Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Guide: Få mere ud af din M103 motor

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Bilglad, 27 Juli 2014.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    hej flemming det virker måske forvirrende men o-ringen sluttet tæt omkring bakelit skiven så systemet er fugttæt hvis altså det er lavet ordentlig
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
  3. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Sådan - keep them coming!
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
  5. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Ville lige give en opdatering her, og har ikke glemt at komme med opdatering men jeg har ikke haft så meget tid til at komme videre...

    Der vil i den kommende tid,

    Udkomme info som omhandler:

    Den alm. undervogn

    Korrekt timing og udskiftning af forkæde, samt kædeguide, forkammer pakning, kædestrammer mv.

    Gennemgang af topstykke, eksempelvis kompenserende elementer, hvordan diagnosticere man fx en slidt vippearm, slidt knast osv. og hvad kan man gøre for at fjerne eller reducere mekanisk støj fra topstykket..

    Så vil der komme lidt blandet info om tænding og div vacum, motorgang osv. cleanstart hver gang osv...
     
  6. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    yes vi glæder os bluestar Husk godt med lys på "tingene" og rolig "kamera " foring !
    Chr
     
  7. Arnesen

    Arnesen New Member

    Joined:
    3 Juni 2011
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190
    Km:
    188
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg siger 1000 tak og sæt igang
     
  8. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Yes Vi glæder oss!! bluestar
     
  9. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Vil lige starte med at sige, det er nogen super videor du ligger ud
    men kan det passe du fjernet dine videor på youtube ?
    Ville nemlig prøve at måle min luftmasse måler her i weekenden.
    Har nemlig et problem med at den sætter lidt ud mellem 2500-3500 Rpm, har skiftet rotor og strømfordeler dæksel Smile

    Hilsen Kaj
     
  10. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Mål dine tændkabler igennem for fejl ohm. tjek tændrør er ok så er du sikker på du ikke har fejl med tænding

    Sendt fra min HUAWEI Y550-L01 med Tapatalk
     
  11. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Ja det har jeg os tænkt på tændkablerne ser ikke så gammel ud og tændrør har jeg tjekket uden nogen virkning.
    Grunden til at jeg gerne vil prøve at udmåle luftmasse måleren er at jeg kan ikke få en korrekt udlæsning når jeg måler duty cycle den står og svinger mellem 61-74 og det har inden virkning at skrue på blandnings skruen (satte den tilbage i den position jeg begyndte med ) og husker os at trykke ned på den, så den går i indgreb. Inden start viser den 69,2 det er jo fint.
    Så tænker lidt at det må være noget galt med luft masse måleren, når det er den man skruer på og måske hænger det sammen med at den har de udsættere, eller det føles næmest som om når man accelerere fra lave omdrejninger så når den kommer op til de 2500 mister den en lille smule af trækkraften op til de 3500 også trækker den helt fint resten af feltet ud.
    Har os udmålt lambasonden og den virker os fint.

    En skam der er så langt til Roskilde herfra Vestjylland, ellers skulle du have lov til at kigge på den.
     
  12. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Tændkabler kan se fine ud og stadig give bøvl så få dem måler igennem for en sikkerheds skyld den fejl du beskriver kunne godt lyde som defekt indsprøjtningsanlæg hvis tændingen er helt ok jeg har et godt anlæg liggende hvis du ikke kan finde et i nærheden

    Sendt fra min HUAWEI Y550-L01 med Tapatalk
     
  13. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Jeg har lige sendt dig en pb, men vil få målt de tændkabler igennem for at være helt sikker.
     

Del denne side