Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Skift af højre bagerste caliber 230TE 1988

Emne i 'Bremser' startet af icepirat, 5 Juni 2016.

  1. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg har fundet ud af at stemplet i bagerste caliber hænger og skal derfor skifte caliberen.

    Spørgsmål:

    Kan jeg nøjes med at udlufte caliberen??

    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  2. bjarne124

    bjarne124 Member

    Joined:
    1 April 2009
    Indlæg:
    134
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250
    Km:
    251
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Opel Astra 1.6 Aut.
    Bil nr. 2 Km:
    134000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hej icepirat..
    Hvis dine calibere hænger skal de enten renoveres eller udskiftes,..en udluftning vil ikke hjælpe.
    grunden til de hænger, er fugt eller skidt er kommet ind bag manchetten, og gør at stemplet sætter sig fast og ikke kan bevæge sig tilbage når du slipper bremsepedalen.
    men du kan købe repsæt og renovere selv..eller købe ombytningscalibere der bare skal monteres gørløse har alt du skal bruge til fornuftige priser...pøj pøj med det,og husk nu at lav begge sider så bremsevirkningen bliver ens.

    Mvh. Bjarne
     
  3. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Bjarne,
    Tak for dit svar, jeg har tilsyneladende ikke gjort det klart nok men jeg skrev jo at caliberen skal skiftes.
    Mit spørgsmål var om jeg i forbindelse med skiftet kunne nøjes med at udlufte caliberen efter skiftet eller om jeg skal hele vejen rundt, jeg hælder selv til at det burde være nok at udlufte den ene.
    Du har ret med hensyn til at der er kommet skidt ind bag manchetten, denne var ødeligt.
    Jeg har tjekket hos Gørløse, priserne er rimelige for ombytter så jeg vil bestille 2 stk. i løbet af nogle dage + noget bremsevæske.
    PS. Jeg fik løsnet det hængende stempel så bilen bremser fint nu, så længe det varer. Samtidig fik jeg løst et andet problem der har drillet meget længe, nemlig en ABS lampe der tændte i tide og utid og endvidere den "knirken" og bremsepedal der pumpede ved langsom opbremsing, disse problemer er væk nu, ren lykke ;bana
    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    En god anledning til at skifte bremse væsken på alle hjul, når du alligevel er i gang

    Sendt fra min HTC Desire 620 med Tapatalk
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    i og med noget eller en del af din bremse væske vil løbe ud under afmonteringen af din caliber, så skal du antage at væsken der løber ud, lige så godt kan komme fra den anden del af bremse rørene der tilhøre den anden side da disse er forbundet.
    Og igen antage at du derfor får luft i disse rør som du så ikke får ud, hvis du kun udlufter den ene caliber.
    Og som Konge biler skriver, så benøt chancen for at skifte bremse væsken om ikke andet ved alle hjul, så i det mindste til de bagerste, få pumpet en god slat igennem og husk at beholderen konstant skal være næsten helt fyldt op under udluftningen, da det giver det bedste resultat.

    Tillægs viden for dem med ASR, her skal man også udlufte oppe ved selve ABS/ASR blokken
    Men det har din bil ikke.
     
  6. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Brabus,
    Tak for svar og info vedr. udluftning som jeg tager til efterretning.
    Jeg har bestilt 2 ombytningscalibre fra Gørløse og forventer at modtage dem i morgen.
    Med hensyn til ABS/ASR så mener jeg at jeg har begge, dog lidt usikker på ASR.
    Nu skal jeg så lige finde en bremseudlufter og så vil jeg skifte bremsevæske på hele bilen.
    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  7. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej hvis du sætter en klemme tang på bremse slagen ude ved kaliberen så kommer der stort set ikke noget væske ud, MEN som du og de andre siger så skift det nu du er i gang. Hvis du ikke har en rigtig beholder til udluftning så kan du altså godt bruge en alm flaske og en slange det kræver så bare at i er to til det.
     
  8. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Puch72,
    Tak for dit indspark, alle bidrag modtages med tak.
    Til orientering så har jeg i dag købt en bremseudlufter så det burde være ret nemt at udlufte med denne.
    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  9. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    De andre må lige rette hvis jeg husker forkert ,men det gælder om ikke at have røven på bilen for højt oppe når der skal luftes bremse bag(for så løber bremsevæske ikke i kammer bag i bremse væske beholder!
    Chr
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Du har ikke ASR, det findes ikke til motortypen 230
     
  11. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Tak til Brabus for info, jeg har en lampe i instrumentpanelt hvor der står ARS?, der er godt nok ikke lys i den, formoder at pæren er gået sig en tur.
    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis der står ( ASR ) så er dit instrument blevet udskiftet og det er grunden til der ikke er lys i lampen da en 230er ikke kunne fåes med ASR. Du kan derimod godt have ( ASD )
    ASR = Anti slip regulering
    ASD = Automatic Spærre Differentiale

    Hvis dit speedometer har en gul advarsels trekant lige over km. Tælleren der lyser op med tænding, så passer det sammen med det enten er ASD eller at hele kombi instrumentet har været skiftet ud.
     
  13. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Brabus,
    Undskyld, du har ret, det er ASD.
    Det er ikke sådan når man ikke kan læse det med småt . :(
    Med venlig hilse,
    icepirat
     
  14. bjarne124

    bjarne124 Member

    Joined:
    1 April 2009
    Indlæg:
    134
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250
    Km:
    251
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Opel Astra 1.6 Aut.
    Bil nr. 2 Km:
    134000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Ved sådan en omgang ville jeg da skifte bremsevæsken ved alle 4 hjul da du jo så er sikker på at kogepunktet på bremsevæsken er iorden... jeg skifter altid bremsevæske hvert år da jeg har oplevet bremsesvigt pga gammel bremsevæske..det er ikke særligt sjovt og kostede mig en bil og lidt blå mærker. Mvh. Bjarne
     

Del denne side