Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

260 e

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af mwrab, 2 Juli 2016.

Tags:
  1. mwrab

    mwrab New Member

    Joined:
    23 September 2012
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    copenhagen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    172000
    Årgang:
    1990
    Hej alle

    Overvejer at købe en 260 E. skal ud og se på et par stykker. Er der noget jeg skal være opmærksom på med netop denne motor?

    Har i noget andre tip til hvad jeg skal kigge efter når jeg er ude at prøve dem?

    Mvh
    Martin
    31273332
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Oliespild, ydelse, motorgang skal være meget rolig hvis den skal køre perfekt...

    Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk
     
  3. mwrab

    mwrab New Member

    Joined:
    23 September 2012
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    copenhagen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    172000
    Årgang:
    1990
    Var ude og se et par stykker
    Den ene havde olie i vandet og vand i olien. Men sælger var også villig til at gå ned i pris

    Hvad koster det mon at få skiftet toppakning ?
    Desuden var der noget rumlen fra lejerne ved normal bykørsel. ?

    Den anden var noget træt i det og svedte rigtigt meget olie. Desuden så den ud til at ha kørt mange flere km end angivet...
     
  4. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej mwrab er der en årsag til at det lige skal være en 260e. Hvis du kigger lidt længere ned på "siden" så er der en der har en 300e til salg. Når man er "nede" i de årgange du kigger på er det nok svært at finde en der ikke har et problem eller to .
     
    Sidst redigeret: 3 Juli 2016
  5. mwrab

    mwrab New Member

    Joined:
    23 September 2012
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    copenhagen
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    172000
    Årgang:
    1990
    Den eneste grund skulle være lidt billigere vægtafgift og forsikring. Men nej jeg har klart udvidet mit søgning efter de to sløje biler jeg har set i dag :)
     
  6. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Jeg gik specifikt efter M103'eren, fordi det er den "klassiske" W124 benzinmotor - desuden er det utroligt nemt og billigt at finde dele til disse motorer, da de blev solgt i hobevis og skrottes i disse år i hobevis. Desværre er indsprøjtningen og tændingen lidt et mysterium for moderne mekanikere, som nærmest betragter det at motoren kan køre, som sort magi. Så forvent at du ved mere om bilen, end mekanikeren på Mercedes gør, som udgangspunkt hvis den fejler. Tændingen er dog et hyppigt problem på disse motorer (fugt/olie bag fordelerdæksel), men det er ikke dyrere at reparere end andre biler. En M103, der har gået mere end 100.000 km, sveder som regel både for og bag med olie fra toppakningen - det regnes faktisk for normalt, så længe det ikke er voldsomt (her skal der nok være nogen som modsiger mig :)).

    Du skal lede efter den bil som er i bedst stand, og med det meste udstyr. Så er det lige meget om det er en 300, 260 eller hvad det er. Som udgangspunkt skal du opdele bilen i følgende kategorier:

    -interiør (slitage)
    -eksteriør (rust)
    -mekanisk stand (undervogn og motor)

    Hvis bilen fejler i mere end 1 kategori, så dump den, hvis den ligger i middel til dyr pris for modellen - medmindre at det er relativt nemt at ordne i den ene ekstra kategori. Min egen 260E dumper i interiør og motorstand, men jeg fik en ny motor for 1800,- og bilen var meget billig (kunne ikke køre på den ene cylinder, hvilket var tændingen). Så for mig var det et nemt valg, selvom den dumpede i flere kategorier. Og så har den næsten ALT i udstyr, selvom det "kun" er en 260E. Det var et godt udgangspunkt, som gjorde at jeg gerne ville sørge for at den får 25 år mere. Men det er selvfølgelig altid et spørgsmål om, hvor meget man selv kan lave. Hvis du har hænderne skruet forkert på, skal du finde en bil i rigtig god stand. Hvis det kun er motoren i den anden bil som er træt, og du kan få bilen til en rimelig pris og selv kan skifte den - så er det ikke svært at finde en ny mere frisk motor.
     
    Sidst redigeret: 4 Juli 2016

Del denne side