Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Afgift på 300 coupé

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af johnsen, 21 December 2007.

  1. johnsen

    johnsen New Member

    Joined:
    21 December 2007
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nyborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej.
    Er der nogen der kender forskellen i afgiften på en 1990 300CE og en 300CE-24V?

    MVH Jeppe
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Du kan vist se gamle afgørelser, på skatter's hjemmeside. :)
     
  3. johnsen

    johnsen New Member

    Joined:
    21 December 2007
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nyborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Ja det stemmer, men de skriver ikke den specifikke model, kun coupe eller ce... men jeg går ud fra, at 24V'eren vil være noget dyrere?!
     
  4. Søren Thomsen

    Søren Thomsen Member

    Joined:
    18 December 2006
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viby Sj.
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 24v Cabrio.
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Følgende er fundet på SKATs hjemmeside:
    300 coupé 12V 225000 Km. Afgift 86775.-
    300 coupé 24V 183000 Km. Afgift 88725.-
    300 coupé 24V 250000 Km. Afgift 93975.- Om denne skriver de dog 180 HK !!! som burde være en 12V.
    Derudover er der en 180HK model uden Km angivelse som er vurderet til 101325.-

    Hilsen Søren Thomsen, Havdrup
     
  5. johnsen

    johnsen New Member

    Joined:
    21 December 2007
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nyborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Okay, det er jo ikke så slemt:)
    Er der så nogen der har et indtryk af, hvilken vil være det bedste køb, hvis man ser bort fra indkøbsprisen.
    Har 24V'eren nogle ulemper i forhold til 12'eren og omvendt? Eller ska man bare investere i den store model?
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    12verne har det med at slide meget på knasten og toppakning er nødvendigt at udskifte hvis den ikke har været udskiftet før.
    Den org. toppakning er ikke holdbar nok ved en af olie kanalerne, de nye er der taget højde for dette.

    24Veren har det med toppakningen også da det er samme blok. hvis man kan sige det.
    24eren er en bedre motor siger mange jeg har kendt, pga roligere motorgang og nyere teknik.

    Hvis du tager en 12 og 24 med 4 trins automatik så er 12V eren faktisk hurtigere i accelerationer undtagen topfart.
    Men hvis du tager en 5 trins automatik så er 24veren klart hurtigere.

    Fordi 24eren har 10 Nm mere og 30 HK så har den tilgengæld mere vægt at slæbe på, da en 24ver vejer mere.
    Så du mærker ikke forskællen vil jeg sige.
    Du kan kun høre det på omdrjningerne som går til 7000 på en 24ver og 6200 på en 12ver.

    teknikken i en 24Ver skulle være noget nyere og den har også banke sensor til automatisk indstilling af tændingen vilket en 12ver ikke har.
    24eren har også variable indsugnings knast som forbeedre momentet ved lave omdrejninger og optimere til flere HK ved top omdrejnignerne.

    jeg har selv startet med at køre mange Km i min fars 300E fra 87/88 og det var en god bil.
    indsprøjtnings anlæget stod dog lige af en gang og vupti 17.000 Kr var brugt.
    Min egen 300E-24er (BRABUS) motor køre langt mere sporty og det er ikke kun fordi det er en brabus men fordi den har 24 Ventliler og køre derfor med flere omdrejnigner.
    Generalt sytnes jeg der er mange fordele ved at vælge en 24Ver alene teknikken er det hele værd.

    Men jeg tror nu de begge har deres ulemper og fordele.
     
  7. johnsen

    johnsen New Member

    Joined:
    21 December 2007
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nyborg
    Ratings:
    +0 / 0
    okay, så er det jo bare at finde den flotteste vogn og så lade teknikken komme i 2. række.
    Tak for svarene.
    Og glædelig jul!!!
     

Del denne side