Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Defekt køletermostat

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Thomasu, 17 Marts 2014.

  1. Thomasu

    Thomasu Member

    Joined:
    14 Januar 2014
    Indlæg:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    162000
    Årgang:
    1988
    Den termostat som slår blæsepropellen til når bilen bliver varm- eks. under tomgang i længere tid-køkørsel m.m, slår ikke til. Skal man gøre noget særligt for at skifte den? kan man bare bestille den selv, skruen den ud af toppen og sætte en ny i?

    /Thomas
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er plug and play. Husk at tage trykket af kølersystemet inden du skruger føleren ud
     
  3. Thomasu

    Thomasu Member

    Joined:
    14 Januar 2014
    Indlæg:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    162000
    Årgang:
    1988
    tak for svar- skal det være en original MB føler eller kan man erstatte den med en OEM føler (uoriginal)?

    //Thomas
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Orginal eller orginal kvalitet.
     
  5. Thomasu

    Thomasu Member

    Joined:
    14 Januar 2014
    Indlæg:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    162000
    Årgang:
    1988
    Den er forstået ;)
     
  6. Thomasu

    Thomasu Member

    Joined:
    14 Januar 2014
    Indlæg:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    162000
    Årgang:
    1988
    Jeg har skiftet min temostat ud med en ny. Blæserpropellen kører fint, men den køre hele tiden- er det meningen. Min tidligere w123 slog først til når den nåede op på de der 97 grader ca. Nu kører den konstant, så det lyder jo som en Scania truck med intercooler og det hele :?
    Jeg har forsøgt at vende på det to-benede stik, men uden det ændrede noget.

    //Thomas
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    På føleren står der som regel hvornår den slår til og jeg er sikker på det er over 100 grader, så hvis den hele tiden står og køre og du ikke køre by kørsel eks. Så er føleren defekt eller også bliver motoren ikke kølet ned fordi vandet ikke cirkulere. Eller der er for lidt vand på.

    Prøv evt. Når den køre at hive stikket af på føleren, så skal den stoppe, hvis den fortsætter kan du udelukke føleren og så er det styringen eller relæet der er fejlen.
     
  8. Thomasu

    Thomasu Member

    Joined:
    14 Januar 2014
    Indlæg:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    162000
    Årgang:
    1988
    Hej Brabus,
    Tak for dine råd. Jeg hev stikket af føleren da den kørte og den stoppede derefter. Så, som du siger må det have noget at gøre med relæet eller en anden føler? Der er vand på og temp ligger fint hvor den skal når jeg kører- et sted mellem 80 og 90 grader.
    Har du andre gode fejlfindings forslag?

    På forhånd tak for din hjælp.

    Thomas
     
  9. Thomasu

    Thomasu Member

    Joined:
    14 Januar 2014
    Indlæg:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    162000
    Årgang:
    1988
    Så er den klaret. Gørløse havde sendt mig en ny temp måler 80-85 grader- så er det jo klart. Hvad kan man lære af det- dobbelt check er en god ting :-D
    Tak for jeres input trods alt- jeg skylder en omgang.

    Thomas
     

Del denne side