Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

300E-24 - er ved at montere nye tændingsdele...

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Brizz, 20 April 2014.

  1. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Kan det passe der ikke skal være direkte kontakt mellem fordælerdækslet og rotor ?
    Der plejer da at være et stykke kul eller noget fjederværk, men der er ingenting på hverken de gamle eller nye stumper ?
    Det gamle dæksel ser ud til at være færdigt.


    Der er heldigvis dejligt og tørt derinde .


    De nye stumper er fra Bosch...
     

    Attached Files:

  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er helt korekt. Intet fjeder belastet kul på 24v modelleren, som man ellers ser på m103 modellerne.

    Men kan se at Oringen heller ikke ser for godt ud. Skift den med, så du ikke ricikere at få fugten tilbag ei strømfordeleren
     
  3. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Jeg tager den gamle med på arbejde og ser om ikke vi har en der kan bruges.
     
  4. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Så fik jeg monteret de nye stumper helt færdigt.

    Er du vimmer det gamle dæksel var fucked-up : revner på kryds og tværs, intet under den gik mærkeligt.

    Da jeg prøvede at starte med de nye stumper sprang den faktisk igang det splitsekund jeg drejede nøglen og gik klippestabilt og roligt med det samme.

    Damn en forskel det har gjort :eek:
     
  5. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Nye tændkabler+rotor+dæksel+nye dyser=ny motor :D

    Faktisk har nye tændings dele gjort underværker på alle de MB jeg har haft. W107, w123,w124. . . .. dog havde det ikke den ønskede effekt på min W123 240D, den var stadig mega sløv efter..... så solgte jeg den :lol:
     
  6. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Har lige kørt den første længere tur med de nye tændingsdele :

    1) Den bliver hurtigere varm
    2) Den bliver mere varm end den gjorde før, mon ikke det betyder bedre forbrænding og bedre Økonomi ?
    3) Den starter bedre når den er varm

    Alt i alt en totalt Win-Win :D :mrgreen:
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det har nok mere noget med vejret at gøre.

    En ren tænding og forbrænding, ville nemlig få motor temperaturen ned.

    Det er der hvor benzin og diesel motor har den store forskel.

    En benzin motor skal helst være så kold som mulig i cylender kammeret og en diesel skal være så varm som mulig
     
  8. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Min tidligere m104 (300E-24) med nye tændingsdele sprang i gang straks starteren blev tørnet.

    Det gør min 'nye' m119 ikke, den skal lige have et par sekunder, det skulle jeg lige vænne mig til, så mange gange har jeg sluppet nøglen igen inden motoren er i gang. Mon nye tændingsdele kan gøre det bedre, eller er m119 bare sådan ?
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Giv den nye tændrør, kabler, strømfordeler dæksel og rotor (husk de store o-ringe), Tilføje belladd brændstof adetiv til motoren og bilen ville være født på ny. M119 motoren skal springe i gang og enda hurtigere end 300-24v motoren, fordi den er med elektronisk indsprøjtning.
     
  10. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Helt normalt. min gør det samme. bevidst venter med at aktivere tændingen efter at startmotoren har tørnet et par sek.
     

Del denne side