Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Frygtelig irriterende brugt blæser.

Emne i 'Klima, aircondition og køl/varme' startet af pojan, 30 December 2014.

  1. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Min kabineblæser var begyndt at blive ustabil til at køre / starte. Jeg bestilte en ny "brugt" hos Gørløse og fik den monteret i går. Som i ved er det noget af et arbejde at få skilt tingene ad og samlet igen. Jeg prøvede blæseren af inden jeg samlede tingene igen og den kørte fint. Nu allerede dagen efter er den begyndt at "pibe" især på niveau 2 :cry:
    Det har jeg faktisk været ude for før, den samme bil for 3 år siden.......det er da voldsomt irriterende. Er disse blæsere bare generelt slidt op...eller har nogen gode råd til forebyggelse af problemet.....kan man se / spore slid forinden de monteres....

    Poul
     
  2. Juncher

    Juncher New Member

    Joined:
    29 Maj 2012
    Indlæg:
    125
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    378000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Mitsubishi carisma
    Bil nr. 2 Km:
    218000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Plejer at adskille og smøre den med med god olie så kører den igen det med at sætte brugte dele de har også mange time kørt.
    Godt nyt år
     
  3. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Jeg fik også min smurt så godt jeg nu kunne da jeg skiftede.

    Men der er nogle "plader" som godt kan lave nogle lyde.
    Det er der hvor selve blæservingerne køre rund i.
     
  4. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Blæsere er tilpas besværlige at skifte til at jeg ikke gider sætte brugte dele i.
    så dyr er en uoriginal blæser heller ikke...
     
  5. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    offtopic
    Min blæser piver også. Prøvede at komme ind til den oppefra, men det er åbenbart anderledes samlet på V8'erne.
    Selve den ydre blæserkasse med klapspjæld, ser ud til at KUN kan afmonteres hvis forruden er afmonteret. :shock: Selve siderne på blæserkassen er kørt ned i slidsker (med 4 skruer på toppen af kassen og 2 i hver side af slidskerne, som er umulige at komme til med skruetrækker :shock: ).
    Det kan være at blæseren skal tages ud indefra, men det er det desværre ikke vejr til iøjeblikket. :p
    Godt Nytår til jer alle.
     
  6. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Morten

    Det er kun på de eftermonterede anlæg, hvilket du har.

    Der skal blæsermotoren tages indefra 8)
     

Del denne side