Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

vand i kabine/panel

Emne i 'Kabine' startet af Kajgh, 7 Juni 2014.

  1. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej

    jeg har et problem, da jeg begyndte at skille min kære 190'er ad her i vinters, stod der vand lige nedenunder koblingspedalen, og samme sted i den anden side.

    Nu skal den så samles igen, men vil gerne finde ud af hvor den tager vand ind.
    Har så fået en til at stå og sprøjte på den mens jeg ligger på hovedet inde i den, det ser ud som om det kommer ud inde fra panelet gennem det lille hul hvor slangen til dørlåsen går ind i panelet og op til døren.

    Har så haft varmeapparatet ude for at tjekke drænende de var ikke stoppet, så jeg har jeg haft sikringsboksen ude for at se om der var rustet hul under den men det ser os fint ud, har os kigget overe ved batteriet og inde bagved uden succes :-?

    Nogen som har en ide til hvor det er galt ??
     
  2. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Måske fra soltaget, via b stolpen til panelet måske, er selen våd når den trækkes ud. bluestar
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er ikke unormalt at forruden tager vand ind under sealingen... Hvis der er rust der, så slipper rudelimen
     
  4. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Min forude er revnet og det er jo nok pågrund af rust, men synes bare der kommer for meget vand ind til det kan være det.
    Jeg vil da lige prøve at tjekke soltaget.
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så er det nok der fejlen er. Når man køre, bliver vandet presset ind i siderne af ruden. Så hullet skal ikke være særlig stort for at der kommer meget vand ind
     
  6. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Nu kan jeg ikke på stående fod huske hvordan en 190'er er bygget mht. til afløb, men de forreste afløb er ofte tilstoppet, og deraf trænger vandet ind i kabinen da fordidet ligger i en sø op af torpedopladen..

    Forruden kan også være utæt men det burde du kunne afsløre med en vandslange
     
  7. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Det er når bilen står stille også jeg bare sprøjter på den med en vandslange det kommer ind, så synes næsten det er utroligt at der kan komme så meget ind ved foruden.

    Nu har jeg det foreste af loftbeklædningen nede, og har haft mit soltag fyldt op med vand, men det render pænt ud af bilen og ikke ind i kabinen.

    Bilglad du må gerne uddybe dig lidt, forstår ikke helt hvad du mener.
     
  8. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    hvis det kommer ind igennem forruden kan du se det når du vander bilen med vandslangen..

    Der er afløb i begge sider af bilen foran, de kan stoppe til jeg kan bare ikke huske hvor de sidder på 190'eren
     
  9. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    Få den forrude ud som JTC skriver over muligt. Jeg havde en der ikke 100% havde styr på kemien i produkterne ved isætning af ny forrude i min W201! Med det resultat at når jeg stod med en haveslange og vaskede bile løb der med det samme vand ned ved siden af bakspejlet og ned! Selve rude var ikke rengjort ordentligt og ligeledes afløseren med det gamle butler og rudelime havde ikke mulighed for at fastgøre sig.... Det er rigtig! Så selv da de kunne tage rudelimen ud som en pølse indefra og rude sad faktisk løs!
    En anden klassiker er når varmeagregatet bliver utæt! Så ligger der kølervæske i bunden! Ved W201 serien. Måske nok osse w124:) har ikke prøvet det endnu:)
    Få den forrude ud og lavet det rust under rude, og derefter ny i... Inden efteråret:)
     
  10. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Jeg har kigget dem ved blæser motoren de er fine, også er der et i hver side helt ud ved skærmet under forruden de er os fine, og kan heller ikke finde nogen rust huller.

    Som jeg kan se kommer vandet inde fra panelerne men hvordan det kommer ind i panelerne er et mysterium, er så småt begyndt at overveje at bore nogen dræn huller selv i bunden af bilen, selvom det ikke er optimalt, men så forsvinder det i det mindste, også må de jo bare lukkes til vinter når jeg får tid til at splitte det helt af.

    Vil jo gerne ud og trille i det gode vejr !!:)

    Men mener i godt nok at der kan komme så meget vand ind ved forruden selvom man ikke kan se det når man står med have slangen
     
  11. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hey :D
    Ja det gør der :( jeg har lige fået skiftet min forrude og døjede også med vandbad i begge sider foran :cry: da vi skulle have den gamle ud og fik afmonteret gummilisterne var det stort set kun vinduesviskeren der holdte den :oops: der var seriøs meget rust i rammen og den blev bare hevet op, da der ikke var noget lim tilbage til at holde den i :( fik slibet rammen forsigtigt for rust og ny forrude i,og den er tør i bunden nu 8)

    Mvh
    Chr
     

Del denne side