Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

ABS knurre ved lav hastighed

Emne i 'Bremser' startet af Kajgh, 21 Maj 2014.

  1. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej

    jeg har et problem med min mor og fars w124.
    Når man kommer kørende og laver en opbremsning begynder abs'en at køre lige inden man holder stille.

    Den har fået skiftet klodser og skiver hele vejen rundt, problemet var der os før det.
    jeg vil høre om nogen har haft et ligende problem og hvad løsningen var ?
    jeg har tænkt mig at rense rillerne foran her i weekenden, har forstået sådan at abs tingene sidder inde i bagtøjet i bag, så der kan man vel ikke gøre noget ?

    nogen gode forslag ??
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    det kan være en føler er beskidt, der sidder også nogle oringe som skal holde tæt ned til sensoren de bør udskiftes, prøv at åbne sensoren og tjek hvordan den ser ud, husk at tjekke den sensor i bagtøjet, de har det også med at drille!
     
  3. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    er det den som sidder på højre side af klumpen ? og hvad kan man gøre ved den ?
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Start med at rense rillerne i navene foran, dette kræver at du ved hvordan du spænder lejerne.
     
  5. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg har haft det samme problem og mener jeg har fundet årsagen, jeg har i alle tilfælde været i stand til at fjerne, dels "knirkeriet" og ligeledes at ABS lampen ikke lyser når jeg har udført nedenstående operation.

    Jeg opdagede under udskiftning af bremseklodser at det ene stempel i kaliberen kørte lidt trægt. Det fik jeg afhjulpet ved at:
    1. Fjerne klodser.
    2. Find en træklods i en tykkelse lidt mindre en bremseklodserne.
    3. Læg denne klods ind i kaliberen (forhindrer stemplet at glide ud af huset)
    4. Nu kan du så motionere stemplet ved dels at træde bremsen ned og derpå trykke/presse stemplet ind - dette gentages flere gange.

    Jeg har haft succes med dette et par gange, dermed ikke være sagt at der ikke kan være andre ting i vejen.

    I forbindelse med den sidste operation fik jeg "smurt" stemplet med bremsevæske ved at lirke gummimanchetten fri og kunne så med en lille plastflaske med spids presse væske ind til stemplet (nogen vil måske syntes at sådan gør man ikke, men jeg gjorde det med forsigtighed og renlighed)

    Jeg har også haft fat i ABS følerne, i et tilfælde var specielt den ene føler sat til med "spåner/bremsestøv/osv.

    Tandkransen skal naturligvis være ren dvs. fri for specielt rust, adgang til denne kræver afmontering af lejer, men det er relativt let, vær opmærksom på når du spænder lejet, ikke for meget og ikke for lidt.

    Håber du kan bruge mine oplysninger.

    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  6. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    tak for de gode råd, jeg vil forsøge at gøre tingene i weekenden.
    jeg har skiftet hjul lejer i forskellige biler gemmen tiden, så det burde ikke være et problem, jeg har bare aldrig rodet med abs :-?
     
  7. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Så fandt jeg problemet, navene var simpelthen for rusten nogle af rillerne var nærmest væk.
    Så to nye nav og lejer fra hessel, også fik den os lige to nye ankerplade fra biltema til 25 kr stykket imponerende pris.
    Så smutter den lige igennem syn :-D
     
  8. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej
    Tak fordi at du har skrevet at du har fundet fejlen, der er ALT ALT for
    mange der ikke skriver tilbage. Håber at du skriver tilbage ang om
    den er blevet synet, det er altid sjovt at hører :gr8:
     
  9. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    YES bluestar super fedt med feed back på problemmer der er løst!
    chr
     
  10. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    YES bluestar super fedt med feed back på problemmer der er løst!
    chr
     
  11. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Så blev den gamle W124 300td sportline synet igen og en da med ros fra synsmanden !!! :-D

    forresten så i den tid min forældre har haft den har den gule lamp til spærret blinket når den kom over 60 km/t, det er den så os holdt op med efter vi skiftede de forreste nav.
     

Del denne side