Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

til spændingsmoment til c220d topstykke

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Ingo, 30 April 2014.

  1. Ingo

    Ingo New Member

    Joined:
    30 April 2014
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    345000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    c220d
    Bil nr. 2 Km:
    527000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Hej jeg er ved at skifte toppakning i min anden mercedes c220d fra 1997 jeg har fjernet det hele knasterne og topstykken.men jeg kan desværre ikke finde til spændingsmoment til knastakslerne og ril topstykken jeg håber der er noget her der kan hjælpe mig??


    Ingolf

    ejer af E 300D 1996
    OG c220d 1997
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvor meget topboltene skal spændes med, står på den sedel som følger med toppakningen, det er nemlig forskelligt fra mærke til mærke af toppakninger.

    Tilspændingen på boltene til knastbæringerne er på de fleste mb motore 25nm og 90g efterspænding.
    Men du må ikke lige hænge mig op på det, Har ikke lige papirne i nærheden på den type motor.
     
  3. Ingo

    Ingo New Member

    Joined:
    30 April 2014
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    345000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    c220d
    Bil nr. 2 Km:
    527000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    ok jeg har desværre ikke spændingsmoment til nye y
    toppakninger det er nogle jeg har bestilt via autodeleshop. dk jeg må nok forhøre mig til shoppen
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja der må du lige hive fat i leverandøren af toppakningen, det er ret vigtigt at man overholde de skrevende moment tal til presis denne pakning og ikke bruger tallene fra Mercedes pakningen...

    Han set det gå galt med en pakning, hvor den ikke kunne tåle lige så meget moment som Mercedes orginale pakning og det resulteret så i at pakningen blev mast ind i cylender kammeret.
     
  5. Ingo

    Ingo New Member

    Joined:
    30 April 2014
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    345000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    c220d
    Bil nr. 2 Km:
    527000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    nu har jeg endeligt fjernet topstykken men toppakningen og topstykken ser ud til st være iorden jeg kan bare ikke forstå den ryger så meget og bruger mssser af kølevæske kan det være en revne i selve motor blokkken?? nu har jeg valgt at sætte en anden motor på :-D
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er langt fra altid at man kan se en defekt toppakning med det blotte øje.
     

Del denne side