Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Tuning af Disel og Turbo Disel

Emne i 'Serviceydelser' startet af djaabo, 20 August 2009.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den holder sig inden for co2 normerne, da det kun er ved fuld last den for mere brændstof og det gælder både benzin og disel biler.

    Jeg ænder ikke på udstødning. Da det ikke er nødvendig, men jeg kan godt montere en magna flow kat og en issenman bag potte hvis det ønskes for lydens skyld:)
     
  2. jacobh

    jacobh New Member

    Joined:
    21 December 2008
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Ingen
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0

    Nej, nej, den må helst ikke larme nævneværdigt mere end originalt. Folk skal helst tro, at det bare er en gammel morfar-Mercedes, indtil jeg sender klampen i kælderen ;-).

    -Jacob
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så er det nok bedst at holde sig til den originale.
    Dog kan jeg anbefale Issenman bagpotte til V8 modellerne, den hiver den bedste lyd ud af dem samtidig med at den dæmper tilpas meget, så ikke man skal høre på det ved motorvejs kørsel.
     
  4. jacobh

    jacobh New Member

    Joined:
    21 December 2008
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Ingen
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hmm, mener du Eisenmann? Kan nemlig ikke finde nogen Issenman-udstødning på nettet.

    -Jacob
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Eisenmann giver en suveræn lyd til V8'eren! :love:

    Her kan den nydes: http://www.youtube.com/watch?v=lsDdZ06N5sc&feature=related
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja havde selv Eisenmann på min s500. Jeg blev aldrig træt af den lyd :love:
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jacob det er så her du smider din fede løsning på bordet omkring det evige problem med "skal, skal ikke" problem ang. mere lyd ud af udstødningen 8)
    Man behøver ikke nøjes med kun den larmende løsning elelr kun den stille løsning :mrgreen:
    Det har Jacob en rigtig fin løsning på, som jeg kan skrive under på er ret så underholdende (har hørt løsningen) og super fed :yes:
    Hvorfor gå på kompromi når man kan få det hele ik :yipi:

    Du ved hvad jeg snakker om Jacob, så fortæl lige lidt om løsningen på at undgå en kompromiløsninger ang. udstødnings lyd :love:
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja man kan self også bare gøre som jeg gør på min SLér. Det er et elektronisk spjæld på, så jeg kan bruge den normale udstødning eller havde fri udblæsnng:)

    I kan jo se og høre det til træffet:)
     
  9. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  10. mb_brian

    mb_brian New Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 E220 t CDI
    Km:
    0
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2:
    VW Golf st.car.
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Wow !!!! Den er flot. Og så er der bagsæder !!!!
    Vil straks fortælle konen, at vi sagtens kan købe en SL60 :lol:
    /B
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jo det er min:)
    Der var forspørgelse på nogle billeder, så der erhermed gjordt:)
     
  12. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Jakob

    Kan du ikke lige skrive til mig på no@autoimport.dk hvis du stadig står og skal lege med sådan en??

    MVH Nick
     
  13. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hallo hallo.....nu kom jeg lige til at tænke på om det har nogen betydning for de folk som påtænker at tune deres biler, jeg tænker på den nye lov om partikel filter, og at ens bil ikke må forurene over en hvis grænse, altså en bil med partikelfilter, vil jo forurene mindre end en bil, uden!...men hvis man nu tuner sin bil, uden partikelfilter, så skal der vel skrues så meget ned for den at den kan komme ned på samme grænse som en med partikelfilter???

    jeg kan ikke lige få den dersens 'latterlige partikelfilter ting lovkrav' til at hænge sammen med tuning af biler, forureningsgrænse osv????
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er fordi et forureningen af motoren måles ved tomgang og delgas. I det område har tuningen ikkr betydning for motoren. Det er kun ved fuld gas at den for lidt mere at leve af.
     
  15. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Hej! Hvad kan du gøre ved en 190e 2.0? 1988, kan den få lidt mere smæk, hvad ville du gøre der, og hvad ville en evt. pris være?

    Jeg kunne også være interesseret i noget ny udstødning, med en del bedre lyd, men evt. unden at den kan ses, så man beholder nogenlunde originalt look, men bare en hårdere lyd :)

    - AP
     
  16. Bjerregaard

    Bjerregaard New Member

    Joined:
    9 Juli 2016
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124 TDT
    Km:
    430000
    Årgang:
    1991
    Hej jeg har en 3.0 tubo diesel hvor meget tryk kommer den til og køre med efter du har været igang
     
  17. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det må siges at være en gammel tråd der er pustet liv i igen:) Hvis turboen er i orden, så kan den presses til 1.2 bar, men jeg plejer at holde det til 1 bar, så ikke turboen smider for meget varme ind i motoren, da der ikke er nogen intercooler på.

    Men med intercooler kan turboen god makses ud, men det er lige så meget den ekstra mængde brændstof for pumpen, som levere effekten.
     

Del denne side