Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Min gearkasse driller.

Emne i 'Automatgear' startet af Lars190, 4 Juli 2014.

  1. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Min ellers velfungerende gearkasse vil pludselig ikke skifte til 4. Tidligere i dag kickdownede den hårdt. Der er olie nok på og den trækker forlæns og baglæns i tomgang. Olien ser fin lys rød ud og lugter ikke brændt. HJÆÆÆÆLP...
     
  2. Juncher

    Juncher New Member

    Joined:
    29 Maj 2012
    Indlæg:
    125
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Randers
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    378000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Mitsubishi carisma
    Bil nr. 2 Km:
    218000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
  3. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Nu rullede jeg en tur ned af vejen og nu virker den åbenbart. Link dur ikke. Hvis den var kaput ville den vel virke eller ikke. Den drypper ikke og tjekkede olie den anden dag. I dag er det svært at se men der er nok på den. HJÆÆÆÆÆLP
     
  4. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Tidligere på dagen var det som om at kickdown aktiverede for nemt en enkel gang så den overraskede mig ved at geare ned. Så lettede jeg gassen og så gearede den op igen. Nu har jeg kørt 15 kilometer cirka hjem fra et besøg og nu virker den. Den glider ikke når den skifter og den tager ikke bare omdrejninger uden at accelerere. Jeg kørte pænt og den trækker og skifter som den plejer????? Jeg prøvede dog ikke kickdown (jeg turde ikke). Den fik filter og Mobil1 gearolie ved sidste syn og har nok kørt omkring 40-45000 med det. Det lugter ikke brændt og det er stadig klart at se på.
     
  5. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Kan det måske være din kickdown kontakt der driller og bliver nede når den har været aktiveret?
     
  6. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Det lyder ikke helt forkert. Nu kører jeg bedstefarkørsel og den kører fint. Trykkede kontakten i går og den klikker fint. Sært. Hvis kickdown er aktiveret kan det sagtens passe at den ikke vil geare op. Hvis gearkassen var istykker ville den vel ikke virke nu. Gode råd og teorier er velkomne.
     
  7. timsemann

    timsemann New Member

    Joined:
    21 December 2009
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 250D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Kort tid efter jeg købte min for snart 14år siden gjorde min gearkasse også sådan jeg kørte til Mercedes i Odense hvor jeg fik en af mekanikerne til at kører en tur i den han kørte meget hårdt og tæskede den rundt pludselig virkede alt som det skulle han sagde at jeg engang imellem skulle give den sådan en tur den har virket fint siden
     
  8. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Har kørt bedstefar i 2 uger og så giver jeg lidt mere gas og så gør den det igen. Det sker kun når den har fået lidt for meget gas. Kan det være mit bowdenkabel eller armen den hænger i der går trægt.
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis din kickdown kontakt hænger, så vil det komme sig til udtryk ved at den først vil skifte op i gear når du har kørt den helt ud i gearene hvor det røde felt er, hvis der ikke er rædt felt i omdrejnings tælleren som der ikke er på alle diesler så er det bare at køre den helt ud og så se om den ikke skifter op i gear. Gør den det, så er det din kontakt som hænger. Og så vil den også pludselig kvitterer med et ned skifte selvom du kære ved svag gas, som om du gav kickdown.

    Et andet scenarie kan være at der er for meget koblings materiale i olien så det har sat sig i en af ventilere, så vil det have samme effekt og kun i 1 enkelt gear. Så få tjekket det næste gang den driller og du kan køre den helt ud i 3 gear og se om den så ikke skifter op i 4 ;)
     

Del denne side