Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Gearkasse Projekt 722.6

Emne i 'Automatgear' startet af SOBATECH, 27 August 2013.

  1. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,248
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Sv: Gearkasse Projekt 722.6

    De virkede fint for mig igår på internet explorer

    sendt fra mobilen, med Tapatalk2.. formentlig i arbejdstiden
     
  2. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    ja. kan også se alle clips. bruger IE11. :)
     
  3. MichaelMerce

    MichaelMerce Member

    Joined:
    29 August 2011
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    KBH
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    Mercedes E500 W211
    Km:
    211000
    Årgang:
    2007
    Ser sku lækkert ud Søren.

    Ser frem til en demonstration en dag :)
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Min gearkasse???? :oops:
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ser fint videoerne på en Windows RT tablet.

    Hvad sker der loge for det vacummeter/olietemperatur ur?
     
  6. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Michal ja det er også rigtigt lækkert at køre med.

    Men jeg har fået lavet en Programmerings fejl så Padle skifterne virker ikke mere :(

    Spirometeret kan jeg heller ikke få til at virke. Det virker fint i test mode der viser den 80 Kmt

    Men har aftalt med Ole at vi mødes i næste uge så kikker han på hele programmeringen.
    Ham klovnen her har nok fået lavet en eller anden fejl. Men man kan også stille på alt

    Men som det er nu når man køre i Automode så virker det suverænt godt men kan næsten ikke mærke at den skifter gear man kan kun se at omdrejninger falder. Undtagen mellem 3>4 gear der springer den på i omdrejninger så den gearkasse har nok gået mere end Gørløse sagde at den har gået

    Du kan få en test tur i morgen hvis du kommer til Roskilde

    Søren
     
  7. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Så fik jeg Padle skifterne til at virke igen. :D Det var hornkontakten der var kortsluttet

    Søren
     
  8. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Det burde da være nemt at høre? ;-)

    Det er vist ikke første gang, dit tilpassede rat driller med hornkontakten, så mon ikke det bliver forbedret nu?


    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  9. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvad jeg har kunne læse mig til på ole's youtube kanal, så er dette ret udbredt på den gearkasse. Hans egen gør det også https://www.youtube.com/watch?v=aBVhhyFkYG8 hvis det altså er dette du mener? :)
     
  10. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Har lige monteret Multifunktionsrat med Paddle Shift i vores Skoda Superb, det giver altså noget "Street Credit" at have de to små paler bagpå rattet :D
     

    Attached Files:

  11. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Jeg var godt klar over at det kunne være et problem at den springer op i Omdr. ved gearskifte fra 3>4
    Havde snakket med Ole om det
    Men hvis man letter på speederen lige før den skifter gear så gør den det ikke. På en 300e24 er tændningsmudulet lavet sådan at den slukker for tændingen ved gearskifte for ikke at ødelægge gearkassen ved fuld gas
    Har snakket med Ole han kan godt lave en udgang på styringen som styre tændningsmudulet ved gearskifte

    Det må laves efter vi kommer hjem fra Norge

    Søren
     
  12. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Så fik jeg lavet spirometeret. Men uden om Oles styring det kan jeg ikke få til at virke

    Har tager en ABS føler og sat direkte til et el spirometer fra en 500 og med 3 pulset fra kardangen
    så viser den kun 3 Kmt for meget og min fartpilot virker også

    Det var så lige end til at Mick skulle have en prøve tur så fik han flået de 3 stifter af jeg havde sat fast på kardangen med et spændebånd :D

    Søren
     
  13. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Det var da usædvanligt billigt sluppet. :nakkal:
     
  14. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Mick og jeg havde et møde med Ole i går hvor Ole justered gearkassestyringen og nu virker den Perfekt :D

    Nu skifter den gear i de rigtige omdrejninger hvor der er moment. Den var jo programmeret i disel mode og der skifter den ved alt for lave omdrejninger. Ole fik også lavet så når man røre padleskifterne så går den i manual mode = padlemode. Når man så kommer ned under 40 Kmt. i 5 gear går den automatisk tilbage i automåde det er super godt hvis man glemmer at den står i 5 gear så er det lidt svært at komme fra land

    Ole opdateret også Firmwaret = Styresystemet i gearkassestyringen så nu er der Triptæller kilometertæller stopur og voltmeter

    Ole arbejder også på er helt nyt design hvor kassen til styringen bliver ca. det halve af den størrelse den har nu +
    at den kommer til kunde endnu mere end den kan nu

    Jeg syntes der er super godt af han gider at vider udvikle på styringerne så de bliver endnu bedre end de er nu

    Bendix Ole har 9 Styringer på lager. Så det er bare ud og købe en Gearkasse :nakkal:

    Søren
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Haha, den tur stod Søren selv for, det må være fremskreden senil demens :D
    Men han fik da lavet det så det nu virker endnu bedre og mere precist 8)

    Den er virkelig fed og køre i med den gearkasse men ikke mindst med Oles styring som er 50% af glæden ved det hele.
    ALT kan bare fin justeres og ikke noget gøgl med at skille gearkasse ad 100 gange for at få lortet til at skifte som den skal :lol:

    Men det er også noget af et projekt, men trods det, så er det min næste opgradering efter motoren er færdig.

    Det med tændings systemet det bliver meget nemt og lave Søren, det jo bare pg lode en ekstra lang ledning på den vi allerede har haft afmonteret og så side og lave manuelt tændings retarderings aktivering :mrgreen:
    Den skal vi have lavet så jeg kan side og drille dig ved siden af ved at tage gassen af hele tiden :lol: eller vent det behøves ikke, den er jo sløvere end en alm. 300E-24 :nakkal: måske skal du have lagt elastikken dobbelt :mrgreen:
     
  16. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Har du set denne løsning ?
    http://ofgear.dk/generalinfo/34flare.html

    Du må lige høre Ole om det afhjælper problemet.

    Vil også gerne have en mere præcis vejledning, inden jeg skiller og borer i gearkassen hjemme på spisebordet.
     
  17. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Den der 722.6 gearkasse skifter jo ikke voldsomt hurtigt, men i USA benyttes den også til race, så jeg fandt lige nogle, der kan optimere hydraulikken i valve bodyen til hurtigere skift, så ryger det komfort-slip, der er i hvert skift, men der genereres samtidig mindre varme i gearkassen.

    Southern Hotrod (hård ved nedgearing)
    Victory Road Performance (bedre til gaden)

    Og her er et par youtube med en fyr, der han konverteret:



     
    Sidst redigeret: 2 August 2019

Del denne side