Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Min w124 vil ikke starte?

Emne i 'El-system' startet af JesperL, 4 Januar 2016.

  1. JesperL

    JesperL Member

    Joined:
    30 August 2014
    Indlæg:
    82
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E (W124)
    Km:
    0
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hejsa,

    Her til morgen ville min w124 desværre ikke starte.

    Når jeg drejer nøglen, så vises ikonerne i instrumentbrættet. Men motoren siger ikke noget. Den prøver ikke engang at starte.

    Hvad er jeres bud?

    Batteri? Tændrør? Eller noget andet?

    Har I en god idé mht. udelukkelsesmetoden? :)
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan være følgende:

    dårligt bundstykke i tændingslåsen.
    startspære problemer.
    starter.
    for lidt batteri styrke.
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Start med at tjekke batteriet de kan godt bukke under her i vinter kulden

    Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk
     
  4. JesperL

    JesperL Member

    Joined:
    30 August 2014
    Indlæg:
    82
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E (W124)
    Km:
    0
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har tænkt mig at få hjælp til at starte og så køre en tur, for at lade batteriet op. Nogle erfaringer med i hvor lang tid man skal køre, for at lade batteriet helt op? :)

    Hvordan ved jeg, hvornår det er tid til at skifte batteri? Findes der en måler eller en anden smart metode? :D
     
  5. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    507
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Har du automatgear?

    Så kan fejlen være at kontakten i gearskiftet er slidt.

    Prøv at sæt gearvælgeren i "N" i stedet for "P".

    Det er set før at det er den der driller.

    Med venlig hilsen Claus...
     
  6. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hvis den ikke engang klikker ved start, tror jeg også det kontakten....har været turen igennem med den, men prøv at køre den i N(hvis du har aut) som Claus forslår og kan du starte der er det et spørgsmål om tid før den bør skiftes/kortsluttes:)
    Fik et værksted til at kortslutte min, men mistede så baklyset i den forbindelse :(

    Mvh
    Chr
     
  7. JesperL

    JesperL Member

    Joined:
    30 August 2014
    Indlæg:
    82
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E (W124)
    Km:
    0
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Med hjælp fra et par startkabler, så fik jeg liv i bilen igen. Yeeeees!! :yipi:

    Så nu bliver batteriet pillet ud og ladt helt op. Hvis bilen ikke kan starte i morgen, så skal batteriet nok skiftes. Men håber det bedste :)

    Takker for hjælpen! :)
     
  8. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Man kan købe en batteri tester, de fleste værksted har også en, som regel er det 1 af følgende 2 ting som er i vejen,
    Dårligt batteri, dårlig gennerator, tjek evt. om den lader tilstrækkeligt med et multimeter spændingen skal stige til omkring 13-14 volt og ikke falde når motoren står i tomgang
     
  9. JesperL

    JesperL Member

    Joined:
    30 August 2014
    Indlæg:
    82
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E (W124)
    Km:
    0
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak Bilglad :)

    Den startede heldigvis her til morgen, så alt er godt igen :D
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Nej det er det sandsynligvis ikke.

    Hver gang sådan et batteri bliver totalt afladet, mister det noget kapacitet, nogle mister faktisk forholdsvis meget, og kan efterfølgende måske kun lades op til 80-90%. Så efter nogle dage med denne kulde, hvor varmeblæser og elbagrude kører for fuld tryk, kan du risikere at stå med et flat batteri igen. Men så ved du heldigvis, hvad der skal skiftes.

    Det er en god ide løbende henover vinteren, at sætte en god lader på batteriet, så man er sikker på det ikke bliver afladet.
     
  11. JesperL

    JesperL Member

    Joined:
    30 August 2014
    Indlæg:
    82
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E (W124)
    Km:
    0
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak Bendix. Det vil jeg tage til efterretning :)
     
  12. JesperL

    JesperL Member

    Joined:
    30 August 2014
    Indlæg:
    82
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E (W124)
    Km:
    0
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Lige nu har jeg et VARTA D24 Blue i bilen (60Ah, 12V, 540 CCA)

    Jeg overvejer at købe et VARTA D15 Silver (63Ah, 12V, 610 CCA)

    Begge batterier har samme mål (H190, B175, L242).

    Er der en Varta batteriekspert der tilfældigvis ved, om +/- polerne sidder i samme side på de to batterier? :)
     
  13. OHolm

    OHolm Member

    Joined:
    4 August 2013
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    E320CE
    Km:
    185000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    E320CE
    Bil nr. 2 Km:
    283000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Jeg fik et Varta e11 i min, minus sidder i venstre side og plus i højre når man polerne tættest på kroppen.
    God søndag
     
  14. OHolm

    OHolm Member

    Joined:
    4 August 2013
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    E320CE
    Km:
    185000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    E320CE
    Bil nr. 2 Km:
    283000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Du kan se det på batteribyen.dk
     
  15. JesperL

    JesperL Member

    Joined:
    30 August 2014
    Indlæg:
    82
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E (W124)
    Km:
    0
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0

Del denne side