Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

230E, 1992 Døre lukker af sig selv

Emne i 'Vakuum-system' startet af thomz, 6 September 2016.

  1. thomz

    thomz Member

    Joined:
    15 Juni 2015
    Indlæg:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hejsa forum
    Jeg har en dejlig 230E fra 1992, som jeg har haft i ca. 1½ år.
    I sommer begyndte dørene at låse af sig selv, både når den står stille og under kørsel.
    Jeg har forsøgt at Google lidt på problematikken, også herinde, men jeg kunne godt bruge nogle pointere til, hvor jeg skal starte min fejlsøgning.

    Den normale opførsel har været, at dørene forblev ulåste, uanset om jeg satte mig ind i den og kørte, eller bare lod den stå. Jeg skriver dette, fordi jeg har indtryk af at nogle modeller låser automatisk efter 30 sekunder, hvis dørene ikke er blevet åbnet. Ej heller har den haft automatik, der låser dørene under kørsel,

    Nu sker der følgende:
    Jeg låser bilen op. Nogle gange låser den af sig selv, enten ved stilstand eller under kørsel. Andre gange forbliver dørene ulåst. Der kan gå alt mellem 5 sekunder til flere minutter fra dørene er låst op, til dørene låses igen.
    Når det sker, at dørene låses under kørsel, kan jeg høre pumpen snurre, når jeg slukker motoren. Pumpen kører kun ca. 1-2 sekunder, men der sker ikke yderligere med låsene.

    Jeg bemærker ingen forskel, om jeg låser op i venstre eller højre fordør eller bagagerum. Bilen forbliver altid låst, uanset om jeg låser den, eller den selv gør det.

    Jeg tænker umiddelbart ikke, at pumpen er defekt, eller at der er en læk som sådan, eftersom pumpen kun snurrer i kort tid ved låsning/oplåsning (udover at den som sagt snurrer, når jeg har stoppet bilen og døren hare låst sig undervejs).

    Håber I kan hjælpe:)

    Mvh. Thomas
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Har du uoriginal fjernbetjening til central låsen ?

    Sendt fra min HTC Desire 620 med Tapatalk
     
  3. thomz

    thomz Member

    Joined:
    15 Juni 2015
    Indlæg:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nej. Ingen fjernbetjening.
    Spekulerer om det kan være noget så.simpelt som en slidt kontakt ( som aktiver pumpen) i en af dørene?

    Mvh. Thomas
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det kan det ikke være måske har du en knap i instrument bordet til at låse døre med?

    Sendt fra min Lenovo A6020a40 med Tapatalk
     
  5. thomz

    thomz Member

    Joined:
    15 Juni 2015
    Indlæg:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nope, men nu du siger det, er der en knap til at slå nakkestøtterne ned bagi. Mon den er en del af samme system?
     
  6. clausejby

    clausejby Member

    Joined:
    12 Januar 2013
    Indlæg:
    163
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    ejby vestfyn
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    300 te
    Km:
    550000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    300 TD turbo VAN
    Bil nr. 2 Km:
    780000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    jeg havde samme problem det var en ledming i føre døren der havde hul og kunne røre ved stel
     
  7. thomz

    thomz Member

    Joined:
    15 Juni 2015
    Indlæg:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Cool. Så prøver jeg der:)
    Tak for hjælpen. Vender tilbage med en update.
    Mvh. Thomas
     
  8. thomz

    thomz Member

    Joined:
    15 Juni 2015
    Indlæg:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hmm, fik beklædningen af, lirket låsen ud og afkoblet de to ledninger. Tænkte først at det måske var i kontakten i låsen, der kunne drille lidt, men selv med ledninger afkoblet, låste den sig selv. Jeg kunne ikke fremprovokere det ved at hive i ledningerne, så jeg må nok få dem helt ud og tjekke for evt. brud. Det er lidt et fritidsprojekt, så der går lidt tid inden næste gang;-)
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tjek at dine låse paler kan køre frit i begge fordøre, det kan aktivere låsen hvis de går mod beklædningen eller ikke kan komme helt op eller lign.
    Ellers afmonter også dit stik i venstre dør og se om det er det samme, her kan du nemlig også låse den hele vejen rundt.
    Det samme gælder fra bagklappen. :)
     
  10. thomz

    thomz Member

    Joined:
    15 Juni 2015
    Indlæg:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tjek. Will do☺
     
  11. thomz

    thomz Member

    Joined:
    15 Juni 2015
    Indlæg:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej igen. Jeg tror jeg har fundet skurken: Aktuatoren til bagklappen ser lidt slidt/utæt ud og virker ekstrem følsom - man skal næsten bare kigge på den og så trækker den sig sammen. Tog trækpinden af aktuatoren og lod den stå, mens jeg smækkede ivrigt med begge fordøre uden at kunne fremprovokere fejlen. I følge manualen skulle det være vældigt nemt at hive aktuatoren ud, men jeg synes ikke helt det virker så simpelt. Så sjovt nok, da jeg googlede lidt efter yderligere hjælp til at hive den ud, fandt jeg et indlæg, hvor en fyr havde beskrevet en fremgangsmåde, netop fordi han havde samme symptomer som jeg:). Nå, ny aktuator må være vejen frem, og så satser jeg på, det er løsningen;-)
     
  12. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det er ikke bare justeringen af den, vel ?
     
  13. thomz

    thomz Member

    Joined:
    15 Juni 2015
    Indlæg:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hmm. Jeg kunne ændre lidt på trækstangens placering, men jeg syntes ikke der var så meget at give af. Selve aktuatoren er skruet i runde huller, så dens placering synes jeg ikke jeg kan ændre på, med mindre jeg har overset noget?
     
  14. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Trækstangen mod aktuatoren kan justeres

    Sendt fra min HTC Desire 620 med Tapatalk
     
  15. thomz

    thomz Member

    Joined:
    15 Juni 2015
    Indlæg:
    30
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ok. Så giver jeg det et skud. ☺
     

Del denne side