Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Smadret forkammerpakning

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Bjarne, 3 April 2016.

  1. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Ikke noget at sige til der forsvinder 1liter olie pr tankfuld. uploadfromtaptalk1459683730715.jpg uploadfromtaptalk1459683739606.jpg

    Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    uploadfromtaptalk1459684089460.jpg

    Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    der ryger også en generator i ny og næ hvis olie spilder videre derned
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Bjarnes Billed!:) en rigtig kæde på en rigtig motor!:cb:
    chr
     
    Sidst redigeret: 4 April 2016
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er det svære tit at den forkammerpakning er blevet skiftet forkert af amatør værksteder. Der skal ikke flydende pakning oven på pakningen!!
    Den flydende pakning bruges kun ved de 2 flader mellem forkammeret og topstykket, efter det er blevet renset 110% ned efter gamle pakningsrester og der skal ikke bruges så meget at det pølser ud til alle sider når man skruger det sammen. Kun lige en fin hinde til at forsegle med.
     
  6. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Enig.... jeg har fulgt instruktioner nøje efter mercedes vejledninger, og alt ser smukt ud nu. Desværre bærer den bil præg af at uvidenhed og springen over gæret er lavest, har været kodeordene mange steder har jeg erfaret, men jeg betragter projektet en redningsaktion der afgjort vil lykkedes, og den bliver mærkbart bedre hver gang får ordnet et eller andet på den, så der håb for den ;-)

    Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk
    Ï
     
  7. Mikael L

    Mikael L Member

    Joined:
    14 December 2008
    Indlæg:
    825
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    S124 E36T AMG
    Km:
    0
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    S212 E200 CDI BE
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Kalder du den smadret ? ;)

    Min pakning så sådan ud.
    IMG_2580.JPG

    Men enig, der er ikke noget at sige til at olien pisser ud af motorerne, når det er amatører der har skruet på bilen :(
     
  8. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hvordan en i helvet kan den komme til at se sådan ud..ser jo ud som hunden har bidt i den. Hvor meget olie brugte du før du skifte pakning?
     
  9. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Man ser tit at folk har monteret Dækslet forkert og der ved har ødelagt pakningen fra start
    Og du har helt ret Jacob Flydende pakning er Djævlen har opfundet hvis fladerne ellers er rene og lige Behøver man ikke flydende pakning
    Men der er også en anden ting man overser hvis man har fået renoveret sit Topstykke og der er fræser nogle tiendedele mm af topstykket
    Så skal der også fræses af dækslet så pakningen ikke bliver mast yderligere

    Søren
     
    • Like Like x 1
  10. Mikael L

    Mikael L Member

    Joined:
    14 December 2008
    Indlæg:
    825
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    S124 E36T AMG
    Km:
    0
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    S212 E200 CDI BE
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Det er bare en Mercedes-mekaniker på aut. værksted, der har skiftet forkammer pakning på den sidst.
    Tre dage efter jeg fik bilen begyndte det at pisse ud med olie.

    Det er sørgeligt at det "bare" er et job for en mekaniker, i stedet for at tænke sig om og læse op på tingene ifølge Mercedes' egne anvisninger og foreskifter.
    Man mente også at jeg havde jord i hovedet, da jeg påtalte at de havde lagt en forkert toppakning i bilen, de havde lagt en alm. toppakning i bilen, selvom de vidste hvad bil det var. De kunne ej heller forstå hvorfor den begyndte at svede fra toppakningen efter at bilen havde kørt et stykke tid, hvorfor mon???
    Til deres forsvar sagde de at de havde taget det efter stelnummeret, og det kunne jeg jo kun give dem ret i, men i dette tilfælde var det forkert, da bilen jo er født AMG, skal man selvfølgelig ind under AMG Parts for M104.

    Man troede stadig ikke på mig, så deres svar var at den (sagen) måtte forbi Tyskland, det var fint for mig (jeg vidste jo jeg havde ret), da man fik svar tilbage fra Tyskland, så fik de en laaaaaaang næse, fordi Tyskland sagde det samme som mig, så ham den "åndssvage" havde alligevel ret.
     
    Sidst redigeret: 5 April 2016
  11. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Det fede ved det er man få ret i sidste ende.
    Problemet med aut.værksteder er jo at de kan kun kikke på stel.Nr de kan ikke se noget selv

    Hvad mon der ville ske vis man kom på værksted med en 250D hvor der er lagt en 300D i og skulle have skifte toppakning ???muuh
     
  12. Mikael L

    Mikael L Member

    Joined:
    14 December 2008
    Indlæg:
    825
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    S124 E36T AMG
    Km:
    0
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    S212 E200 CDI BE
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Ja så ville de nok bare stå og måbe og sige øhh... det her passer jo ikke..... ?!?!?!?

    ...også selvom man havde gjort opmærksom på at der var lagt en 300 i.
    De kan INGEN ting uden det skide rådne stelnummer.
     
    • Like Like x 1
  13. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hold da op et godt humør du er i, hvis du er så dygtig hvorfor køber/ laver du ikke bare selv de ting, men nu er du måske en af de personer der har et arbejde hvor du ikke kan lave en fejl? ???. Bare fordi man kører på et MB værksted betyder det jo ikke nødvendigvis at han er udlært som MB mekaniker. Og selvfølgelig vil man bruge stel.nr det er jo der for at det er der.
     
  14. Mikael L

    Mikael L Member

    Joined:
    14 December 2008
    Indlæg:
    825
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    S124 E36T AMG
    Km:
    0
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    S212 E200 CDI BE
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Jeg er i et ganske godt humør, men jeg er da ked af at du har misforstået det jeg har skrevet eller fejlfortolket det/mig.
    Nu er der jo nogen af os herinde fra som kender hinanden IRL, men umiddelbart kender jeg ikke dig IRL.

    Ud fra det du skriver, er det da dig der er sur over at jeg har skrevet det som jeg har skrevet. Hvem har pisset på din sukkermad? Mig???
    Bendix som jeg kender IRL har sågar liket mit skriv.
    Du har skam helt ret, jeg er faktisk ret dygtig til mit job, det som jeg har til hverdag, men jeg er også dygtig til at rode med de ting jeg ikke er uddannet til. fx. Mercedes'erne, specielt 124-modellen, som mekanikerne ikke kan finde ud af, du kan jo se mit billede af den smadrede forkammerpakning.

    Som jeg skrev tidligere er det bare et "job" for dem at rode med en gammel lortespand af en 124. De er pisse ligeglade om den får en ridse eller noget, lige undtaget Martin Konge.

    Det er bare skræmmende at man som mekaniker/reservedelsmand, jeg går ud fra de er uddannet, at man ikke bruger den sunde fornuft, at når man KAN SE der står E36 AMG og har datakode 957, som betyder AMG Technology Package på datakortet, at man så finder de standard stumper til den almindelige vogn (E320).

    Næste gang jeg skal bruge stumper, så hiver jeg bare fat i dig, så sender jeg dig mit stelnummer, så er du mere end velkommen til at finde de dele jeg skal bruge.
    Jeg kan jo fx. nævne: toppakning, stempler, knastaksler, krumtap, bundkar, motorblok (for den sags skyld), skiver, klodser, kalibre, gearknop, fælge, gearkassens modultryk, dåsen på siden af gearkassen (som kommer fra 140), som IKKE er det almindelige fra en E320.

    Jeg bestiller også selv reservedele og laver det hele selv, jeg tør simpelthen ikke andet. Jeg tør simpelthen ikke efter det jeg har været ude for med min gamle statjonsvogn, at man får lavet en ting, og når man kommer hjem finder ud af at der er mere ødelagt end der er lavet.

    Jeg har flere gange stået og diskuteret med dem, når jeg skulle bruge dele, fx. op til 1,5 time i Hillerød, bare for at nævne et sted.
    Næsten hver gang jeg har fået den der arrogante attitude fra dem at EPC ved ALT, også om min bil og at jeg bare skulle lukke røven og lade dem arbejde. Set i lyset af at man skal lade dem arbejde, så er de jo ikke interesseret i at man kommer igen 1., 2., 3., eller 4. gang med dele der ikke passer, så derfor burde de jo høre, bare lidt, på hvad man havde at sige, så ikke de skyder sig selv i foden.

    BRABUS herinde fra tilbød at ringe til en Mercedes forhandler for at få det rigtige nummer på toppakningen, der fik han sjovt nok også at vide at han ikke skulle spille smart eller være bedrevidende fordi EPC vidste det hele.


    UNDSKYLD Bjarne for offtopic
     
    Sidst redigeret: 7 April 2016
  15. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Måske at jeg har misforstået dig, så må du da undskylde, men når man skriver herinde går jeg ud fra at alle må svare/ kommenter uanset om man kender hinanden IRL eller ej. At de skulle være ligeglad med at de ridser din/vores biler syntes jeg da er en mærkelig indstilling at have. Nu går jeg ikke ud fra at det er hver dag at du skal bruge toppakning/stempler/knastaksel osv ellers så gem regningen så har du da reservedels Nr til næste gang. Ha' en god dag.
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja det er notorisk dårligt design og ikke nok med det, så har de org. Toppakninger det med at trække sig lidt tilbage ud mod forkammer pakningen, så den bliver utæt på denne konto også, men efter de er udskiftet med ny Toppakning hvor der er aluforstærkninger ud mod forkammerpakningen, så sker dette ikke mere.
    Og ja så glemmer værestederne også at forkammeret skal fræses sammen med topstykket så den ikke masses i stykker og så er den tilmed skide svær at montere da forkammeret skal trykkes ind over nogle styre pinde så man let kan få "rullet" forkammer pakningen så den ligger forkert og dermed går i stykker.

    Lettest er det at montere forkammerpakningen på tør flade UDEN flydende pakning andet end ude på enderne som Jacob beskriver, dernæst smøre man med en fingerspids lige toppen af forkammerpakningen med lidt motorolie så forkammeret lettere kan glide ind og hen over pakningen uden til ruller/snor sig. :)
    Jeg har selv kæmpet denne forkammerpakningen kamp et par gange og har man et stort olieforbrug 1-2 litter Per 1000 km. Så er det første man skal tjekke denne pakning der i de fleste tilfælde er årsagen hertil da M104 motorerne ikke normalt lider af dårlige ventilstam pakninger eller slid på cyl, stempler og ringe. I så fald vil der være så meget blå røg i udstødningen at man så ikke er i tvivl. :)
     

    Attached Files:

  17. dennis80

    dennis80 Member

    Joined:
    14 Juni 2014
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    0
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    BMW E30 327i (ETA)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    er de instruktioner noget du har som pdf kunne jeg godt tænke mig det da min motor også spilder oile :). skal der bruges en pakning eller flydende pakning mellem dæksel og blokken
     
  18. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
  19. dennis80

    dennis80 Member

    Joined:
    14 Juni 2014
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    0
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    BMW E30 327i (ETA)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    takker :)
     

Del denne side