Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Spørgsmål vedr. air. con 230TE 1988

Emne i 'Aircondition / Klimaanlæg' startet af icepirat, 15 April 2016.

  1. Hergaard

    Hergaard Member

    Joined:
    16 Juli 2013
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    300E 24
    Km:
    230000
    Årgang:
    89
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Sørg nu for at få fejlsøgt anlægget INDEN du fylder nyt kølemiddel på. Ellers er dine 1000 kr spildt, forduftet kunne man fristes til at sige, og kølemidlet fortabt hvis det skal repareres efterfølgende. - bare et godt råd...


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  2. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Flintstone,
    Mange tak for tilbudet som jeg vil overveje, det vil nok være en god ide, som Hergaard skriver at få anlægget afprøvet for utætheder forinden.
    Så mangler jeg bare at finde en som kan og vil trykprøve systemet.
    Som sagt så vil jeg have dit tilbud i tankerne og vender tilbage såfremt det bliver aktuelt.
    PS. Hvor bor du, bare din lokation (Fyn, Jylland?)
    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  3. flintstone

    flintstone Member

    Joined:
    14 November 2011
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300d
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej icepirat jeg bor i ullerslev lidt vest for nyborg,da jeg tidligere har arbejdet med klima anlæg hos mersedes i odense ,så jeg ved med sikkerhed jeg kan lave det.Ring 24203111 så kan vi snakke om det.
     
  4. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Flintstone,
    Mange tak, jeg går lige i tænkebox og vender så tilbage når jeg har overvejet dit fine tilbud.
    Det er nok vigtigt at jeg endnu engang gør opmærksom på at anlæget er eftermonteret og nok fyldt med R12.
    Hvis du har det grej der skal til er det måske ikke noget problem.
    PS. Havde du boet lige ved siden af mig var jeg kommet som et lyn men med tanke på afstanden og en brobillet bliver det en smule dyrt, specielt hvis det så viser sig at det ikke kan laves, men ok, jeg kan selvfølgelig få luftet bilen og få en tur ud af det :letsparty:
    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej Icepirat. Kan godt huske anlæget på din bil.
    Det er et eftermonteret af ukendt fabrikant og bygget til at køre R12
    Klimakompressoren så ud til at lægge lidt og køleren var stærkt tæret.

    Som minimum skal der en ny køler på + der skal laves nogle pres samlinger med hensyn til rørføringen, da det anlæg du har på nu, ikke køre med samme rørtype eller omløber som det originale og den nye køler ville derfor kræve noget tilpasning, da man ikke mere kan få en ny af den kølertype som der sider på nu
     
  6. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Jacob,
    Du har en god hukommelse eller også har min MB gjort et uudslettelig indtryk på:).

    Som jeg læser dit indlæg så dødsdømmer du mit anlæg og jeg har ellers klamret mig til en mulighed for at få det til at virke:(

    Hvis jeg så læser indlægget en gang til så fornemmer jeg alligevel en lille åbning så spørgsmålet er:

    Kan du lave det hvis vi forudsætter at der kan skaffes en ny køler og hvad er din pris minus køler.

    PS. Jeg forstår ikke at du siger at kompressoren ser ud til at lække og med hensyn til køleren så syntes jeg den ser meget "pæn" ud.

    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    På nogle punkter husker jeg godt:)
    Altså hvis man kan få en ny køler som er i mangen til, er det jo rimelig plug and play, så frem at rør og det hele ikke er irret sammen.

    At få konverteret r12 til R134a kan også godt lade sig gøre. alt olien skal ud af anlæget(kompressoren) og så skal der nyt PAG56 olie på + R134a gas. Der skal selvfølgelig også nogle nye converterings studser til rørne.

    Men!! Når man bruger kompressor, kondensor, tørfilter o.s.v., som er bygget til R12, så køler det ikke lige så optimalt med R134a, men det køler.
     
  8. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Jacob,
    Jeg bliver mere og mere glad for dine svar.;jubi
    Dit svar er den 3de gode oplevelse jeg har haft i dag (måske fordi det er min fødselsdag :))
    Hvis jeg forstår dig rigtigt, altså hvis der kan fremskaffes en køler og det hel ikke er irret sammen så er du villig til ay konvertere mit anlæg?
    Med hensyn til en lidt dårligere køling så tror jeg det er til at leve med.
    Jeg formoder at kompressor og tørfilter kan anvendes som de er?
    Og så tilbage til det økonomiske, helt uforpligtende, hvad kost dit arbejde + evt. konverterings dele.
    PS. Køler og kondenser er vel det samme, eller?
    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  9. dennis80

    dennis80 Member

    Joined:
    14 Juni 2014
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    0
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    BMW E30 327i (ETA)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    jeg købte et komplet pakningssæt på ebay med alle pakninger til at pakke både kompressor og slanger om til r134a , det kostede under 80 kr i usa. ny kondenser fra ebay tyskland ca 1000 kr for en behr/hella, ny olie i kompressor der fåes noget som er blandbart med den gamle, en dags arbejde og en gang kølemiddel så var der køleboks i bilen. så kan man bruge et stykke værktøj, så er det bare igang man bliver glad for det når det er gjort
     
  10. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Dennis80,
    Tak for info, det lyder som noget der er at gå til :)
    Med hensyn til det nævnte pakningssæt, kunne du være rar og uddybe det lidt, f.eks. oplysning om hvor på e-bay dette kan findes og vil det passe på min 124 (230TE 1988). Det er nok værd lige at nævne at mit anlæg er eftermonteret.
    Hvordan med den nævnte olie, hvor kan man købe det? Jeg er ikke helt med vedr. oile, jeg havde den opfattelse at der kun var en væske i systemet, altså kølevæske men det er åbenbart ikke tilfældet.
    Jeg havde også opfattelsen at man ikke kan blande de forskellige væsker?
    Sidst men ikke mindst, jeg har, i al beskedenhed hænderne skruet rigtigt på, har repareret biler i mange år, er ikke mekaniker men har bl.a. haft en ESO tank med værksted i 8 år.
    Enhver hjælp er påskønnet.
    Med venlig hilsen,
    icepirat
     

Del denne side