Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

C270 årg. 2001. Hvad mener i?

Emne i 'Øvrige serier' startet af pojan, 25 Maj 2016.

  1. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej.
    Jeg er lidt lun på sådan en fyr.
    Hvad skal man passe på med sådan en?
    Er den lige så driftsikker som 124erne?
    Er den dyrere at holde vedlige og er det sværere at gøre noget selv?
    Er CDI motoren stærk nok?
    Har i gode råd vil jeg meget gerne høre?

    På forhånd tak.
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    motoren er skam stærk nok. Men den model er dyre og svære at vedligeholde og kvaliteten kontra en w124, så er det en bør!

    lige de første par år i w203 serien, har Mercedes ikke været så heldige med desværre
     
    Sidst redigeret: 26 Maj 2016
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Motoren skal man ikke være nervøs for, bare den er blevet passet rigtigt, ellers kan det være dyrt, hvis dysser er fastgroet osv...

    Ønsker man mere ydelse kan den chippes ret nemt
     
  4. JanJensen

    JanJensen New Member

    Joined:
    13 Oktober 2015
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    80
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Landrover Defender
    Bil nr. 2 Km:
    220
    Hej
    Jeg har haft en 211 stationcar kørte fra 450.000 og til 650.000 km. Det var en skøn bil med masser af moment 400Nm ved 1800 omdr.
    ikke dårligt når man kører med campingvogn. Økonomi 15-17km/liter.
    Den var dog et dyrt bekendtskab hos Viborg Autogaard, der var næsten altid et eller andet de skiftede
    2x skift af luftaffjedring mener de kostede 7.500 stk
    1x skift af indsugningsmanifold som revnede da den er i Plastik + nogle bærearme regning i alt 39.000kr
    ABS Bremsefølere + justering af bremser ved Hessel i Hjørring 12.000kr
    Tror jeg har brugt 75.000 kr i reparationer fora t køre 200.000 km
    En rigtig god bil men for dyr i regninger, derfor holder der nu en 260E i garagen som jeg selv kan skrue i
    uden computer.
    Svaret fra mig er at en stationcar E270CDI ikke er så billig at holde kørende som en W124, men ja en mere moderne bil.
    vh Jan J
     
    • Like Like x 1
  5. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    De første årgange er ikke så gode i karossen, så vær opmærksom når du er ude og kigge.... "w210 symptomer"
     
  6. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Mange tak for brugbare svar.
    Jeg tror at jeg trækker lysten tilbage og fortsætter med mine 124ere, selv om konen synes at de er ved at være lidt "umoderne" - måske er det meste fornuftige at blive ved den model så længe man kan finde gode eksemplarer, dog er det ved at tynde godt ud i dem synes jeg.
     
  7. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Poul

    Hvis du har mod på det synes jeg stadig man kan finde nogle velholdte 124´ere i Tyskland:). Men ja der bliver færre og færre af dem desværre.
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det er jo oftest her vi ender. Nyere modeller bliver for "vanskelige" for gør-det-selv-manden, pga. teknikken, andre modeller ruster osv. Det kan godt være at man bander og svovler ind imellem, men de ældste 124'ere er 30 år gamle. Så når vi render ind i defekter og fejl på vore biler, er det svært at sige noget til det -Heldigvis kan man ofte selv ordne det; og med hjælp herinde fra :gr8:
     
  9. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Jeps - min ældste 200 D er fra 1985. Den fejler 7-9-13, stort set aldrig noget, den er nem at vedligeholde med de mest almindelige opgaver. Jeg har også en 1992 st.car 250 - kører ca. 40000 km i den om året, den runder snart 800.000 km, og der er altså relativt ganske lidt i vejen med den, starter altid, meget pålidelig, men de begynder jo altså at blive lidt anløbne at se på. Det er jo blot meget irriterende at skulle til at have noget nyere som der er meget mere bøvl med ;aargh
     

Del denne side