Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hvordan kan jeg checke tændingslåsens vacuumkontakt mm.

Emne i 'Vakuum-system' startet af nidesamu, 3 Januar 2015.

  1. nidesamu

    nidesamu New Member

    Joined:
    13 Oktober 2011
    Indlæg:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    186000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej og godt nytår!

    Min 124'er 300D aut. 1992 kan ikke standse motoren på normal vis. Jeg er nødt til at aktivere stoparmen i motorrummet for at standse motoren. Jeg har checket, at der er vacuum på y-grenen forrest, lige over kølerslangen. Det virker til, at der er fint vacuun, når jeg holder fingrene over begge åbninger.
    Umiddelbart ser det også ud til, at tilslutningerne til forlygterne ser fine ud, men jeg ved ikke hvordan jeg skal skille dem ad og checke om der her er vacuum.
    Så har jeg set, at fejlen kan ligge i en vacuumenhed i forbindelse med tændingslåsen, men hvordan f... kommer jeg til den? Hvad skal skilles ad?
    Ved seneste periodiske syn, bemærkede prøvemester, at gearskiftet nok manglede lidt i vaccumstyrke. Jeg har godt bemærket, at den nogen gange skifter med et ryk, men for det meste er det ok, bare jeg ikke træder alt for hårdt på gaspedalen (Hardy-skiver er ok).
    Jeg synes også, der går ret lang tid (gætter på ca. 1 minut), hvis man lige har glemt noget i bilen, og derefter gerne vil låse igen. Er det mon generelt for lidt vaccum, der forårsager alle disse ting?

    Håber på et rigtig godt råd ^.^

    Mvh. Vagn
     
  2. care4life

    care4life New Member

    Joined:
    6 Februar 2015
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300 D
    Km:
    330
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej

    har du fået løst dit problem? jeg har samme min er dog fra 87 :)
     
  3. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Det er 2 forskellige systemer.
    Det bedste er at skaffe et vakuum meter og så må det.
    Begynd med at måle om der er vakuum ved stop ventilen.

    Sendt fra min HTC One mini med Tapatalk
     
  4. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Har i checket om der er vacuum til dåsen på pumpen, og ikke bare på systemet? Hvis der ikke er vacuum derud, kan det være ventilen på tændingslåsen.

    Alternativt ved lavt vacuum på hele systemet, så check vacuum-"tanken" som noget af det første og slangen derud (1 slange på biler fra FØR '90 og 2 på biler EFTER '90). Jeg mener at kan huske at vi skiftede en del af dem, mens jeg var på Mercedes, både til W123 og muligvis W124 (ja-ja, men det er altså længe siden :p) - de er dog nok udskiftet alle sammen, men det er et forsøg værd... den sidder i højre hjulbrønd, men kan checkes via slangerne derud.

    Låsene er som Kongebiler skriver, sit helt eget system med sin egen elektriske pumpe under bagsædet. Så det er en anden form for fejlfinding.
     

Del denne side