Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ankerplade

Emne i 'Bremser' startet af stjerne, 18 Februar 2014.

  1. stjerne

    stjerne New Member

    Joined:
    17 Oktober 2010
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    389000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej
    Kan jeg trække bagnavet af og på uden at ødelægge lejet.
    Arne
     
  2. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
  3. stjerne

    stjerne New Member

    Joined:
    17 Oktober 2010
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    389000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for dit svar Jan.
    Hvad er det der sker med lejerne???
    Som jeg ser det sidder navet på stråler så det kan trækkes af med en aftrækker og hvis jeg gør strålerne på navet og akselen rene og giver dem lidt olie og skubber navet ind uden at trykke akselen indad og så spænde det ind med møtrikken kan jeg ikke se hvad der sker med lejerne.
    MVH. Arne
     
  4. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Du kan trække akslen af uden problemer.

    Men hvis selve navet skal ud af huset og der vil man ikke kun undgå at ødelægge selve lejet.

    Man skal jo presse lejet ud af huset og hvis man så vil have selve hjulnavet af lejet vil dette blive ødelagt.

    Er det ikke nemmer at skære en lille slisse i ankerpladen og få den indover på den måde. :?:
     
  5. stjerne

    stjerne New Member

    Joined:
    17 Oktober 2010
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    389000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Jan
    Nu forstår jeg at lejet bliver ødelagt, navet er presset ind i lejet.
    Jeg vil skære i ankerpladen og svejse den sammen igen, man er vel nød til at dele den i to stykker ????
    Tag for svaret
    MVH Arne
     
  6. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Du behøver ikke skære den helt over.

    Bare kun i den ene side. Så er den til at få lirket ind over.
     
  7. stjerne

    stjerne New Member

    Joined:
    17 Oktober 2010
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    389000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Jan
    Kan man nøjes med at skære en snit og så vride den på eller skal man skære et stykke af.
    MVH. Arne
     
  8. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Det hvide snit og den er hjemme. :lol:
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis det er en sedan, kan man for det meste varme på det og få det af med en udtrækker hammer.

    Er det stationcar, er det 90% sikkert at spindlen skal af og navet trykkes ud i en presse.

    Selve leje skiftet, forgår med et stykke special værktøj. Gørløse sælger leje udtrækker værktøjet hvis det er.

    Er det en meget rusten angerplade, så skifte den (En relativ lille udgift) det samme gælder fjedrene til håndbremsebakkerne.

    (Lad være med at skifte lejet i en presse)!! de er rimelig sarte og man kan hurtigt komme til at trykke lejet fra hinanden på den måde.

    Brug det værktøj der er bygget til opgaven. Det betaler sig altid i den sidste ende 8)
     
  10. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Har lige fået kasseret min MB til syn pga dårlig håndbremse....har skilt det hele af og skal have nye ankerplader osv8) risikere man ikke at ødelægge ringen i ankerpladen ved det "hvide snit"????

    Mvh
    Chr
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jo, du ricikere en evig skuren fra hjulet, hvis ikke det laves 100% ordentligt... og det kan være noget af en udfordring at skære en angerplade op i 2 dele, skruge den på og få den til at flugte 100% inden den svejses sammen igen.

    Af med hjullejet!!! det er sådan det skal gøres 8)
     
  12. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Har forstået budskabet :( men er der nogen herinde der har fået det til at virke ved at snitte/svejse i ankerpladen uden skuren bagefter???

    Mvh
    Chr
     
  13. MFO

    MFO Member

    Joined:
    30 Juli 2009
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vodskov
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 280Cdi
    Km:
    461000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2:
    Suzuki Grand Vitara
    Bil nr. 2 Km:
    75000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2004
    Hej
    Jeg gjorde det for nogle år siden, med godt resultat.
    Jeg fandt en guide til hvordan der skulle snittes. Et enkelt snit og lidt klippen i pladen og den kunne vrides ind over.
     
  14. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Ok fandt også et indlæg, hvor smut havde gjort det samme 8) tager den hårde vej nu med hjullejer på et værksted hvor de har grejet til det :-(

    Mvh
    Chr
     
  15. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Må give dig ret djaabo 8) 2½ time på et værksted med det rette udstyr og en god aftale(fik lov at skaffe delene selv), og alt spiller 100% på bagbremserne :-D

    MB hilsen
    Chr
     

Del denne side