Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Køb af W210 4-matic

Emne i '210 serie emner' startet af tobiasn, 6 Januar 2015.

  1. tobiasn

    tobiasn Member

    Joined:
    14 April 2014
    Indlæg:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Zug
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    500E
    Km:
    130000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    280CE
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1984
    Hejsa,

    Jeg overvejer at købe en W210 st. car - 320 4-matic fra 2001/2002. Jeg har naturligvis læst at man skal være meget obs på rust, men er der et par kloge hoveder der kan give et hurtigt overblik over de mest oplagte rust-steder man skal se grundigt på?

    Også - er der andre fejl jeg skal være særlig obs på med de årgange?

    Mvh
    Tobias
     
  2. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Mht rust......så ja nærmest overalt.
    Specielt er fjedere tårnene i forskærme tit defekte.....og noget l...t at lave rigtigt da det ikke MÅ svejses men tit er det da det er nemmest .
    Ellers skal man have en god overarm og de rigtige popnitter....så vidt jeg husker 8mm.!!!
    Hvis de er svejset eller reppet så check endelig at det er ok lavet så du ikke får en emsig synsmand på nakken.
    Hov.....nu bliver jeg lige lidt i tvivl......det var jo en 4-matic.....gad vide om det ser ligesådan ud på den som en almindelig. .....hmmmm.
    Og ellers rust i dørbunde....skærmkanter.....i hjørnerne af motorrum ved forlygter.....bagagerum osv.
    Mht mekanik vil jeg ikke kloge mig da jeg ikke kender 4-matic svagheder på sådan en lavbenet 4hjulstrækker. :-D
     
  3. tobiasn

    tobiasn Member

    Joined:
    14 April 2014
    Indlæg:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Zug
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    500E
    Km:
    130000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    280CE
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1984
    Jeg har læst at problemet med rust i fjerdertårnene foran ikke er et problem på 4matic modellerne, da de er konstrueret anderledes :)
     
  4. Henrik W

    Henrik W Member

    Joined:
    2 Maj 2008
    Indlæg:
    87
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    sydfyn Svendborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D 400E 320E
    Km:
    430000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Seat Altea FR
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1996
    Kig ved alle gummilister på døre og bagklap. Lige vippe gummiet fra så gemmer der sig rust.
     
  5. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Var der ikke noget om at man ikke rigtigt kan få dele til 4-matic modellerne mere??
    kan svagt huske i andre tråde at bærekugler eller svingarm ikke kan skaffes mere. :|
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Puha... W210eren, er nok den bil jeg tjener flest penge på :lol:

    Rust i bærene elementer og elektroniske fejl overalt, ses meget ofte.
    Så er der det med at modellerne efter 2000, ikke ruster lige så meget.. Hvilket også er rigtigt, men det gælder kun i synlige pladedele.

    Bund, paneler, inderskærme for + bag er stadig meget udsat på denne model og det kan snyde lidt når man ser en bil uden rust i døre eller noget og som oven i købet har fået massere tekstyl og spartelmasse i bunden.

    Men, man kan altså også være heldig at finde en med få km tal og som den forrige ejer har passet på.
    Som værksted, ser man jo også kun alle fejlene.. Folk kommer sjældent ned med en fejlfri bil og siger hej :D
     
  7. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Rusten er nok det største issue på W210'eren, og ja de fjederskåle er ikke sjove når de knækker, slog engang hul i bundkaret pga. denne fejl...

    Desuden ruster de underlige steder som fx under sikringsboksen osv..

    Men finder du en W210 som er holdt pænt og veldokumenteret vedligeholdelse så skulle det da ikke være noget problem IMO

    4-matic er fedt men dyrt i vedligeholdelse lejer, fjedrer osv. er ofter 4-5 gange dyre end de alm dele
     
  8. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    Fra hvilken årgang bliver det bedre?
    Chr
     
  9. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg må indrømme, jeg gider simpelthen ikke tage chancen med en 210'er, selvom jeg har prøvet en årg. 2000, E320 CDI familiecontainer med AMG styling og Kleeman havde fiflet med motoren. Den kunne gå > 18 km/l på langture, det kom den dog aldrig i nærheden af, når jeg kørte i den. :D Den startede vist sit liv hos Ryvangens Taxa, og gik dengang for at være Danmarks dyreste Taxa.

    Efter min kammerat købte den, han blev derefter kun kaldt 'Verner', fik den skiftet alle døre og klapper på garanti, men den rådnede alligevel væk, og blev solgt for en slik i 2009/2010, mener jeg.

    Jeg synes, 210'eren er decideret grim, men det er jo smag og behag, til gengæld var den rigtig dejlig at køre i, og det kan man jo godt blive fristet af. Find hellere noget ældre eller nyere. :gr8:
     
  10. tobiasn

    tobiasn Member

    Joined:
    14 April 2014
    Indlæg:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Zug
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    500E
    Km:
    130000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    280CE
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1984
    Ok... det ser ud som om jeg skal gå udenom W210... :eek:

    Hvad kan I så sige af godt/skidt om en ML (W163) - ca. 2002 / 2003 ? 8)

    Mvh
    Tobias
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
     
  12. zigger

    zigger Member

    Joined:
    15 Maj 2008
    Indlæg:
    441
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    B200
    Km:
    220.000
    Årgang:
    2012
    Bil nr. 2:
    Actros 4548
    Bil nr. 2 Km:
    50.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Jeg har den glæde at have en ML 320'er fra 99 og har kun ros til den model... :love:

    Alletiders trækdyr og rejsevogn, dyr på brændstof, men hvad gør det når man kører på 1 klasse bluestar

    Har været en del gange i Schweiz/Italien med den og det er bare en oplevelse hver gang...




    Michael :gr8:
     
  13. tobiasn

    tobiasn Member

    Joined:
    14 April 2014
    Indlæg:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Zug
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    500E
    Km:
    130000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    280CE
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1984
    Tak for alle Jeres input!

    Jeg endte med at købe noget helt andet - en Volvo XC90 3,2 AWD fra 2007... egentlig ikke en bil jeg havde kigget specielt meget på, men faldt over et rigtig godt tilbud, så nu må jeg se hvordan den er at leve med :)

    Den kostede ca. 60kkr (hernede i Schweiz)... har gået 118kkm og er med fuld service :)

    Mvh
    Tobias
     

Del denne side