Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Syn af bil frist og udsættelse

Emne i 'Diverse emner uden særspeciale' startet af BRABUS, 1 Juli 2014.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Er der nogen som ved om man kan få udsat fristen hvis bilen er under reparation som tager længere tid :?:

    Jeg vil helst ikke hen i uge 10 efter fristen og jeg vil helst ikke afmelde bilen da jeg så får nogle nye nummerplader eller hvordan virker det :|
     

    Attached Files:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      51.7 KB
      Visninger:
      1,856
  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
  3. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det bedste er nok at snakke med en synsmand. Men jeg kunne forestille mig at det skulle være fordi den/de dele du mangler, er i restordre eller andet. - Hvis det altså er muligt. Ud fra det postede link, virker det dog ikke til det. Med mindre det er et omfattende projekt :D
     
  4. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,255
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Sv: Syn af bil frist og udsættelse

    Du skruer bare pladerne på Michaels bil og kører den op til Søren's synsmand ;-)

    sendt fra mobilen, med Tapatalk2.. formentlig i arbejdstiden
     
  5. zky

    zky Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124290
    Km:
    304
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W201029 + W201034
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Du kan søge udsættelse endtil 4 uger før synsfristen, hvis du kan dokumentere en god grund, eksempelvis manglende reservedele
     
  6. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Brabus prøv at Google, udsættelse af syn, trafikstyrelsen.
    Så for du alle de svar du behøver
    Tør man spørge hvad det er du mangler, der gør at du ikke har fået den synet,
    og hvorfor at du ikke for det lavet til tiden. :whistle:
     
  7. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Er der slet ingen, der kan hjælpe manden, nu hvor han altid kan hjælpe andre???!!!
     
  8. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,255
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jo da. Bendix kom med et udemærket link til trafikstyrelsen i det første svar.
    Et hurtigt copy/paste rules

    Kan jeg få udsat synsfristen?
    SVAR:
    Det er muligt i særlige situationer at udsætte den seneste frist for periodisk syn. En udsættelse kræver, at der er særlige omstændigheder, der bevirker, at køretøjet ikke kan komme til syn inden for den fastsatte frist.

    Trafikstyrelsen kan efter ansøgning udsætte seneste frist for fremmøde til periodisk syn for køretøj, der er omfattet af § 55 jf.bekendtgørelse nr. 516 af 1. juni 2012 om periodisk syn, hvis

    1) det relevante forsikringsselskab erklærer, at selskabet vil meddele Trafikstyrelsen, når deponerede nummerplader atter udleveres til køretøjets ejer/bruger, eller at stilstandsforsikringen ophører, i tilfælde hvor køretøjet er

    a) betydeligt trafikskadet,

    b) udsat for hærværk eller

    c) under omfattende restaurering,

    2) ejeren (brugeren) fremlægger dokumentation for, at køretøjet er blevet stjålet eller tilsvarende, der umuliggør godkendelse ved syn, herunder at køretøjet er på værksted og nødvendige reservedele er i dokumenteret restordre,

    3) ved dokumenterede force majeure-situationer, der er kendt fra forsikringspraksis, hvor ejeren/brugeren er uden skyld eller indflydelse, eller

    4) ejeren på tilsvarende måde uden egen skyld ikke kan undgå at overskride synsfristen.



    Ansøgningen om udsættelse af periodisk syn skal være Trafikstyrelsen i hænde senest 4 uger før seneste frist for syn.

    Du kan læse om udsættelse af syn i Bekendtgørelse nr. 516 af 1. juni 2012 om godkendelse og syn af køretøjer, se særligt § 58.

    Har du ikke mulighed for at få udsat synsfristen, og kan køretøjet ikke synes inden for fristen, bør du afmelde køretøjet. Udgiften til nye nummerplader vil helt eller delvis, alt efter periodens længde, blive opvejet af sparet ejerafgift og forsikring. Når køretøjet er afmeldt, behøver det ikke synes, før det igen skal have nye nummerplader på.

    Såfremt køretøjet ikke synes inden for synsfristen, sendes der et påmindelsesbrev til ejeren/brugeren af køretøjet. Bliver køretøjet derefter ikke fremstillet til syn eller afmeldt i Køretøjsregistret, vil der blive udstedt et bødeforlæg for det manglende syn eller manglende godkendelse. Herefter overgår sagen til politiet, som har mulighed for at inddrage køretøjets nummerplader og udstede bøde.

    Du kan læse mere om administrative bødeforlæg her.
     
  9. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ja 4 minutter efter spørgsmålet var lagt op, det er vel godkendt responstid ? :D
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, øh altså. Prøver at gøre det kort :whistle:

    Sådan ca. 2 uger før syns fristen, der vælger toppakningen og gå mellem 2 cyl. :p
    Det har jeg så prøvet 1/2 gange før :mrgreen: der ER ikke meget plads mellem cyl. Vægene med en boring på 92,35 mm.
    Så derfor af samme årsag køre jeg med en AMG Toppakning som er lidt mindre i boringen for at der er mere paknings materiale mellem cyl. Vægene. Brabus toppakningen har støre huller og dermed mindre paknings materiale mellem cyl. Og har derfor tendens til at gå mellem cyl.

    Men den Org. Brabus boring er også kun 92,00 mm så jeg har i forvejen gjort den 0,35mm større så materialet mellem cyl til cyl. Endvidere var 0,70 mm tyndere. "Ikke godt" men det holdte :| bare ikke mellem cyl. 4 og 5

    Nå men da jeg så får syn for sagen her 2 gang. Så kan jeg jo godt se hvorfor den går lige der. Fordi blokken er faktisk sunket eller brændt lidt lige dér mellem cyl. 4 og 5 så en ny Toppakning ville ikke hjælpe meget tid før den igen ville gå.
    Dermed kan jeg næsten samtidig konkludere at det jo så ikke er boringens størelse der er problemet, men mere at blokken er sunket/ måske har kørt for længe med en næsten gået Toppakning.

    Men som altid går jeg ikke den nemme vej og klasker en ny Toppakning på og håber det bedste, eller evt. Lige retter blokken af så det udjævnes og den igen er plan. For så øges den i forvejen for høje kompression.

    Så jeg gik igang med projekt ny Brabus motor :mrgreen:
    Så ud til skrot bilen og hive motoren ud (300E-24) pille gearkassen af og topstykke samt ALT andet så jeg stod med en helt frisk rå org. Standart 300E-24 blok 8)
    Og så skulle den bores op og nye stempler bestilles fordi den nye boring jeg så vil køre med svare til AMGs så jeg også kunne bruge den billigere AMG Toppakning til 1200 kr. I stedet for Brabus toppakningen til 5000 kr. :? :shock:
    Så boringen bliver ikke org. Brabus boring som er 92,00 men AMGs overstørelse boring på 91,5mm org. Er AMG boringen 91,0 mm men så kom jeg for langt fra Brabus slagvolumen som er 3.589 ccm. (3,6) litter. (Min boring var jo faktisk større så den var faktisk 3.616 ccm. Men nu bliver den så istedet 3.558 ccm. Så jeg mister kun 31 ccm. I forhold til Brabus standart kubik 8) så det stadig er en 3,6er og jeg får tilgengæld en blok der holder til den større boring 8)

    Men det betød jeg skulle bestille nye stempler som jo skulle være 91,5mm. Så jeg greb knoglen til Hollywood hvor JE Pistons holder til der laver nogle af verdens bedste smedet racer stempler der i øvrigt overgår de org. Brabus smedet stempler med flere længder på flere områder. http://www.jepistons.com/Catalogs/Automotive/Index.aspx

    Der var så 4 ugers leveringstid tid altså godt 1 måned :p så her for et par dage siden kom de nye friske racer smedet stempler så hjem :love:
    Men nu er jeg så også 5 uger over tiden. Og blokken skal lige bores først, den gamle motor adskilles og udtages så jeg kan få Brabus krumtappen og mine smedet plejlestænger med over også osv. Og så samle samle samle. :mrgreen:
    Jeg er bange for det bliver et meget tæt løb med de 5 uger jeg har tilbage, men det kan godt lade sig gøre, det kan det da 8)
    Men better safe than sorry. :mrgreen:

    Det var så nok den lange version alligevel :whistle:
     

    Attached Files:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      591.4 KB
      Visninger:
      1,665
    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      559.6 KB
      Visninger:
      1,703
    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      561.2 KB
      Visninger:
      1,668
    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      675.3 KB
      Visninger:
      1,617
  11. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nitte, men godt at høre du klør på :)
     
  12. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hvad koster sådan en god håndfuld stempler ?
     
  13. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Brabus, ja det var nok den lange historie men jeg spurgte jo
    selv :mrgreen:
    Syntes ikke at det er længe siden at du havde det hele skilt af
    (Husker ikke lige over sagen) tror du at dit nye "projekt" gør at din motor
    kommer til at holde lidt længere dengang :yipi:
    Men det lyder til at være en "lovlig" undskyldning for at udsætte din
    syns tid, så måske du skulle Undersøge det før det er for sent 8)
     
  14. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Det er nok allerede for sent, ansøgning skal ske senest 4 uger før sidste synsfrist. Så må du jo bare betale bøden. rules
     
  15. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Uha. Uha. fristende at finde en M119 blok og bore den op til E65 M119 og få 450Hk. :whistle:
     
  16. zky

    zky Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124290
    Km:
    304
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W201029 + W201034
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg har en 24v motor stående på gulvet, den må du godt låne til syn?
     
  17. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    I gamle dage kunne man deponere sine nummerplader, kan man ikke stadig det?
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    De koster standart uden ekstra optioner 900$ mener jeg! men jeg har tilvalgt at få dem lettet yderligere samt fået friktions nedsættende riller langs kronen på stemplet og en special coating på skørterne for maksimal slidstyrke.
    Og så nogle ekstra kraftige krydspinde og nogle proseal stempel ringe der er stærkere og lukker mere tæt for mindre olieforbrug og bedre kompression osv. Så mine ender på 1200$ :D

    så kommer der lidt forsendelse og transport forsikring samt told og moms og import afgift.
    Men de udgifter kan spares væk fordi firmaet er villige til at skrive en "re Engineering" ordre seddel på forsendelsen med et langt mindre beløb som hvis de blot har behandlet nogle allerede købte stempler så de holder sig under en værdi som der ikke skal betales told og import afgift af. Så jeg betalte kun 350 kr. For moms :lol:
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe, ja det var i 2009/2010 jeg sidst renoverede motor, men man kan sige det nok ikke var nødvendigt at skifte stempler dengang og bore blokken op osv. Jeg gik bare all inn på det, men det er som sådan heller ikke boringen som er problemet, det er mere at toppakningen fra Brabus ikke er stærk nok O g når man så har kørt med en Toppakning der har sivet lidt vand ind mellem cyl. Et stykke tid, så brænder den eller slider lidt af blokken væk så du en synker en smule kan man sige og det gør det jo så bare endnu sværer for en Toppakning og holde når den ikke trykker hårdt nok.

    Så gik jeg jo ne D og bruge AMG pakningen i stedet som er tykkere, men det hjalp jo ligefedt fordi blokken var sunket pga. Tidligere sprunget Brabus Toppakning.

    Så i princippet så skal blokken jo bare afrettes og så kunne jeg genbruge den igen, alt andet er jo fejlfrit 8)
    Men, jeg vil bare være 100% sikker og fordi så kan jeg bruge AMG pakningen da den passer til den nye lidt mindre boring 8)

    Min plan er faktisk og sælge blokken med stemplerne så en anden kunne få glæde af den da den jo intet fejler men blot skal afrettes. Skulle man selv ud og have fat i de stempler samt boret blokken op som den står, så ville det koste næsten 15.000 kr. Inden man er færdig. Så den ryger nok bare for 5000 hvis en anden vil have glæde af de lækre dele :|
    Det jo synd bare og smide det ud :cry:
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det kan du ikke, du skal også finde krumtappen, ellers giver det aldrig 6,5 litter :lol:
    Men ja, jeg synes det er fedt og skrue på motor 8)
     

Del denne side