Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Indsprøjtningsdyser MB 230 TE 1988 skift/rense?

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af icepirat, 19 August 2012.

  1. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Min 230 TE 1988 har kørt ca. 308.000 og mine spørgsmål er:

    1. Bør jeg skifte dyserne eller kan jeg nøjes med at rense dem :?:

    2. Har jeg mekaniske elle elektroniske dyser i min 230 TE :?:

    3. Hvad koster sådan nogle dyser :?:

    Bilen starter ikke lige med det samme, specielt ved kold motor tager det nogle sekunder men når den er varm starter den stort set med det samme og motorgangen er ganske fin/rolig.

    På forhånd tak for evt. svar.

    M.v.h.
    icepirat
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det er altid en god ting at skifte dyser, specielt hvis du ikke kender standen på dem som sidder i nu :) og når der kun er 4 dyser så er prisen til at overkomme, tjek pris her http://www.te-taxiteile.com/Mercede...entil-fuer-W201-W124-M102-M103-Identqualitaet

    I en 230 E, sidder der mekaniske/gammeldags dyser og motoren går også under navnet M102, motor, jeg mener først der kommer elektroniske dyser i W210 230 motor...

    Mercedes forskriver, at starteren ved kold motor må køre i op til 4 sek og det betragtes som normalt og at man ikke skal træde på gaspedalen...

    Tager det længere tid kan det skyldes en dårlig temperatur føler..
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Der findes en ude på amar som kan teste og rense de gamle mekaniske dyser.
    Kapaw herinde fra har været en tur forbi og han tester og sprede møstret på dem og ved hvilket tryk de åbner om de er tætte osv. 8)
     
  4. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Tak til Bilglad for linket til Tysk forhandler, det er vist en meget rimelig pris (ca. 240,00 stk.) så det vil jeg bestemt overveje.
    Kan man se om dyserne er slidte (jeg tror det ikke men det skader jo ikke at spørge)

    Også tak til Brabus for oplysningen, jeg savner dog en adresse og selvom jeg kunne købe de ovenfor nævnte dyser så er det stadig en tusse og med krise og folkepension så må man jo spare hvor der spares kan.

    M.v.h.
    icepirat
     
  5. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Mig bekendt kan man ikke bare afmontere dysen og se om den er defekt, men som brabus nævner så er det måden den forstøver/stråler benzinen på som bliver dårlig pga. snavs som sætter sig fast i dysen, og så er der også problemet med at dyser ikke lukker tæt, og står og drypper når de ikke skal være lukkede....

    Men en af test/rens dine dyser tror jeg hurtigt kan løbe op i den samme beløb som at skifte til nye...
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005

    Som sagt, så var det brugeren "Kapaw" herinde som havde fået lavet dette tjek på sin 230E og derfor må du tage kontakt til ham for at få en adresse ;) , du søger bare på brugeren og sender ham en privat beked 8)
    Jeg snakker med ham hist og her, så høre jeg noget, skriver jeg det lige.
     
  7. kapaw

    kapaw New Member

    Joined:
    27 Januar 2012
    Indlæg:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej. Ja Amager møller på amager inde med kirstinehøj tester dysser,

    dog vil jeg altid skifte dyserne da de er så billige i mine øjne. (har selv lige smidt over 10k på renovering af motor pga dårlig dyse eller fordeler)

    så de 800kr. er godt givet ud i mine øjne :shock:

    jeg fik dem kun testet så kunne finde finde fejlen, så jeg ikke stod med et hul i mit nye stempel.

    MVH farvel farvel
     
  8. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Tak til alle der har bidraget med svar,

    Det må så blive 4 nye dyser fra Tyskland, prisen er jo noget under hvad man ellers skal betale her i landet og ikke mindst hos den lokale MB Pusher.

    PS. Er der nogen der har handlet hos den Tyske forhandler og evt. har nogle erfaringer med dem :?:


    M.v.h.
    icepirat
     
  9. kapaw

    kapaw New Member

    Joined:
    27 Januar 2012
    Indlæg:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230e
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nej har kun købt dem ved gørløse

    og har pt ingen planer om at købe fra udlandet
    da jeg finder gørløses service langt oppe i den gode ende.
    og gerne betaler lidt extra for at have delene i hånden samme dag. (byttes hvis det skulle være så uheldigt) og er fri for transport og transport omkostninger.

    jeg kan godt se der er en lille 400 mand at spare. så det er bare hvilken typen man er.

    btw, husk nye pakninger :p
     
  10. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Kapaw,

    Du har selvfølgelig en god pointe og det kunne da være jeg skulle kigge op til Gørløse, jeg har dog ikke kunne finde "mine" dyser" i kataloget.

    Der er jo også en rabat med medlemskortet så der kan vel spares lidt der.

    Jeg skal desværre også have skiftet udstødning, vil gerne skifte starteren samt nogle andre småting og med en folkepension er der ikke meget at rutte med (men jeg er ved godt mod :D ) så spares hvad spares kan.

    M.v.h.
    icepirat
     
  11. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg har handlet meget med dem, og deres priser er meget rimelige inkl gratis fragt...

    FX servicepakke til automat kassen, 38 euro inkl 8 liter olie og alt..

    Det tager ca. 2-5 arbejdsdage før delene kommer frem...
     
  12. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Ja.. Nick er en guttermand 8) Masser af hyggesnak og de har hvad man skal bruge.
    Købte en stor portion af de gode sikringer. (Hold jer langt væk fra T. Hassan sikringer. De holder ikke hvad de lover.) måtte sætte en 25A T.hassan sikring på Tågelygterne (normalt 8A) for at den ikke skule springe i utide :slap:
     
  13. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    jeg har handlet MEGET hos TE-TAXITEILE... ingen bøwl.. eller lign..
    senest 2 sæt forkromede skærmkanter.. pris.. ca 700 kr pr sæt..
    og jeg sparede OVER 1000 kr ved at købe mine kugler til nivou (st.car) dernede.. istedet for hos georg gørløse.. og det var MED en MASSE rabat end da !!!!!!
    og så fik jeg OVEN I KØBEN 1 liter hydraulikolie + en rustløsner spray + bremserens spray + et sæt arbejde handsker med i købet !!!!!!!!! :eek:

    og jeg ved at de arme til bagbroen har de også til vores vogne.. både enkeltvis og hele sæt.
    og kigger man på dem.. så er der en ORG bluestar inde i gummibøsningen !!!!!!

    så eneste minus ved dem er at det kan ta op til 4-5 hverdage før man har delene..
    men det gjorde det oz den eneste gang jeg købte noget ved georg gørløse !!!

    så sæt igang.. hehe

    mvh Michael. bluestar
     
  14. Hergaard

    Hergaard Member

    Joined:
    16 Juli 2013
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    300E 24
    Km:
    230000
    Årgang:
    89
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bare lige en lille opfølgning på tråden.
    Her lige talt med Amager Møller.
    De skal have 4000,- for at teste, rense og genmontere mine dyser.

    Så kan det nok bedre betale sig at købe nye....

    Med venlig hilsen Thomas.
     

Del denne side