Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Olie ud af manifold???

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Dennisjensen, 6 Oktober 2014.

  1. Dennisjensen

    Dennisjensen New Member

    Joined:
    5 Oktober 2014
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 TD
    Km:
    610000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    250D
    Bil nr. 2 Km:
    465000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    :D Hej. Jeg har endelig fundet mig min drømme bil, en 124/300TD fra 89. Problemet opstod så'en ca efter 10 kilometer.
    Bilen begyndte at lugte af varm olie, og ved nærmere eftersyn, kunne jeg se der er olie på motorblokken på manifold siden. Nuvel renset af blev den, og da jeg så kørte igen, (ca 10 km) kan jeg se olie på blokken igen. Det kommer IKKE fra toppakning, men ved manifold. Pakningen blev så skiftet og vupti nu ryger hun blå men er så tæt for olie(indtil videre for det ryger vel med udstødningen ud nu?).
    Nu er jeg ikke ret skarp til biler, men noget siger mig den ikke er for stram den der.!
    Er der Nogen der har en ide om hvad der bør laves, og evt hvem der kan vil og har mod på at hjælpe med at få en smuk dame til at køre sundt igen. Motoren går faktisk ret godt, starter nemt og trækker fint. Håber at høre et par positive svar, eller deslige tilbud på en god motor om nødvendigt. Helst Fyn/Sjælland. Bilen står pt på Langeland
     
  2. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Kunne desværre godt tyde på et revnet topstykke hvis der kommer smøreolie i udst.manifolden. :cry:

    Hvordan ser olieforbruget ud ?
     
  3. Dennisjensen

    Dennisjensen New Member

    Joined:
    5 Oktober 2014
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 TD
    Km:
    610000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    250D
    Bil nr. 2 Km:
    465000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Tak for hurtigt svar:) Jeg kørte fra arbejdet i Glostrup og hjem til Langeland-175 km- der havde den tabt/brugt? mellem en halv og max en hel liter. Den blev ikke varmere end max 90 grader i vand temp
     
  4. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Temperaturen er fin.

    Prøv lige at se om der er olie i luftfilterkassen, det kan også være dit PCV-system der er i uorden.

    Afmonter også ventildækslet og tjekke for revner.
     
  5. Dennisjensen

    Dennisjensen New Member

    Joined:
    5 Oktober 2014
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 TD
    Km:
    610000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    250D
    Bil nr. 2 Km:
    465000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    :gr8: Så ved jeg hvad jeg kan tjekke når jeg kommer hjem igen:) PVC system? vil det sige der løber en slags plastic olierør ? Revner: på yderkanten af toppen hvor ventildæksel hviler, eller er der specifikke steder jeg skal se ekstra godt efter? så et tricks med en hobby kniv man trækker hen ad, så skulle det stoppe ved selv den mindste ujævnhed/revne fungerer denne metode i praksis ?
    Ps tusind tak for de gode råd, jeg havde været doomed hvis jeg havde valgt en ssang young:)
     
  6. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Nu behøver det ikke at være et revnet topstykke, få kompretionen tjækket, for det kan også være pareplyerne på ventilstyr/ ventilhalse, for med det km tal er de nok tørret ud muligvis revnet bluestar
     
  7. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Næh, de kører med MB motor og gear - det har de i hvert fald gjort :)
     
  8. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Nu skriver du TD.. Mener du så Stationcar, som har denne betegnelse i diesel version?? Eller mener du Turbodiesel, som ofte betegnes med TD?? Grunden til jeg spørger er at hvis det er en turbodiesel, tror jeg ikke den har godt af at ryge blåt ret længe, da det kan skade turboen, ved at der ryger oliesnask med ud af udstødningen.... :-(
     
  9. Dennisjensen

    Dennisjensen New Member

    Joined:
    5 Oktober 2014
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 TD
    Km:
    610000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    250D
    Bil nr. 2 Km:
    465000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Mange tak for gode råd, nu "glæder" jeg mig til at få kompressionstestet og efterset for revner.
    Mht ventil løsningen, er det en beskostelig affære? og er der nogen steder jeg kan få anbefalet at få dette tjekket også mht kompressions test.
    Og mht TD spørgsmålet, så er det en touring diesel ikke turbo.
     

Del denne side