Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

300te til 400te

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af olejacobsen, 3 December 2014.

  1. olejacobsen

    olejacobsen New Member

    Joined:
    5 Juni 2014
    Indlæg:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300te
    Km:
    365000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    go morgen.
    inden jeg nu begynder at savle og forme skøre ideer, hvor meget der skal laves om, hvis en 400E skal klones med en 300TE? er klar over ledningsnet og skat nok vil sige nej. tænkte mere på karros, forbro osv. er der nogen der har prøvet? skal jeg bare droppe ideen?
    hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    ole
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har du afsat et budget til det?

    Alt kan jo lade sig gøre, men inden man får set sig om, så er sådan en ombygning ikke noget man laver for under 20.000
     
  3. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hold nu op med at skyde sådan en fed ide ned, jacob, Ole sender jo de dejligeste købssignaler. Du skal da hellere skrive: 'Den kan jeg fikse for dig, send bil og penge, så får du en fed V8 familiecontainer retur kr. 25.000,- senere'. :gr8: :gr8:
     
  4. olejacobsen

    olejacobsen New Member

    Joined:
    5 Juni 2014
    Indlæg:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300te
    Km:
    365000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    spørgsmålet er hvor meget karrosseri der skal ændres i næsen? fra a stolpen og bagud er der ingen problem. mekanisk er det heller ikke noget problem, når der bare er en hel donorbil. men hvor meget skal der laves om?
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der ville være kvaler med følgende:

    Brandvæggen
    Udstødningen
    Du skal bruge en tandem pumpe fra en E500
    Køleren skal rykkes frem/kontriversen rykkes frem og gøre bredre, så der er plads til store køler.

    Men det største problem er at få godkendt bilen.. Der skal skæres, svejses i bærende dele og bilen får en motor der yder over 20% mere + at den bliver tungere...

    Jeg syntes det er fedt med sådan ideer, men det skal også være noget man kan bruge og ikke noget der er usælgeligt bag efter. Som jeg ser det, så står du med en 300TE og 400TE der begge har en værdi. På den anden måde har du ingen af delene + at den bil du selv ville lave, har ingen værdi.

    Så det er mange penge at smide efter noget, der kun er til egen fornøjelse og som kun kan køres i samtidige med at man bider negle over om nu skat holder ratcia et sted eller næste bilsyn.
     
  6. timsemann

    timsemann New Member

    Joined:
    21 December 2009
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 250D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er rigtigt at det er mange penge på en gammel bil men for mit vedkommende ville der også være en stor værdi at have noget der ikke er mange andre der har.
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan jeg også godt følge dig i.. Men bare du er klar over at du kaster hurtigt 50.000-70.000 ud af vinduet, når man gør regnstykket op.

    Der er desværre ikke det store markede for biler folk selv har bygget og som ikke kan synes.
     
  8. timsemann

    timsemann New Member

    Joined:
    21 December 2009
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 250D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nå ja ok så mange penge og den ikke kan synes så går det sjove sgu af det :cry:
     
  9. olejacobsen

    olejacobsen New Member

    Joined:
    5 Juni 2014
    Indlæg:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300te
    Km:
    365000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for svaret. Var godt klar over skat og syn. Det var mere hvor meget plade der skulle skiftes. Kan dog ikke smide tanken væk.......
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er bare så fedt ikke at have det de andre har eller søger efter at få 8)

    500E er så kedelig en bil. En 400TE er så sjov en bil. Fordi selv nørderne ikke kan se eller gætte hvad det er.
    Den fedeste sleeper jeg har set var den 400E jeg prøvede med en VÄTH 6.0 motor i.
    Ligner en helt alm. w124er men kan jorde den mest kendte højde springer 500E :lol:
    Manglede bare det havde været en T model for at gøre sleeper iden fuldendt :mrgreen:

    Selv nyder jeg at have en hurtig W124 som ikke er en 500 men kan godt det samme :mrgreen:

    Eller at køre i en lang model med 6 døre. Det er bare federe end at køre selv cabriolet, også om sommeren ja :D
     
  11. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    en m103 skal bare have lidt trykladning så er v8 ligegyldig lamgsommere, med turbo får du mere bundtræk end en 500 E...

    men det er lidt dyrt at skaffe det hele, og bygge det sammen men stadig billigere end den konvertering du tænker på og bilen bliver ikke nævneværdigt tungere :))))

    lidt oftopic men jeg har en m102 motor med turbo boret op til 2.4 med turbo og det hele rykker læt fra en 2.5 16V hvis nogen skulle være intra...
     

Del denne side