Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Dieselkværn hakker ved koldstart

Emne i 'Øvrige serier' startet af Larsss, 22 Januar 2016.

  1. Larsss

    Larsss New Member

    Joined:
    18 April 2015
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 C250D 113hk
    Km:
    477000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Alle! bluestar

    Min ellers superpålidelige dieselmaskine har den sidste uges tid udvist en bekymrende adfærd som jeg håber i kan hjælpe mig med.
    Når jeg starter med kold motor så kører den vildt ujævnt og lidt efter begynder den at hakke, når jeg så giver gas et par gange eller 3 holder den op og spinder som den plejer.
    Jeg har lavet en lille video så man kan se hvordan den opfører sig:

    https://youtu.be/aNZ9ukHyjvg

    Håber der er nogen der genkender problemet og kan fortælle mig hvad jeg skal gøre 8)
     
  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Re: Hjælp! Hvad er der galt her?

    Hej Larsss

    Jeg har ikke rigtig forstand på oliebrændere, men mit gæt ville være noget med forvarmer eller gløderørene, men afvent lige nogle af de andre.

    Meeen det er altid en god ide, at emnefeltet bruges til noget relevant fx. 'Dieselmotor hakker ved kold opstart' eller lignende, så giver det læserne en ide om det er noget for dem. Også senere ved evt. søgninger.

    Men ellers fyr den bare af. ;)
     
  3. Larsss

    Larsss New Member

    Joined:
    18 April 2015
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 C250D 113hk
    Km:
    477000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Hjælp! Hvad er der galt her? Dieselkværn hakker v. kolds

    Tak for rådet Bendix, overskriften er rettet. 8)

    Jeg tror umiddelbart ikke at det er forvarmeren da den virker som den plejer og motoren har svært ved at starte hvis jeg ikke lader den gøre sit arbejde inden jeg drejer nøglen.

    Men gløderørene, ja hvem ved? Jeg afventer flere ekspertudsagn i håb om en løsning. 8)
     
  4. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Re: Hjælp! Hvad er der galt her? Dieselkværn hakker v. kolds

    Er ret overbevist om at det er et eller flere gløderør, men så plejer forvarmerlampen også efter start at lyse en tid. ca 30 sek.
     
  5. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    507
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Re: Hjælp! Hvad er der galt her? Dieselkværn hakker v. kolds

    Hej Larsss

    Nu er jeg ikke helt klar over hvordan motoren på en C250 er opbygget, men på min E300TD er der 4 klare plasticrør der bland andet løber mellem dieselpumpen og filtret.
    De og deres o-ringe har det med at blive meget hårde med tiden og når det så er frostvejr som det er nu så skal der ikke meget til før de ikke er helt tætte. Det vil sige at der kommer luft ind i systemet når den står og er kold, og når du så starter oliekogeren op så skal den lige have fyldt alle rørene op med dielsel igen.

    Hvis du har de der klare rør så vil du kunne se en masse små bobler i dieselen.

    Håber at det gir mening :)

    Med venlig hilsen

    Claus
     
  6. Larsss

    Larsss New Member

    Joined:
    18 April 2015
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 C250D 113hk
    Km:
    477000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak Claus for en mulig årsag, jeg kan desværre ikke se om der er bobler i da mine slanger er sorte, men det er da helt klart værd at undersøge når det bliver lidt varmere ude i værkstedet, og så må jeg også heller tjekke gløderørene som Bendix foreslog, det kræver så bare at jeg piller indsugningsmanifolden af for at kunne komme til dem, så jeg afventer foråret og lidt lunere temperaturer og håber at bilen bliver ved med at køre indtil da. 8)
     
  7. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Prøv at måle på gløderørene gennem ledningsnættet dvs stikket på gløderelæet, er der et der skiller sig ud kan det være det der er fejl på.
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    de kan være nogen djævle og få ud husk varm motor...
     

Del denne side