Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Nyt instrumenthus?

Emne i 'Kabine' startet af Johnson, 1 August 2016.

  1. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej MB-Venner

    Min omdrejningstæller har lidt sit eget liv og går kun op til 3.500 rpm uanset hvor meget pedal jeg giver den. Benzinmåleren kan også godt lide mest at stå som helt fuld tank. Hvis jeg banker lidt på glasset til instrumenthuset hopper den dog tilbage til at vise rigtigt (som regel). Det samme gælder faktisk for temperaturmåleren. Ellers fungerer alt som det skal. Batteriet fejler ikke noget og aflader ikke. Så tænker jeg at det måske kan være OVP-relæet? Eller skal jeg ud og finde et helt nyt instrumenthus?
     
  2. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    sikring nummer 5.. !!!
    skift til nye i rustfri stål..
     
  3. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak Hwidsted:). Det prøver jeg. Skal alligevel forbi Mercedes i løbet af ugen og hente ny nøgle til bilen.. Tænk at sådan en koster 2000 kr
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Nej skift alle til messing-sikringer, så det er samme materiale som sikringsholderne, og du undgår derved ir og en masse elektrisk bøvl.
    Se denne tråd: http://mbyc.dk/index.php?threads/sikringer.1130/
     
    • Like Like x 1
  5. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    rudtfri stål gir det samme.. ;)
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    hvis du har Chrome ringe i instrument huset, så kan de godt var skyld i at nålene støder på. typisk ved 3500 omdrejninger hvor nålen står kl 12
     
  7. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det har jeg og kan faktisk godt se at viseren på omdrejningstælleren rammer Chrome-ringen:). Så er mysteriet med omdrejningstælleren løst. Sikring nummer 5 er skiftet og tankmåleren er stadig ikke helt stabil desværre. Men lampen lyser jo stadig når tanken er ved at være tom, så det kan jeg leve med..
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    2 ædelmetaller der skal arbejde sammen elektrisk, skal være ens, ellers opstår der en kemisk reaktion mellem metallerne, der får det mindst ædle metal til at korrodere, så hvis ikke det er sikringen der korrodere, så går det blot ud over sikrings holderen. :)

    tankmåleren plejer og være føleren, det vist kun de ældre 126,116,123 hvor det er selve måler uret der var problemer med..
     
    • Like Like x 1
  9. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    På nær min 300E-24, her var det uret som var defekt :yes:
     
    • Like Like x 1
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Det gælder nu ikke kun fordi, det benyttes elektrisk, det duer fx heller ikke med kobbertag og jernnedløb, det ædle katodiske kobber vil korredere det anodiske jern.

    Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk
     
    • Like Like x 1
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Korrekt, men den ion strømning som den elektriske strøm skaber, fremskynder processen
     
  12. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ok. På brugsvand laver man også ionfælder, når kobber- og jern-rør blandes, så vand fra kobber-røret ikke løber retur til jernrøret. Nå det blev da lige et kemisk-sidespor. :oopsbig:
     

Del denne side