Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

450hk@800NM på standard OM606 motor!

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af monzta, 28 Januar 2012.

  1. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har linket til samme side for et års tid siden.

    Der er flere der tuner deres om603 eller om606 inde på Youtube
    Det er også ret nemt. Støre turbo, bedre manifold, intercooler og nogle 6.5 eller 7.0 mm elementer.

    Så er det kun drivlinjen der sætter begrænsingen. Motoren skal skam nok holde.
    Jeg lavede engang en om603 med turbo og 6.5mm elementer. Den smed 360Hk på baghjulne.
    Vel om mærke at det var på original motor!!

    Eventuelt denne her er et godt eksempel
    http://www.youtube.com/watch?v=DUppvE8zSdM
    http://www.youtube.com/watch?v=TJ54sjAjNdg&feature=related
     
  3. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    ved godt det er en "gammel" tråd.. men fald lige over den.. og der er jo sket meget på det område inden for få år..

    men hvor får man fat i såen nogle "sager" i dag ?? :mrgreen:

    nogen der har noget liggende ?
    jeg HAR en meget fin E300-24v diesel motor med 300 på klokken.. UDEN turbo.. men mangler alt det "sjove" til den. :yes:

    mvh Michael.
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    start med at få nogle dele fra en w210 om606 turbo diesel, det skulle være til at finde ud af ;)
     
  5. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Du skal nok starte med at bygge den på en w210 turbodiesel maskine... Den kører med andre stempler og har i øvrigt undersmøring af dem.

    Så bruger du de nødvendige stumper fra din 124 606 motor for at bygge den i en w124

    Jeg har telefon numre på flere som har bygget 606 turbo i w124, som er flinke til at dele ud af guldkornene hvis det er 8)
     
  6. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    til træffet her i weekenden blev der snakket om at en 124 E300D-24 motor HAVDE undersmørring af stemplerne !!!

    Michael.
     
  7. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hmm var det ikke 300E-24 altså benzineren vi talte om?

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  8. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    nope.... du fik tydeligvis IGEN for meget snak med "kaptajnen" !!! :yes:
     
  9. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Arghh var det så slemt...

    Var det ikke mest kaptajn Merrild. ... farvel
     
  10. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Den OM606 jeg har haft skilt ad havde undersmøring. Så mon ikke der er standart

    Der er lidt primitivet i forehold til en M104 motor

    Søren
     

    Attached Files:

    • OM606.JPG
      OM606.JPG
      File size:
      127.3 KB
      Visninger:
      1,433

Del denne side