Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Mercedes 300 CE-24V kan ikke starte

Emne i 'El-system' startet af mvvnmnr, 1 Juli 2014.

  1. mvvnmnr

    mvvnmnr New Member

    Joined:
    1 Juli 2014
    Indlæg:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 CE-24v
    Km:
    278000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej alle.

    Jeg har en 300 CE-24V , i dag da jeg var ude at køre døde den under kørelse, og den kan ikke starte igen.
    Kan høre at benzin pumpen køre , når man sætter tændning på.

    Nogle ider hvad jeg skal kigge efter.

    Den har gjort det samme et par gange her på det sidste, men der har den kunne starte igen , når den havde stået lidt.

    Håber i kan hjælpe mig,


    Hilsen Michael
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Er der skiftet nogle dele for nyligt det kan være et problem med tændingen... ellers kan det være.benzinpumpe relæ den er gal med

    Sendt fra min XT910 med Tapatalk
     
  3. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Ikke for at male fanden på væggen til at starte med, det kan jo være mange ting.
    Men tændingsmodulerne har det jo også med at gå på dem.
     
  4. mvvnmnr

    mvvnmnr New Member

    Joined:
    1 Juli 2014
    Indlæg:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 CE-24v
    Km:
    278000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Kan man se noget på tændningsmodul , eller er det bare at udskifte dem ?
    Dererikke skiftet nogle tændnings dele fornyeligt
     
  5. dennis80

    dennis80 Member

    Joined:
    14 Juni 2014
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    0
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    BMW E30 327i (ETA)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    tjek om der er gnist på tændrør, har været udsat for at de tændrør der har et R i varenummer dør pludseligt pga en indbygget modstand der dør efter en vis tids periode. har også været udsat for at rotoren flækker
     
  6. mvvnmnr

    mvvnmnr New Member

    Joined:
    1 Juli 2014
    Indlæg:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 CE-24v
    Km:
    278000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nu er det 2 timer siden at jeg fik trukket den hjem, og nu starten/køre den som om intet var sket. Lige som den har gjort 2 gange før. Så det er derfor det er svært at finde fejlen
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tjek rotor og fordeler dæksel samt den stor O ring bag ved dækslet.
    En anden herinde havde lignende problem, når den blev varm døde den bare og kunne så starte når den var kølet lidt af osv. Det var bare fordeler dæksel og O ringen
     
  8. mvvnmnr

    mvvnmnr New Member

    Joined:
    1 Juli 2014
    Indlæg:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 CE-24v
    Km:
    278000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Så har jeg lige fået dækslet af og det ser ikke helt sundt ud. Så tror lige jeg prøver at udskifte det
     
  9. Søren Thomsen

    Søren Thomsen Member

    Joined:
    18 December 2006
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viby Sj.
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 24v Cabrio.
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg har for få dage siden, igen skiftet rotor og dæksel ( for 3. gang på 8 år ) og nu går bilen ikke mere ud efter 10 min. kørsel.
    O-ringen bag dækslet er skiftet tidligere og fejler ikke noget.
    Lidt af et lever-hug , at skulle betale over 2500-. med forum rabat , for rotor og dæksel.

    Søren Thomsen.
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,469
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Rotor og dæksel er godt nok sart på de 24v'ere, mener det koster omkring kr. 1.500,- hos Gørløse.

    Mon det er temperaturforskellene, der ødelægger plastikken, der bliver jo lidt lunt, når det sidder halvejs inde i motoren ?
     
  11. mvvnmnr

    mvvnmnr New Member

    Joined:
    1 Juli 2014
    Indlæg:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 CE-24v
    Km:
    278000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Var lige ude at køre igen i dag , og der døde den efter 3 km. Så nu er delene bestilt . Så håber jeg at den kommer til at køre godt i weekenden igen. Tak for hjælpen
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Søren. Ja jeg husker tydeligt dit bøvl og alt for store værksteds regninger for at fejlfinde på det uden resultat. :p
    Men det undre mig du nu igen skal skifte delene.
    Jeg tænker lidt om det er stilstanden om vinteren der gør det, men min egen er jo heller ikke for tit ude og køre :oops: og jeg har aldrig nogen sinde skiftet tændings delene på min, KUN tændrør. Alt andet har aldrig været rørt og altid virket.
    Og det så ikke ligefrem nyt ud da jeg købte min bil i 2006 :| så tændkabler, rotor, dæksel tændspole osv. Er nok mere end 10 år gammelt på min :D

    Måske er der noget som ikke passer sammen på din, hvordan ser delene ud når de holder op med at virke?
    Jeg tænker om du har prøvet at nøjes med at skifte rotoren?
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej det er ikke sart.
    Mine tændings dele er over 10 år gammle ja måske fra bilens fødsel 23 år gamle :| og du ved selv hvordan jeg køre, plus min også har en del stilstand osv. 8)
    Men jeg er nok tilbøjelig til at give dig ret når du henviser til Uorg. Dele, så er det noget sart møj og jeg har set flere eksempler på nyindkøbte rotorer som var defekte.
    Min teori er at det enten har at gøre med for billige Uorg. Dele, eller også defekt oring eller forkert montering /manglende skiver eller lign. Trods det burde være one Way safe at montere.
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Spændende og høre om det hjælper :gr8:
     

Del denne side