Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

mercedes v8 med manuel gear ? hvordan.

Emne i '210 serie emner' startet af Madsman, 14 Juli 2014.

  1. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg søger en Mercedes v8 / manuel drivlinie til mit race projekt.

    men hvordan kan det sættes sammen.

    jeg har en w210 e55 1998" 356ps v8 på hånden til små penge i Tyskland. men den er jo med automat ..

    det er lykkes mig at finde en let skadet w210 280 1998" benzin v6 med 6 manuel gear. til 800euro man er vel ikke så heldig at det er "samme" motor bare med 2 propper mindre :?: så man kunne bruge gear, kobling osv fra den..

    hvordan kan det ellers gøres? Jeg er åben for forslag .. jeg vil helst ikke for langt tilbage i tiden mad motorårgang :)

    det skal i en w201 evo2 replica kun til bane brug :gr8: farvel

    mvh Mads Mikkelsen.
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jo det kan faktisk godt lade sig gøre.

    M112 og M113 motoren er stort set ens, bortset fra de 2 propper mindre som du skriver
     
  3. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    det kunne jo være en let måde at klare det på så. er den "nye" v8 lige så stærk som fx 119?

    ja koblingen vil nok få det hårdt :lol: men i form af bilen nok kommer til at veje 1150-1175 kg skal det nok gå.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    M119 motoren er noget stærkere end M113 motoren.
    Tilgengæld er det ret nemt at købe tunings dele til M113 motoren
     
  5. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hvad mulighed er der for en manuel gearkasse til dem ?
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Eventuelt kik på en Crysler crosfire.. De kan vist fås med manual gearkasse og den er bygget til M113 V8
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvorfor manuel, var det ikke sjovere at smide Oles automatgear styring på og montere padle shifters, så bestemmer man jo også selv uden bøvlet med ombygningen og en kobling :D
     
  8. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hvis der skal padleshiftere på, så skal styretøjet ændres, det duer ikke til race, man skal jo dreje flere omgange for at komme rundt.

    Normalt siger man at i dagligdagsbiler, så skal shiiterne sidde stationært dvs. ikke dreje med rattet rundt, så up pludselig er i venstre side pga. halvt ratudslag. På en racer, hvor styretøjet er meget højere gearet, skal shiiterne følge rattet, for du slipper det aldrig eller drejer det mere end 1 omgang, så er up altid bag din højre hånd.
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Der er vist ikke ret mange baner du får behov for at skulle dreje flere omgange rattet. Hvor køre du race henne af. I skoven.. :D
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Nej netop fordi styretøjet er lavet til maks 1 omgang? Fx. i Monaco monteres specielt styretøj på F1'erne, ellers kan de simpelthen ikke komme rundt.

    Det duer simpelthen ikke, at hånden skal være inden for ca 10 cm på rattet for at kunne nå skifteren
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den måde Søren har lavet det på følger de jo også rattet, så hvad er problemet ;) og selv med vores styrtøj får du ikke brug for på en bane at dreje rattet mere end du ikke behøver slippe taget 8)
    Jeg ser ikke problemet :mrgreen:
     
  12. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    har læst lidt i indlæg om det før, det lyder spændende. men ved ikke om gearkassen ikke er for langsom til banerace.

    det er også super vigtig med en manuel kobling når man motorbremser osv :eek:)

    hvad koster et komplet sæt til at styre det med ? nogen der kan oplyse det...
     
  13. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Du trænger vist til at prøve en rigtig baneracer, hvor det går rigtig stærkt, så opdager du forskellen.
     
  14. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    På en bane raser dur det ikke. Engang i mellem har jeg også svært at nå padleskifterne i rattet når det er i yderstilling

    Man kunne så lave en sekventiel skifter i stedet. Men man kan først skifte op og ned efter 1500 milsec
    og det dur ikke på en Racer men fint uden på vejen. Jeg har så omprogrammeret den om til 1000 milsec
    Man kan selv programmere alt i Oles Styring :D Men det er Super Fedt og køre med i vores gamle kasser

    På en bane Racer dur kun en Manual Gearkasse med manual Kobling eller hvis man køber en sekventiel Gearkasse men de er Hunde dyre.
    Ole Fejer Tager 3500,- for en styring hvis man selv kommer ned Stikkene 8)

    Søren
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Du trænger til at forstå tråden handler om valget af en Mercedes manuel gearkasse på en mercedes V8er, ikke en bane racer gearkasse ligefrem til sammenligning med den automatiske :lol:
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg vil sige svaret kommer an på udvekslinger og antal gear.

    På en rigtig baneracer med gearskifte som ligger så tæt fordi der er så mange af dem, så ja.
    Men her har du at gøre med en 5 trins gearkasse som har lang vandring i de enkelte gear og dermed er selve skifte hastigheden mindre vigtig, omend den er hurtig nok (kan programmeres) men du har heller ikke behov for små tætte gear der ligger lige op ad hinanden når der er tale om en V8er med masser af moment og varede effekt kurver.

    Men jeg kan godt følge at en manuel kobling har man bedre føling med motorbremsning og indkobling.
    Men når alt kommer til alt, så vil jeg tro man havde mere glæde af den automatiske med padle shifters.
    Når vi sammenligner med en manuel Mercedes gearkasse og kobling. Du ville nyde du blot skal side og vippe med finger spidserne i stedet for at træde dansen an med koblings træden og højre hånds huk.
     
  17. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Tror også at man kan vinde et par sek på bane med automat gear. For der går tid tabt når man manuelt skal skifte gear og finde koblingspunkt o.m.a. og samtidlig koncentrere om kørslen. :shock:
    Så hellere optimere automatgearet og tilpasse skifte tidspunkterne.
    har købt en FGSS modul som tillader at køre helt ud i gearene og justere så den er optimal til race :D
    http://fgsswitch.com/
     

Del denne side