Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Nogen der har erfaring med Mosselman twin turbo kit til M103

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af Bilglad, 23 Januar 2015.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Re: Nogen der har erfaring med Mosselman twin turbo kit til

    Jaja det skal jeg nok, ham jeg købte kittet af kørte 0.5 bar kun med mosselman styring af skamgas ventilen, han påstod han ingen problemer havde med 100% originalt setup men han kørte også kun 3000 km med kittet så endte bilen totalt skadet i en ulykke, var ellers fed en coupe med hammer kit, og meget brede zender fælge & dæk 500 skærme osv...

    metal gummibælgen købte han kun fordi den blev ved med suge gummiet i stykker...
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Re: Nogen der har erfaring med Mosselman twin turbo kit til

    Jamen indrømmer selv at jeg også er til turbo.

    på min SL60, er der monteret rearmount turbo og den køre med 2 stages system.
    0,3-0,4 bar så trækker den godt og med V8eren, så har den massere af bundtræk og når så den er sat i gang, så træder turboen til og trykker en godt tilbage i sædet.

    Stage 2, så køre den med 0,8-0,9 bar. Samme bundtræk, men når turboen træder til.. Går den fuldstændig sidelæns, selv med 295 gadesliks og spære i bagtøjet.

    Ligger også og roder med en S55, hvor jeg lige har monteret Kleemann kompressor og headers på. Den trækker også godt, men en V8er har godt bundtræk + en kompressor som giver endnu mere bundtræk = antispind køre konstant og ødelægger optrækket.

    Så ville sige at med store motoren, så er turboen optimal.. Mindre motore, skal havde kompressor da det giver det bundtræk som motoren mangler lidt.

    Det kan man også se på Mercedes nye modeller. V8ere og 12ere køre med turbo og de mindre 4 benet, køre med kompressor. Dog med undtagelse af A45eren 8)
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Re: Nogen der har erfaring med Mosselman twin turbo kit til

    det er jo lidt en smags sag, har ikke set så mange 6 benede kompressor...

    Men på en m103 som jo er en R6 så er turbo meget oplagt og der er god plads på udstødnings siden ,kontra hvis det var en V8 der lå i eller en V6 for den sags skyld...

    Turbo på en række 6 behøver ikke være helt tosset BMW køre stadig med den motortype med turbo og deres 4dobbelt vanos eller hvad det nu hedder nu om dage :)

    den laver 400 nm ved 1200/omdr så den har da lidt bundtræk til trods for turboen..
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Re: Nogen der har erfaring med Mosselman twin turbo kit til

    Det er afgjort oplagt at bruge turbo på en række6 på grund af pladsen. Mener da også at mosselmand lavede nogle turbo kit med 2 små turboer for at komme turbo tøven lidt til livs. En af hoved problemerne med turbo, er det lille arbejds område og turbo tøven. Kompressorer trække med det samme og over et større område. Den bruger til gengæld også bare en masse energi fra motoren. Så det er lidt hips om haps
     

Del denne side