Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Forvarmerelæ defekt

Emne i 'Øvrige serier' startet af Kurt45, 6 Januar 2016.

  1. Kurt45

    Kurt45 Member

    Joined:
    17 Juli 2012
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Aarhus
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    290 GD pickup
    Km:
    450000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej igen forum

    Godt nytår.

    I har tidligere kunnet hjælpe mig, så jeg spørger frimodigt igen.

    Jeg har på min 290GD årg 96 (95 hk), Lige fået problemer med forvarmersystemet.
    Den forvarmer ikke rigtig, men bilen starter rimeligt nemt stadigvæk.
    Når bilen så er startet, tænder forvarmelampen så igen i ca. 15 sek. hvorefter lampen slukker igen.
    Jeg er lidt forvirret, for ifølge instruktionsbogen skal lampen slet ikke tænde hvis der er fejl på systemet.

    Inden jeg lige farer ud og køber et nyt forvarmerrelæ, vil jeg høre om det evt. kan skyldes at der er et eller flere glæderør der er defekte?

    Passer alle typer forvarmerrelæ på, altså også et fra en 124?

    Håber i kan hjælpe.
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du har et eller flere defekte gløderør. Vær forsigtig at de ikke knækker under udskiftningen!! 8)
     
  3. Kurt45

    Kurt45 Member

    Joined:
    17 Juli 2012
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Aarhus
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    290 GD pickup
    Km:
    450000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har været ude og måle.

    Et enkelt gløderær har en modstand på 1 ohm, resten er på ca. 2,5 ohm, så de er nok færdige.

    Så vidt jeg kan se, skal man have indsugningsmanifolden af, for at komme til gløderørene, er dette korrekt?
    I så fald skal jeg nemlig også have dyserør mm. af, og så griber det jo pludselig om sig.

    Mit spørgsmål er så, om der er en særlig pakning jeg skal have bestilt hjem inden jag bare sådan lige afmonterer indsugningsmanifolden.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Når du måler på dine gløderør, så gør det med en test lampe.. Det et ohm meters egen impedans er meget høj og målingerne kan derfor godt snyde lidt, hvis det er tale om en løs forbindelse i gløderøret.

    Jo manifolden skal afmonteres ved skift af gløderør, ny pakning skal der til.

    Skal der skiftes gløderør, så skrug dem ud ved varm motor og giv dem massere af rust opløser inden du skriger dem ud.
    En lille slag nøgle med dobbelt slag, kan nogle gange hjælpe med at få dem ud.
     

Del denne side