Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

motorstop

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af mwrab, 31 Juli 2016.

  1. mwrab

    mwrab New Member

    Joined:
    23 September 2012
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    copenhagen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    172000
    Årgang:
    1990
    Hej Alle

    Min "nye" 260 e (m103 selvf.) fra 90 ville ikke rigtigt som jeg. Under en tur ud i det danske sommerland satte motoren pludseligt ud. Ingen støj eller andet bare brat mistede jeg kraft. triller ind til siden.... Kunne ikke startes efterfølgende. Slet ingen reaktion. Den tørner men starter ikke. Kender ikke bilen så godt så ved ikke om der er mislyde fra motoren mens den tørner.
    Ingen olie under bilen (den har stået i ti dage mens jeg har været på ferie) og ingen vand.
    Sælger oplyste at han havde fået skiftet toppakningen for nyligt. (ingen vand i olien)

    på den sidste tur opdagede jeg at olietrykket faldt ved lave omdregninger. Ned til lige over 1 bar.
    desuden havde jeg opdaget at der var for højt tryk på kølevandet når det havde kørt lidt tid...

    Har i nogle gode bud (ud over at få den til mekaniker) på hvad det kan være? - Jeg tænker først at nu var det bare en ny motor og at toppakningen var dårligt skiftet - motoren smadret ...
    Men måske kan det være andet?

    Nogle forslag?? Benzin pumpen? Et relæ? noget helt 5.??

    På forhånd tak
    Martin
     
  2. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Min har lavet samme nummer med mig.Det var benzin pumpe relæet det havde skyld i den,efter udskiftning kunne motoren starte.
    Du kan sætte tænding på ,prøv at lytte godt efter at du kan høre at relæet trækker når du drejer nøglen,det kunne jeg ikke på min bil relæ.
     
  3. mwrab

    mwrab New Member

    Joined:
    23 September 2012
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    copenhagen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    172000
    Årgang:
    1990
    Det håber jeg så meget på det er.
    Hvor sidder det relæ henne?
     
  4. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Mener at den sidder bag batteriet. Prøv evt at sidde tænding på og så prøv at lytte efter om du kan høre om benzin pumpen kører. Mener at den sidder ved højre baghjul/tank. Ellers så prøv at søge herinde der er masser forslag til hvad dit problem kan være.
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, det er ikke motorhaveri, det tror jeg ikke på.

    Jeg har oplevet det samme med en 300E og der var det bare rotoren der gav op (knækkede inde i)
    Der sider også et lille kul på en fjedder bag ved rotoren som kan knække/slides.

    Dertil skal du tjekke dit OVP relæ som sider bagved Batteriet bag plastik indækningen hvis den stadig sider lige bag batteriet. hvis ikke burde du kunne se alle styreboksene og det sølvfarvet firkantede høje OVP relæ med en eller 2 sikringer i på 10A i toppen under et klart plastik låg.
    Disse skal tjekkes.

    Men alt i alt skal du finde ud af om det er brændstof eller tænding den mangler først.
    Tændingen er nemt. Hiv det midterste tændkabel af på fordeleren under dækslet foran på motoren, læg det sådan tæt op ad stel et sted og tørn motoren og se om det laver gnist.
    Brændstof kan du starte med som det skrives, at med åben føre dør (ikke for meget støj uden for) sæt tænding på bilen så alle lamper lyser op, men uden at den tørne rstarteren. her burde du i 2 sek. kunne høre benzin pumpen summe klart og tydeligt fra vogn bunden lige inde bag højre baghjul.
    Hvis ikke, så skal du højstsandsynligt skifte dit benzinrelæ som sider ude bag batteriet og er sådan en sort klods på størelse med en pakke smøger, der står tit et omdrejnings tal på dem.
     
  6. mwrab

    mwrab New Member

    Joined:
    23 September 2012
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    copenhagen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    172000
    Årgang:
    1990
    Hej - alle

    Nu har jeg tjekket følgende:

    Relæ - klikker ved tænding.
    Benzinpumpen ved højre baghjul - starter.
    Tændrør gnister.

    Fjernede luftfilter og kom ned til den anden brændstof pumpe se billeder (ved ikke hvad den hedder)

    Afmonterede først slangen der sidder kl 7-8 på (se billedet) der kom der benzin ud af. Går ud fra det er input benzin???
    Afmonterede derefter kl 1 og kl 9 og begge var tøre når der tørnes. De må gå til indsprøjtning.

    Kan jeg så konkluderer at dimsen (benzinpumpen #2) er stået af?? Eller noget styring af den? Hvor sidder noget sådant?

    Mvh Martin
     

    Attached Files:

  7. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg mener ikke at returen lækker brændstof ved opstart, så det lyder naturligt det den gør.
    MEN, tjek lige nede under hele aggregatet mængdefordeleren sider på (Mængdemåleren, med klappen)
    Her under er fæstnet en slange som hvis den hopper af, så kan den ikke starte.
    Den er svine svær at komme til.
     
  9. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Der sidder en finfilter ved indgangen til fordeleren.Man kan tjekke den for at ikke været til stoppet.
     
  10. stero

    stero Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    214000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Du spørger bld. hvad styrer benzinpumpe 2, (som er mængdefordeleren) det gør den sorte box (str. som en æske tændstikker) som sidder på højre side af mængdefordeleren på dit billed, det er en "Elektrohydraglig trykstiller", også kaldet "Skamgasventil". Den kan finde på at lukke af for benzinen af en eller anden grund, prøv at hive stikket fra og start.
     
  11. mwrab

    mwrab New Member

    Joined:
    23 September 2012
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    copenhagen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    172000
    Årgang:
    1990
    Hej alle
    Tak for jeres svar
    Jeg har sendt den på værksted - ingen kompression. Alle ventiler så ud til at være ødelagt....
     
  12. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Øv hvis du skal bruge en god ombytter motor så sig til jeg har en

    Sendt fra min Lenovo A6020a40 med Tapatalk
     
    • Like Like x 1
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Inden motoren for døds domen, så få tjekket at det ikke bare er knasten som er dårlig.

    Skal motoren skiftes, så få sat en 3.0 i. Den passer lige over og er bare noget mere rap end 2.6eren
     
    • Like Like x 1

Del denne side