Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Den stakkels bil hopper og danser

Emne i 'Benzinmotorer' startet af Diplomaten, 29 Juli 2015.

  1. Diplomaten

    Diplomaten New Member

    Joined:
    23 Juli 2015
    Indlæg:
    13
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E, 2.0 Sportline
    Km:
    254
    Årgang:
    1992
    Hej, jeg har ikke super meget erfaring med at skrue selv, men jeg prøver at lære og samle erfaringer.

    Jeg har for nylig købt en 190E, 2.0, som hopper og danser både i tomgang og ved bare den mindste acceleration. Det skal siges, at det startede med, at det kun var tomgangen den var gal med. Jeg har tjekket tændrør, og de ser alle sammen fornuftige og ens ud. Det er Bosch H5DC, der sidder i og jeg kan se at Gørløse anbefaler Bosch HR7DC+. Er det helt forkert med dem der sidder i?

    Jeg tjekkede hætter på både rør og strømfordeler og det hele ser relativt nyt ud og er slet ikke korroderet.

    Da jeg så havde sat det på igen er det gået virkelig ned af bakke. Jeg føler at jeg kører i en traktor, der ryster og hopper og danser så snart jeg giver bare en lille smule gas.

    Udover rystelserne svinger omdrejningerne i tomgang vilkårligt mellem 8-10.000 omdrejninger.

    Jeg har selvfølgelig sat rør og hætter på samme pladser hvor de kom fra, og tjekket at det hele sidder fast :gr8:

    Jeg har tænkt mig, at sætte nye tændrør i uanset hvad, men er der nogle gode bud på hvad jeg ellers skal være på udkig efter. Kan jeg på en eller anden måde teste om tændkablerne er ok, selvom de som sagt ser relativt nye og fine ud.

    Jeg har aldrig prøvet at køre i en bil der mangler en cylinder, så jeg ved ikke præcis hvordan det føles, men jeg har heller aldrig prøvet at blive rusket rundt, som jeg gør nu...

    Ham den nye, der havde glædet sig til at køre i sin nye bil, men mere sidder på nettet for at prøve at finde ud af hvad der er galt med den :oops:
     
    • Like Like x 1
  2. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Det kunne sagtens være et tændings problem. Jeg ville give den det store tændingssystem service. Nye tændrør, tændkabler, strømfordelerdæksel og rotor. Det er dele der langt fra holder evigt og alligevel skiftes løbende under de forskellige serviceintervaller og specielt når du ingen ide har om hvornår systemet sidst er skiftet ud med nyt.

    http://mbspecialist.dk/mercedes_webcata ... 15/15-200/
     
  3. Diplomaten

    Diplomaten New Member

    Joined:
    23 Juli 2015
    Indlæg:
    13
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E, 2.0 Sportline
    Km:
    254
    Årgang:
    1992
    Ja, det er nok den vej det går. Nu starter jeg lige med at køre forbi og hente nogle nye tændrør efter arbejde, og hvis det ikke gør en forskel, så må jeg jo bestille lidt forskelligt hjem :)
     
  4. stero

    stero Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    214000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvis bilen har gået dårlig i alt den tid du har haft den, vil jeg undersøge om alle tændkablerne sidder på de rigtige pladser da tidligere ejer kan være kommet til at bytte rundt på dem.
     
  5. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej gør som Kainstor skiver skift det hele med samme så ved du at det er i orden.
    Det kunne godt lyde som om der er fugt i strømfordeler dækslet, der skal bare være en
    meget lille revne, så køre den dårliget, har selv prøvet det.
    Men hvis den som du skriver svinger mellem 8-10000 omd i tomgang, så kan jeg godt
    se at du har et problem :lol: må ikke der skulle stå mellem 8-1000 omd.
     
  6. Diplomaten

    Diplomaten New Member

    Joined:
    23 Juli 2015
    Indlæg:
    13
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E, 2.0 Sportline
    Km:
    254
    Årgang:
    1992
    Nå, jeg fik skruet fire nye tændrør i og det gjorde verden til forskel, så nu kører den faktisk helt okay. Tog også lige ledningerne af strømfordeleren en ad gangen, for at tjekke om det gjorde en forskel og der var ingen tvivl om at alle cylindere var på. Bilen er jo nærmest ved at vælte om på siden når man tager en cylinder fra :p

    Jeg ville lige justere lidt på gaspedalen også, for der er vel nærmest 2-3 centimeter slack før gassen går på, så jeg lå og skruede på den hvide dims ved pedalen og fik en god fast pedal ud af det, men så kunne jeg se, at der i stedet var to centimeters afstand til den den tomgangs switch bliver aktiveret, så tilbage igen, for jeg havde ikke tid til at få sat mig ind i hvordan jeg kunne få begge ender til til at passe. Det skal jeg lige have kigget lidt mere på.

    Men så slog det mig, at jeg ikke kunne mærke nogen forskel på tomgangen om switchen var aktiveret eller ej, så måske er den død, eller der er en løs forbindelse et andet sted? Er der nogen der kan beskrive hvad den switch rent faktisk gør og hvilken forskel man skal kunne konstatere?

    Nå, ja jeg kan godt se at det er lidt voldsomt at omdrejningstallet svinger mellem 8 og 10000 :mrgreen: Så galt er det heldigvis ikke!
     
  7. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    Godt at du fik løst dit problem. En rigtig god idé er at hvis du har et problem
    så prøv at søge efter det herinde, der er rigtig rigtig mange gode ideer til hvad
    dit evt problem kan være. Hvis din bil har aut gear så skal speederen altså
    har lidt fri gang, så det med bare at skrue for skrue det er altså ikke nogen god idé.
     
  8. Diplomaten

    Diplomaten New Member

    Joined:
    23 Juli 2015
    Indlæg:
    13
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E, 2.0 Sportline
    Km:
    254
    Årgang:
    1992
    Jeg har en femtrins manuelt gearskifte i, og jeg mener ikke at der skal være 2-3 centimeter slack på gaspedalen i nogle biler - altså det har jeg aldrig haft i nogle af mine tidligere køretøjer i hvert fald. Og jeg havde jo netop fundet ud af hvordan man kunne justere pedalen, ved at søge mig frem til det ;)

    Jeg ved godt, at det er nybegynder ting jeg kommer med her, men er det ikke okay så længe, at jeg sørger for at beskrive præcis hvordan jeg oplever symptomer og hvilke af jeres glimrende forslag der har fungeret? Så kan tråden jo ud i fremtiden benyttes af andre nybegyndere. Jeg synes desværre ofte, at man finder tråde som adressere det man har brug for at vide noget om, men så stopper de uden, at den endelige løsning er beskrevet.

    Men okay, jeg skal nok sørge for, at der ikke går spam i den :)
     
  9. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tror at du misforståer mig lidt, man skal spørge ALT det man vil det er jo
    det vi alle lære noget af, det gør jeg også selv. Jeg mener bare at det er en
    god idé lige at søge på det første og så kan man evt tag den tråd op.
    Det har ikke noget at gøre med om du er nybegynder eller har været med i
    mange år der kan jo stadig opstå et problem man ikke har set før.
     
  10. Diplomaten

    Diplomaten New Member

    Joined:
    23 Juli 2015
    Indlæg:
    13
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E, 2.0 Sportline
    Km:
    254
    Årgang:
    1992
    Point taken :) jeg havde ikke lige luret den der med at samle gamle tråde op.
     

Del denne side