Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Aircondition på e290

Emne i '210 serie emner' startet af steenøffe, 16 Juni 2014.

  1. steenøffe

    steenøffe Member

    Joined:
    30 Maj 2008
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    nørager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210td
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    300e
    Bil nr. 2 Km:
    450000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Nogen der er kloge på aircondition på en w210 e290 fra97 .. Har min eller skønne 290er som jeg har postet en del i og skulle så lige ned som toppen og ha fyldt kølemiddel på aircondition igen da den var rendt Tom .. Der blev fyldt på sidste sommer. Og den har virket fint .. Blæser motoren skal lige siges kører lidt ustabilt af og til .. Men er så lige ringet op fra sds i Hobro der skulle fylde den op som fortæller at de start relæer der sidder til blæseren ikke starter og dermed ikke kan køle så de måtte tappe kølemiddel af igen .. . Nogen der er kloge på de dele.. Der kunne ikke gives nogen forklaring på hvorfor .. Men tænker måske der var en herinde der kendte til fænomenet
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Somregl er det blæsermotoren som er slidt op.
    Den har nemlig 2 blæsere foran, men kun en motor som driver den ene og den anden via en lille kilerem.
    Til sidst bliver motoren ustabil som du beskriver.

    At den skal efterfyldes en gang om året er ikke normalt, d.v.s. at der er en lekage i systemet og 9 ud af 10 gange, så er det kondensatoren foran som er utæt.

    Skal man skifte den, kan man samtidig skifte blæseren.

    Husk at slette fejlkoder på klimastyringen, ellers starter kompressoren ikke op
     
  3. zigger

    zigger Member

    Joined:
    15 Maj 2008
    Indlæg:
    441
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    B200
    Km:
    220.000
    Årgang:
    2012
    Bil nr. 2:
    Actros 4548
    Bil nr. 2 Km:
    50.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Kør skidtet i havnen Steen ... :lol:







    Michael :gr8:
     
  4. steenøffe

    steenøffe Member

    Joined:
    30 Maj 2008
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    nørager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210td
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    300e
    Bil nr. 2 Km:
    450000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    He he michael skal jeg tage din ml'er med samme vej :lol:
     
  5. zigger

    zigger Member

    Joined:
    15 Maj 2008
    Indlæg:
    441
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    B200
    Km:
    220.000
    Årgang:
    2012
    Bil nr. 2:
    Actros 4548
    Bil nr. 2 Km:
    50.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hov hov

    Ikke moppe tøsen - (den skide teenager)

    Jacob har fundet fejlen :D




    Michael :gr8:
     
  6. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    Heehee så er det nu man skal sige at den ML jeg har ikke en gang et blevet teenager endnu........ ! Hvad fejlede den så....?........hov det er sgu forøvrigt ikke ok og spamme indlægsskriveren.
    Jeg kan lige tilføje at fejl på aircon der taber tryk ganske korrekt ofte er kondenseren.......men når det er sagt så er jeg selv på min nr 3 kondenser.......!!!!!!! Som ikke holdder særligt længe da alle åbenbart er loddet sammen af en halvblind inddebil....for tætte har de sgu ikke været.....og det var så min w124 jeg her snakkede om.
    Desuden er der jo andre muligheder.....eks thermoventil som et set utæt og også selve kompressor. .. ( dog meget sjældent) men en god kølesmed vil kunne trykprøve anlæget inden påfypåfyldning af de dyre dråber og så burde det køre. .......hvis det er tæt........har du forøvrigt sporvæske på?.......ellers bed "ham" om at hælde det på....det gør fremtidig fejlsøgning lettere.!
    Dog er jeg ikke helt enig med Jacob idet der ofte pgra manglende brug specielt i vintermånederne vil forekomme en svag trykfald idet div pakninger specielt omkring kompressor men også O-ringe her og der vil kunne lække på et gammelt anlæg der (måske?) Ikke bliver brugt i vintermånederne.
     
  7. steenøffe

    steenøffe Member

    Joined:
    30 Maj 2008
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    nørager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210td
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    300e
    Bil nr. 2 Km:
    450000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    det var nu heller ikke så meget det med trykfaldet .. det er vel mere eller mindre velkendt når de har et par år på bagen .. . men det er heller ikke det som er problemet.. er jo det at relæerne til blæseren ikke starter så den systemet bliver ikke kølet ned og bliver dermed overophedet og så må der ikke være kølemiddel på ..
     
  8. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det med blæserne går i stykker som Jacob skriver er helt korrekt, vi har os skiftet blæser på vores 220 cdi fordi den lavede samme nummer, men det er heller ikke så underligt efter så mange år og km.
    Som de andre skriver få tjekket om dit system er tæt, det er ikke normalt og skal fylde det hvert år. vores er til kliima service hvert år men i de 5 år vi har haft den har den kun brugt nogle få gram kølemiddel hvert år.
     
  9. steenøffe

    steenøffe Member

    Joined:
    30 Maj 2008
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    nørager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210td
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    300e
    Bil nr. 2 Km:
    450000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Jeg går og lurer på om det med at skifte blæser motoren er til at rode med selv .. er godt klar over som Jacob også skriver at computeren skal nulstilles bagefter . Hvad jeg har kunnet finde frem til så er det ikke et ukendt fænomen at det med årerne bliver utætte og skal efterfyldes ca 1 gang årligt . Som flere skriver så er det kondenseren den er gal med .. . Men her var problemet at jeg skal ha skidtet til at virke igen før at jeg kan tænke på at trykprøve og fylde systemet igen :D
     
  10. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Blander mig lige lidt her.
    Jeg har købt mig en 220 cdi, hvor aircon ikke virkede.
    Har lige fået trykprøvet og efterfyldt 700 gr
    Nu slår koblingen igang på pumpen, men der kommer ingen kold luft.
    Mekanikkeren vidste ikke helt hvad der kunne være galt, men ville gerne sælge mig en ny pumpe :-D

    Skal der slettes fejlkoder førend det vil virke igen ??
    For det fik han ikke gjort
     
  11. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Hej djaabo.
    Har du set mit indlæg??
    Skal jeg have slettet fejlkoder for at få gang i mit aircon.
    Der er jo ubehagligt varmt i kabinen i disse dage...
    Håber på at det bare er så nemt :cool:
     
  12. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det tør jeg godt svare på, jo du skal ha slettet fejl for at kompressoren slår til igen når den har været tømt og kørt med det tømt, sådan er det på vores E klasse.
     
  13. steenøffe

    steenøffe Member

    Joined:
    30 Maj 2008
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    nørager
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210td
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    300e
    Bil nr. 2 Km:
    450000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hmmm jeg kan ikke være med at tænke på om problemet på min måske kan skyldtes den har kørt med tomt anlæg et stykke tid og det så sket og ret "bare "skyldtes at den skulle ha haft nulstillet systemet inden den blev startet op igen.. jeg kørte til superdæk i hobro som skulle fylde den op og svaret var at der ikke var impuls til start relæet til blæserenog at kompressoren ikke startede op
     

Del denne side