Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Er din bremsevæske også helt sort?

Emne i 'Bremser' startet af Bilglad, 6 Februar 2016.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Efter at have fået en ny w124 til samlingen, starter jeg altid med at gå bilen efter og der er altid visse ting som tidligere ejere totalt har negligeret:

    Bremsevæsken var helt sort og fyldt med skidt og møg, bilen bremsede, men ikke helt så optimalt som den kan, desuden var koblings punktet en anelse for langt tilbage, dette er kiritisk når bilen har manuelt gear da man kan strande pga. manglende hydraulisk tryk i slave cylinderen som er den enhed der rykker koblingen inde i gearkassen...

    Efter en grundig skyldning og udluftning af bremserne samt slave cylinder på gearkassen er bremsevæsken nu blevet helt klar som den skal være - koblingspunktet er blevet perfekt, og bilen bremser kraftigt selv ved let berøring af pedalen, trods det kun er 300 E bremser med gamle skiver+klodser, alt i alt en verden til forskel fra før - efter og det er kun væske som er skiftet, så ville bare henvise til at der virkelig er value for money her :cool: materiale pris ca 150 kr.
     
  2. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej, nu ved jeg ikke om du fik det gjort, men det kunne være interessant
    hvis du havde målt koge punktet på det "sorte" bremse væske, er det ikke noget
    med at det ikke må være under 180 grader eller er det mere ???
    For en del år tilbage var det noget man gjorde i synshallerne når man kom
    til syn, ved ikke om de gør det mere, de har ikke tjekket mit de sidste to gange.
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Tror synhallerne er gået væk fra det, for jeg ser utrolig mange w201 og w124 som har kulsort bremsevæske, og det er jo heller ikke noget alle tænker over, nu er jeg bare selv lidt perfektionistisk i nogle sammenhænge...

    Var chokeret over at man ikke har lavet 2 kamre, på w124 når den køre med manuelt gear, ryger slave cylinder, går bremserne samtidigt :eek:

    På fx en gammel SL pagode, har man 2 kamre så hvis slave cylinder går, har man stadig upåvirket bremse evne
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    hvis der er på 124 plejer studs til slave sylender at sidde højt i beholder!?
    Så kobling "mistre"væske før bremser?? og så er der stadig opdelt med Lille kammer bag i beholder til bag bremser og stort til for bremser?? Eller er det lavet om??
    chr
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Gearolie aut/manual, bremsevæske og bagtøjsolie og desværre noget mange mennesker for overset og det kan koste dyrt i sidste ende.

    Så som utætte bremsecylindre, nedsat bremseeffekt, defekt gearkasse, defekt bagtøj :eek:
     

Del denne side