Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Motor spørgsmål

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af timsemann, 14 November 2014.

  1. timsemann

    timsemann New Member

    Joined:
    21 December 2009
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 250D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    ja man har ødelagt indsugning fjernet koldluftsindtag og monteret et varmluft indtag = ingen hjerne eller forstand på biler
     
  3. timsemann

    timsemann New Member

    Joined:
    21 December 2009
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 250D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tak for svar men hvad gør det jeg har ikke en klap forstand på sådan nogle ting.
     
  4. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Motoren skal have ilt for at kunne brænde brændstoffet; ilten får den ved at suge luft ind.
    Normalet sidder der et luftfilter i en kasse, og fra kassen går der en slange ud foran i bilen, så den tager luft ind ude fra det fri.
    Her har man fjernet kassen og slangen og i stedet monteret to små filtre.
    Det gør man fordi man synes det ser smart ud og fordi man fjerner noget af lyddæmpningen så man får en motor der brummer lidt mere.
    Desvære er det sådan at varm luft bikke indeholder lige så meget ilt som kold luft, så ved at lave luftindtaget inde under motorhjelmen giver man motoren dårligere arbejdsbetingelser.
    Det er en drengerøvsændring der ikke har noget at gøre på sådan en fin bil, og som omgående bør fjernes og erstattes af originaldele! :)

    Det er heldigvis nemt nok, men det koster jo et eller andet...
     
  5. timsemann

    timsemann New Member

    Joined:
    21 December 2009
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 250D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tak for det jeg troede da jeg så det at det var en eller anden form for tuning
     
  6. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Det er også meningen at man skal tro det!
    Altså, i princippet kan man øge effekten en smule ved at formindske modstanden i indsugningen; det er d et, der er tanken bag sportsfiltrene, og det kan formentlig også virke på nogle motorer i nogle sammenhænge.
    Men man skal gøre det rigtigt og det der ser ikke rigtigt ud! ;-)
     
  7. timsemann

    timsemann New Member

    Joined:
    21 December 2009
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 250D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ok det er dæulme heller ikke kønt det de har flikket sammen
     

Del denne side