Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

sænkning af bagenden?

Emne i 'Fjedre, Støddæmper, sænkning' startet af Frederik, 6 April 2007.

  1. Frederik

    Frederik New Member

    Joined:
    6 April 2007
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej 124 fans.
    - først en stor ros til siden :)

    Jeg har fået nye MB "sportline" fjedre foran og bagved på min diesel st.car - foran har den fået en tilpas "lav" højde men bagenden er "høj" og flyver. Bilen hælder en lille smule nedaf mod fronten. Måske er det pga. den tunge front at den ligger "lavt" foran - men skal jeg hydraulik regulere bagenden eller skal der nye lavere fjedre bagtil for at få den i neveau med fronten.??

    - Håber der nogle kloge hoveder der har svar på dette.
    Tak :)

    Frederik
     
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej Frederik


    kan forstå du har skifte dinne fjeder foran og ikke bagpå :shock:

    ville nok skifte alle 4 fjeder og eller 4 dæmper så skulle der ikke være nogen forskel for og bag
     
  3. Frederik

    Frederik New Member

    Joined:
    6 April 2007
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Uffe. Tak for det hurige svar.
    - Har fået skiftet både foran og bagved..

    Frederik
     
  4. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Frederik

    Hvor mange mm er den sænket henholdsvis for og bag?

    Hvis sænkninger er lige mange mm for og bag,- skulle den gerne stå vandret. det gør min da. den er sænket 30+30.

    ellers må der være noget med hydraulik'en.

    Den tunge forende er ikke undskyldning for at den står lavere med forende. :p 8)
     
  5. Frederik

    Frederik New Member

    Joined:
    6 April 2007
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Bjarne.
    Jeg fik skiftet til "sportline" fjedre af MB hallen på Amager og aner ikke hvor meget de har sænket den - kun at den er blevet lavere.!! :)

    Bagenden har også før skiftet af fjedre stået højere en forende.. Kunne godt lyde som noget hydaulik regulereing..!?!?

    *F
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hej Frederik,

    det er dit hydraulik der driller (det gør bare som det skal, hæver bagenden når den bliver for lav)
    i højre side af bilen lige ved trækakslen, sidder der en hydraulikventil hvor der går 4 rør ind i. der sidder en justerarm på denne ventil der styrer hæve funktionen.
    man piller kuglearmen af justerarmen, bilen skal stå på jorden eller en 4 søjlet lift.
    bilen startes og armen trækkes nedad så bilen sænker sig og kun hviler på fjedrene. her skal justerarmen så monteres og justeres så hullet i justerarmen og hullet i hydraulikventilen er ud for hinanden det måles med et 4mm bor.
    nu virker det sådan at når bilen startes, så holder den højden, når der læsses 100-150 kg i bagarerummet vil den hæve sig til samme højde igen.

    håber den kan bruges og ikke blev for teknisk. :D
     
  7. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Hej Frederik...

    Er meget interesseret i at vide hvilke MB nr.dine fjedre og støddæmpere har..da jeg netop har skiftet de samme dele, men den virker nu ikke speciel lav og som beskerevet i en anden tråd..Problemer med støddæmpere og hjul... :(
     
  8. David J

    David J New Member

    Joined:
    12 Marts 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Frederik.
    Jeg har også haft sportsline-fjedre på min 124'er, men da dæmperne gik var det også på tide at få dem udskiftet. De nye fik også min bagende til at svæve en smule (til trods for at jeg har 50kg anlæg i bagen). Løsningen var for mig at smide nogle 40mm sænkningsfjedre i bagen, og beholde sportsline i fronten. Ulempen ved dette er at det kan være svært at finde den rigtige vægt-fordeling i bilen bagefter.. Jeg skal køre MEGET forsigtigt over bump hvis jeg har 4 mand i bilen.. :)
     
  9. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    du skulle nok ha nøjes med 30 mm som jeg køre med på 225/50x17
    da jeg købte den køre den med 205/60 x15 og var sænket 60/40
    og der var heller ingen problemer,

    men du kunne også få rulle dine skærmkanter nogen mm så den ikke gå på
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis man har fået skiftet de bagerste dæmpere, med hysraulik. så må det havde været en dyr omgang :D
    De er vist ikke helt billige :D

    Men ja det er helt sikkert hydraulikken som driller, bare følg Kongebilers råd, så skulel det ordne sig :)
     

Del denne side