Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

606 toppakning

Emne i 'Dieselmotorer' startet af AndersKjaergaard, 12 Januar 2016.

  1. AndersKjaergaard

    AndersKjaergaard Member

    Joined:
    6 September 2015
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W201 - 190 2,3-16
    Km:
    358
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    w201 - 190 300D 603
    Bil nr. 2 Km:
    463
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hej!
    Tror min toppakning er gået på min 606 motor..
    Nogen der ved hvor man kan få en rigtig go ståltoppakning til sådan en wild dyr? :)
    planen er støre turbo (HX40) og en pumpe fra Dieselmeken eller evt bare nogen traktortræk drenge..
    Men den toppakning ska ka holde til lidt.. nogen der ved hvor man får dem henne?

    Tak:)
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Af egen erfaring, kan jeg sige at hvis du holder dig under 500HK, så er den originale MB pakning stærk nok.

    Grunden til at pakningen står af på motoren, er for det meste svækket strækbolte eller fordi at toppakningen er blevet spist gennem tiden af kølervæsken.
     
  3. AndersKjaergaard

    AndersKjaergaard Member

    Joined:
    6 September 2015
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W201 - 190 2,3-16
    Km:
    358
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    w201 - 190 300D 603
    Bil nr. 2 Km:
    463
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Okay tak for svaret!:)
    Planen var også under 500:)
    Det er en 606 suge som har fået en mølle på, mente bare det var en "pap pakning" der sad i den?
    og så ville jeg have arp bolte i istedet?
    EVT nogen erfaringer som kunne være gode og få med videre?:)
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Kan anbefale at du får hævet olie trykket til en 4-5 bar. Det gøres ved at strække fjedren i reduktionsventilen i oliepumpen.

    Når motoren yder så meget moment, ville den presse oliefilmen ud af plejlejerne og så brænder de af på ingen tid og i værste fald knækker strækboltene og du har en plejlstang hængende ud af siden på motoren.
     

Del denne side