Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Batteribakke - knækkede bolte

Emne i 'Restaureringsprojekter & Styling' startet af Eddie, 14 Maj 2016.

  1. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    I forbindelse med at den gamle bliver gennemgået for rust, har jeg afmonteret batteri mm. i dag. Og det blev der både gode og dårlige nyheder ud af.

    Den gode er at der intet tegn var på rust under batteribakken (lakken var som ny), selvom batteribakken har set bedre tider.

    Den dårlige var at de to bagerste bolte til batteribakken mod kabinen begge er knækket. Den ene var knækket i forvejen, men den anden knækkede selvom jeg var forsigtig med at skrue lidt frem - lidt tilbage osv.

    Hvordan skiftes disse bolte? - er de svejst fast i karrossen, ligesom den forreste bolt mod kølerhjelmen, hvor batteriklampen er spændt på?
     
    Sidst redigeret: 14 Maj 2016
  2. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Hvis de er svejst i, overvejer jeg at bore dem ud og montere nittemøtrikker i stedet (og dermed ingen svejsning og rustproblemer deraf). Hvordan har andre gjort, der har haft problemet?
     
  3. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Du må nok i gang med boremaskine og bore den knækket bold ud og skære nyt gevind
     
  4. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Jeg kan i øvrigt bekræfte at batteribakken kun koster 148,- + moms. Så det kan IKKE betale sig at stå og slibe den gamle ned, og male den - også selvom den egentligt er god nok. Malingen koster mere end bakken... :)
     
  5. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Her er et billede af standen under bakken - det er heldigvis set værre, tror jeg. Efter rengøring så det ganske pænt ud (det er bare blade som ligger der, selvom det ligner rust). Ellers havde voksen taget ruststøvet fra bakken.

    Nogen der ved om jeg skal ind under skærmen, eller ind i kabinen, for at fange metalspånerne, når jeg borer ned igennem? (jeg vil jo helst ikke have en ruststarter)
     

    Attached Files:

  6. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Et close-up af en af de knækkede gevindstænger... som det ses, er der ikke meget materiale i den tilbage. Selvom jeg var meget forsigtig, knækkede den bare uden varsel. Det ser ud til at batterisyre har ligget og kogt mellem møtrik og batteribakke, og har tæret ind i gevindet.
     

    Attached Files:

  7. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Eddie. Du tager en møtrik og ligger ned oven på den knækket bolt og så svejser du ned i gennem hullet på møtriken og så prøver du om du kan løsne den, om den skal være varm eller kold det må du lige prøve dig frem.
     

Del denne side