Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Køb af Kompressions Tester

Emne i 'Værktøjsudstyr' startet af JanJensen, 26 April 2016.

  1. JanJensen

    JanJensen New Member

    Joined:
    13 Oktober 2015
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    80
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Landrover Defender
    Bil nr. 2 Km:
    220
    Hej derude,
    Jeg står og skal købe en kompressionstester og kan se at der er
    flere muligheder og priser. Nu er spørgsmålet hvilken én skal man investere i ?

    De helt billige til 3-400 kr er de noget værd eller er det spild af penge ?

    Hvilket fabrikat bør man købe hvis man vi have noget der virker og som man kan stole på ?
    Min bil er en 260E fra 1990 som indtil nu kører perfekt men jeg vil gerne følge med i motorens liv
    fremadrettet.

    vh
    Jan Jensen
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Køb Biltemas, kompressionstester, den er udemærket så længe du ikke køber den billigeste model :) kompressionen på en sund frisk M103 motor skal helst ligge omkring de 14 bar + pr. cylinder
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Fra fabrikken af, skal den hedde 12 bar. Er den højere end det, kan det være for meget koks i motoren eller en slidt knast.
    Minimum er 7.5 bar og differensen per cyl må maks være 1.5.

    Af testere, ville jeg også anbefale den fra biltema, den klare opgaven fint og jeg har selv brugt den de sidste 10år.. Så ved den virker:)
     
  4. JanJensen

    JanJensen New Member

    Joined:
    13 Oktober 2015
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    80
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Landrover Defender
    Bil nr. 2 Km:
    220
    Hej Bilglad og Djaabo,
    Tak for jeres svar som var god hjælp til mig. Lytter til jer og køber Biltemas bedste model.
    Skulle der være en "startdifferens" i forhold til et dyrere PROFF udstyr så fred være med det!
    Man kan jo bare notere sig og registrere de første målinger på en matrix og så ellers følge op fremadrettet
    med nye målinger 1 eller 2 gange om året og sammenligne results.
    Glæder mig til at se hvilke resultater min potente 260E kommer ud med efter den første måling.
    Mvh. Jan Jensen
     

    Attached Files:

  5. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Hvis din motor ikke har gået mere ligger den 99% sikkert mellem 14-16 bar 12 er normalt for en slidt maskine som har kørt 300.000 + min egen som har gået over 300 og fået mange tæsk har over 12,5 bar på alle.

    Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk
     
    Sidst redigeret: 28 April 2016
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
  7. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Sidst redigeret: 29 April 2016
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er ikke en fejl, det er Mercedes forskrifter til denne motor. Men 12 bar er også en normal kompression, jeg har nogle gange målt højere, men så har knasten været slidt eller motoren kokset på stemplet eller i topstykket.
     
  9. JanJensen

    JanJensen New Member

    Joined:
    13 Oktober 2015
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    80
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Landrover Defender
    Bil nr. 2 Km:
    220
    Hej igen,
    Tak for vejledningen i pdf.
    Vejledningen mangler dog lige den sidste detalje: Man skal huske at sikre at Benzinpumpen ikke kører ellers pumper den jo benzin i alle cylindre
    når starteren tørner motoren under test. Har læst at man fjerner den sikring som vedrører benzinpumpen.
    Mener det står i W124 biblen : So Wird es gemacht.

    Mvh. Jan Jensen
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Helt enig:) Ellers viser den også for høj kompression.
    Man kan bare hive benzinpumpe relæet op når det er
     
  11. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Tjek lige autodata

    Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvorfor bruger du ikke Mercedes eget system WIZ, det er mere pålideligt og mere fyldesgjordt informationer man kan hente der.
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg mener enda at hvis man er medlem af Mercedes forum danmark, så er der gratis adgang til wiz og epc.. Men er ikke helt sikker her??
     
  14. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det er jo bare Min påstand at kompression på 12 bar er normal slidt stand, vi må se hvad vedkommende i dette tilfælde får af måling og så må man selv vurdere ud fra fornuft

    Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk
     

Del denne side