Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Opfordring til nye såvel gamle ejer (rustarbejde)

Emne i 'Rustbeskyttelse, Undervognsbehandling' startet af kainstor, 4 Maj 2015.

  1. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Mange af jer kender sikkert allerede disse to meget udsatte områder for rust og gennemtæring og har sikkert allerede behandlet det eller måske været i den heldige situation at behandling ikke har været nødvendig.
    Men til dem der ikke har givet det en tanke eller ikke fået det gjort, vil jeg opfordre til at få tjekket op på det.
    Jeg gjorde selv det samme da jeg købte min og jeg er glad for at jeg fik behandlet det så godt som jeg nu kunne i tide.
    Problemet er jo med rust at det kun bliver værre... Og det er sgu ærgeligt når først der står vand i kabinen og grænseøllerne falder igennem bagagerummet. Dertil hører sig skræmmebilleder(heldigvis ikke fra egen bil) som på cigaretpakkerne :)

    Områderne er under batteri rammen og selve rammen og det andet under og omkring reservehjulet i bagagerummet.
    Til opgaverne er der her et par klip fra Mercedessource, hvor Kent beskriver meget godt behandlingen osv.

    http://youtu.be/dEsNV-v2-T8 - reservehjul/bagagerum området

    http://youtu.be/flTK_az1-lA - batteriramme og under batteri området

    Hvis der er andre der kender til flere udsatte steder, må de meget gerne deles i kommentarfeltet.. Så vi kan hjælpe hinanden :)
     

    Attached Files:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      620 KB
      Visninger:
      1,263
    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      76.8 KB
      Visninger:
      1,345
  2. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Min 190'er var utroligt nok ikke så slem i reservehjulsbrønden, men lidt udenom :p

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. AllanMortensen

    AllanMortensen New Member

    Joined:
    24 August 2014
    Indlæg:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    211000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nu er jeg selv pladesmed. Så arbejder til dagligt med rust og karosseri. Jeg vil sige de steder der er slemme, og som jeg tit ser på w124 er: Bagbroophængene længst ude mod hjulkasserne, samt inderskærme i bag (der hvor plastpanelerne starter/slutter). Selvfølgelig er der også Bagskærme, forskærme, midt på døre(ved pyntelisten) osv. Men det er bare generelt alle ældre biler. :)
     
  4. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Min 190'er var utroligt nok ikke så slem i reservehjulsbrønden, men lidt udenom :p

    Skærmen fik vel bare lidt fyller? -også var den iorden :p
     
  5. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Faldte også lige over en tidligere tråd om donkraftshullerne som også godt kunne tåle lidt opmærksomhed..
     

    Attached Files:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      93.7 KB
      Visninger:
      1,204
  6. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Og når man alligevel er i gang med bagagerum området så er det også værd at give den indvendige flade af antenne hullet et besøg!

    Flere skræmmebilleder :)
     

    Attached Files:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      64.3 KB
      Visninger:
      984
  7. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    En w210 lægger i det mindste ikke skjul på det :D :D

    [​IMG]
     
  8. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    I forbindelse med ovenstående angående batteri rammen - så koster den 148,00 KR TRÆK 10% FRA (forumrabat) = 133,20KR + 25% MOMS = 166,50KR til en W201 -ved Hessel.. Mon ikke det er nær det samme på en W124?. Efter min mening er de fleste efter 20-25 år oftes ikke til at redde og til den pris er de værd blot at skifte.
     
  9. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Koster den ikke mere?

    For h......., jeg var klar til at sandblæse og male min egen, på et tidspunkt. Hvis den heller ikke er dyrere til en W124, kan det SLET ikke betale sig. :eek:
     
  10. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Ja, det er faktisk ikke alle dele der er ekstremt dyre ved hessel. Jeg er tit blevet overrasket i den positive retning - ikke for at sige at det kun har været positive overraskelser :) Men når man som jyde ikke lige har muligheden for at smide næsen forbi Gørløse om eftermiddagen, må man jo gøre op med fragtprisen og den lokale hessel.
     
  11. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Endnu en lille tjeneste man bør gøre sig selv og sin undervogn er at tjekke rundt omkring drænhullerne/afløbspropperne i undervognen både ind og udvendigt- der kan også gemme sig grimme overraskelser.. :)

    Liste over placeringer http://www.126-sclass.com/media/kunena/ ... drains.pdf
     

    Attached Files:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      925.3 KB
      Visninger:
      865
  12. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Byd endelig ind
     
  13. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Endnu en opfordring til dem der ikke allerede har været dette igennem. Når i nu alligevel snart skal til at gøre bilen forårsklar og evt. lufte måtter er det bestemt også værd at hive bundmåtterne og bagsædet ud og kigge på de indvendige drænhuller og områderne omkring!
     

Del denne side