Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Drypper fra ?

Emne i 'Automatgear' startet af Djarnis82, 20 Oktober 2014.

  1. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Efter et service på min aut. gearkasse + converter, er det begyndt at dryppe, således at det kan lugtes i kabinen, når blæseren er tændt. Det kan også ses dryppe under bilen, men kun ved motorgang. Da bilen er sænket med H&R, frygter jeg, at en evt. påkørsel af fx de høje, men meget korte, stenbelagte fartbump, vi har nær boligen, kan har forsaget en trykskade på bundkaret og pakningen. Men burde det så ikke dryppe, selv når motoren er slukket?
     
  2. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Efter tømning af converter skulle jeg skifte
    min kobberpakning som sidder på
    converterens skrue.
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    det er set før at bundkar pakningen ikke er spændt lige og korrekt, eller kan det være fra skiven på aftapnings skrue til converter eller bundkar som er glemt eller ikke har det så godt...

    Alternativt kan de finde på at spilde fra kickdown ventilen men det er sjældent og problemet er jo opstået efter service så tjek bundkar pakningen igen for fejl
     
  4. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Tak for svar. Jeg må finde en lift snart.
     
  5. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej Djarnis
    Surt når et projekt afføder et nyt problem.
    Jeg synes det kan være super svært at få bundkar og pakning på automatgear kassen helt tæt.
    Kan godt nok ikke forstå du kan lugte det i kabinen, lyder lidt vildt.

    Det mest irriterende er jo at det er en smule besværligt at tjekke oliestanden på automatgearet, så ikke fedt at den drypper.
    Jeg ville nok starte forfra og se om du ikke får den tæt, kræver meget lidt moment tilspænding, mener det 10nm og man overspænder den tit.

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  6. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Hej Bo,
    Meget enig. Min ven, der har liften, skulle ud af døren, så faren (oldschool rallykører og fritidsmek) hjalp til. Han havde også travlt, så alt der blev lavet på bilen den dag, stred mod min OCD :cry: Mener momentet er 14 Nm, men faren sagde det var lige meget, for han havde lavet masser af MB'er. Vi fik ikke målt mængden af den aftappede olie, hvilket også var et ønske, jeg havde præciseret. Alle stumperne (filter, pakning og spændeskive-pakninger) var originalt indkøbt hos MB, samt olien var lækker Castrol, men her fandt jeg så ud af, at Haynes opgiver 7,1 liter mod de 6 jeg havde fået oplyst andetsteds :angry: Så måtte toppe op med ATF fra anden producent :angry: Ville også gerne have haft tid til, at undersøge undervognens tilstand, men det var der ikke tid til. Alt i alt, kørte jeg derfra med den der ubehagelige fornemmelse, som jeg tror MB-folk har mere udtalt end andre!
    At den så pludselig begynder at dryppe, var dråben :-((
    Kan kun lugtes, når bilen står stille. Tror det drypper på udstødningen, hvorefter røgen søger op mod motorrummet.
     
  7. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Amen øv øv...Man må aldrig forhaste sig med gearkassen, den er totalt overfølsom for Sjusk og Støv <-mest støv.
    Tapper altid olien over på gamle sprinkler plastdunke, så kan Jeg netop følge med sådan cirka hvad der skal hældes på igen. Og så det også nemt at aflevere på genbrugsStationen.

    Jeg har selv lidt dryp fra pakningen og har forsøgt at rette det men uden held, men lige lever Jeg med fejlen da Jeg ikke har adgang til lift og man kan bare ikke ligge i indkørslen når sand og jord blæser men man har åbent ind i gearkassen.

    Deeet en ommer...Fandens :)
     
  8. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Igen meget enig. Ville også gerne åbne det gamle filter, for at se efter spåner, men det var rent Berlingo-sjus...
     
  9. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Det skal dog lige bemærkes, at der stadig er den mulighed, at jeg har været en skinke, og muligvis har ramt det #@¤% fartbump!
     

Del denne side