Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

kan ikke starte - og dør under 1500 omdr

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af mrnizeguy, 6 November 2011.

  1. mrnizeguy

    mrnizeguy New Member

    Joined:
    4 Marts 2011
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 E
    Km:
    285000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    ØV -Øv min dejli´ge 230 E 1991 vil ikke ! - pillede luftfilteret af og stak den en benzinsjus , ja og så er det slut , kan ikke holde tomgang . Fandt en god 124 ven der har en Fuel pressure regulator , skiftede den og ny vaccum tilslutning på . Kører uden luftfilter og tilkoblinger el og krumtapudlufter - samme mønster .

    Fik slået den igang - tju hej hvor vi kører ( AUT gear) , under 12- 1500 omdr = slut , vi stikker den en sjus - lukker motor hjelmen og afsted det går !

    Tændingsanlæg helt nyt , kabler - rør , ingen fejl på tænding . Halter også lidt ved middel omdrejninger - benzin løber fint til uden pumpetryk ( hævert virkning) , pumpe kører også bagfra .

    Tænkte på at kigge på koldstartsventil ?

    Stjerne drenge , hvad siger I :roll:

    Ha en super søndag !

    Johnny
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Lyder til at suge falsk luft ind et sted. Kør ikke for længe med det, da den kan køre for tynd blanding og dermed kan du risikere at brænde stempler, ventiler eller stempelringe
     
  3. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Dette er beskrevet tidligere i forum.
    Fejlen er sikkert at der er røget en lille slange af helt inde under manifold.
    Prøv at stikke armen helt ind under og mærk dig frem, der er sikkert en løs slange og en ledig studs, og så skulle den være klaret.

    Erik
     
  4. mrnizeguy

    mrnizeguy New Member

    Joined:
    4 Marts 2011
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 E
    Km:
    285000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Erik

    Tak for dit indlæg - da jeg havde udtømt alle fejlkilder , kom jeg i tanke om at Michael fra Gundsømagle havde nævnt det samme - og gaaaanske rigtigt . den tykke vacumslange under indsugningsmanifolden var faldet af ved regulator delen - og nu spinder den som en mis igen ! RRRRRRRRR .

    Tak til jer alle for de udbytterige indlæg .

    Johnny :lol:
     
  5. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Selvtak. Og tak for respons.
    Men det er altså ikke noget jeg selv har fundet ud af.
    Jeg har selv stået i præcis samme situation, med en 230E der ikke ville starte før den havde fået snaps, og kun kunne holde sig igang ved 1500 omdr. Prøvede flere ting uden resultat, så efter et par timer måtte jeg konsultere ZKY (der er bruger her på siden) og han stak bare armen ind under manifolden, satte slangen på og så kørte bilen. Pis og øv. :-(
    Jeg kunne ha´ kvalt ham på stedet, men det gjorde jeg heldigvis ikke, da han har hjulpet mig flere gange siden :-D .
    Så som sædvanligt er der ikke noget der tæller som erfaring, så husk det selvom man synes det måske er uden betydning, men det kan jo være at det er præcis dit svar/erfaring/oplevelse der tæller.
    Disse herlige gamle biler bliver jo ikke ved med at "opfinde" nye fejl, fordi så tekniske er de jo heller ikke.

    Erik
     
  6. Sylvester

    Sylvester New Member

    Joined:
    5 Oktober 2011
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124/230E
    Km:
    400000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har netop samme problem og har idag stukket hånden ind under indsugningsmanifolden og kan mærke to vacuumslanger, der sidder på studser tæt ved siden af hinanden.

    Så når denne tråd taler om "Den tykke" slange, så mener jeg at begge de to, jeg mærker er to tynde.

    Er der en tredie ?

    Fejlen er kombineret med et elektrisk problem, for jeg kan ikke få 12 volt på sikringen i position 11 i sikringskassen og der står skrevet, at den er til "injection" system !

    Der er ikke spænding på sikringen, hverken med eller uden tænding og heller ikke hvis det lykkes at få bilen startet og at jeg holder motoren igang et stykke tid på høje omdrejninger. (Det er altså ikke benzinmangel !)

    Når jeg slipper speederen dør bilen igen

    Der er lille relæ med 2 stk 10A sikringer i toppen og der står på nettet, at det er et "Injection" relæ - Kan det være defekt ?

    Det hedder 201 540 3745 og 89 7236 000

    God Påske
    Sylvester
     
  7. Sylvester

    Sylvester New Member

    Joined:
    5 Oktober 2011
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124/230E
    Km:
    400000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Noget tyder på, at jeg ikke har spænding på mit indsprøjtningssystem !

    Der sidder lige foran venstre støddæmper en vacuumventil, der har tre studse og kører på 12 volt

    En studs går til fordelere lige under frontruden
    En studs går til en studs oven på manifold
    En studs sidder under ventilen og har et lille filter i en gummistuds

    Uanset om motor kører eller ej, kan jeg ikke måle 12 volt til ventilen
     
  8. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg har set den fejl mange gange på m102 modeller, ledninger er irret til tomgangsventilen, åben ledningsnettet forsitigt og skiftet ledningen oppe tæt på styreboksen så skulle du være godt kørende, har bilen haft fejlen i længere tid skal du muligvis skifte tomgangsventilen da den kan gro fast! anyways det er bare at få det gjort så køre den fint igen!
     
  9. Sylvester

    Sylvester New Member

    Joined:
    5 Oktober 2011
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124/230E
    Km:
    400000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Når man er en fattig efterlønner og har en gammel 124'er stående død hen, er man noget låst - især, når det er Påske og man skal hist og pist.
    Så tak for svar !
    Nu skal jeg så finde ud af, hvor tomgangsventilen sidder, så jeg kan måle på den og gøre som du siger, men det bekymrer mig, at der slet ikke er 12 volt på sikringen, der sidder i position 11 og netop er til insprøjtningssystemet.

    Hvordan kan hele spændingen forsvinde ?

    Jeg har også det problem, at ventilatoren slet ikke starter, når motoren bliver for varm, men det er jo en hel anden snak

    Sylvester
     
  10. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    det kan være din sikring også er irret, anyways sikring eller ej, motoren skal kunne køre og holde tomgang med eller uden sikring!
     
  11. Sylvester

    Sylvester New Member

    Joined:
    5 Oktober 2011
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124/230E
    Km:
    400000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak igen for svar, men der er ikke 12 volt på hverken den ene eller den anden side af sikringen, hverken med eller uden tænding. Så for mig er spørgsmålet: Hvor kommer spændingen til sikringen fra og så finde fejlen i et relæ eller ?
     
  12. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  13. Sylvester

    Sylvester New Member

    Joined:
    5 Oktober 2011
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124/230E
    Km:
    400000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Så har jeg fået hende igang igen !

    Det var den meget store vaccumslange under manifolden.

    Den er er jo 15-20 mm tyk og var faldet af i den ene ende.

    Men det forvirrede, at der også sidder 2 små vacuumslanger tæt ved på samme manifold og de sad OK.

    Til gengæld fik jeg også renset alle elektriske samlinger for ir og ælde.

    Omtalte relæ er fra 2003 og må jo virke selvom bilen ikke starter så nemt som den tidligere har gjort.

    Jeg skal dreje nøglen måske 3 gange for at starte, hvor den tidligere startede i første forsøg.

    Det bliver nu spændende om også ventilatoren vil starte, når motoren bliver varm. Vi går jo sommervarme i møde og den køler ikke når jeg kører i bilkø på motorvejen og mine passagerrer er trætte af, at jeg må tænde for varmen for at køle motoren ned

    Tak for venlig hjælp her midt i Påsken

    Sylvester
     

Del denne side