    Hvis tændingen er ok - kan det være lambda regulering som ikke virker korrekt især hvis den bruger for meget brændstof,
    dette er ofte en fejl på de 12 ventilede R6 motorer..
     
  5. carsldrengen

    carsldrengen New Member

    Joined:
    27 Oktober 2016
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Roskilde
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W126 300SE
    Km:
    210000
    Årgang:
    1989
    Kigger på det idag. Btw, det er modellen uden kat og lambdaregulering, heller ingen EGR.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

Del denne side