Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Smøring af bremser?

Emne i 'Bremser' startet af Lars190, 8 Marts 2014.

  1. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Når man renser og smører bremser er det så nødvendigt at smøre bagsiden af klodsen når de kommer med det tynde pap eller hvad det er bagpå. Hvad med kanterne hvor klodsens bagplade hviler i selve kaliperen. Skal de smøres eller kan de sætte sig med tiden. Hører nogen sige at fedt tiltrækker skidt. Håber i forstår hvad jeg mener. Har renset og smurt glidere med Loctite siliconebaseret varmebestandigt gliderfedt så de fejler ikke noget. Tænker bare om når kaliperen glider tilbage om klodsen der sidder i kaliperbeslaget bliver hængende inde ved skiven og evt slæber lidt? Kan man bruge samme fedt der hvis det er?
     
  2. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Er udlært mekaniker på "den gamle skole", og selv om jeg ikke gider lave biler længere hænger noget ved endnu.. Bremser laver jeg selv, ene og alene af den grund at nymodens mekanikere ikke bruger kobberfedt... det er da fuldstændigt umuligt at skille af :twisted: når sådan en snothvalp har stået og fedtet med to dråber kobberfedt, på samme måde som en nonne der fumler med en sømands.. :D Jeg smører ALLE flader på en bremseklods, når jeg siger alle så er det alle, undtagen selve belægningen... Mine klodser sidder ALDRIG fast i kaliberen, men har man skilt noget lort af som er samlet hos "de moderne" så er det koben, stor skruetrækker og hammer inden den slipper.... Hvert menneske sin mening om hvorledes tingene skal/bør være, men erfaring fra da man stod i lære i de glade 80ere, hvor vi fik provision fra kobberfedt fabrikken :lol: skulle det være rigtig creme de la creme blev der brugt nikkelfedt (afsindigt dyrt) det holdt til hvad som helst...
     
  3. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej, du skal i hver til fælde søger for at klodserne "kører" 100 % frit i
    kaliberne, og ikke montere dem med en hammer. :-D
    Jeg ville ikke komme kobber fedt på den side som vender ind mod
    stemplerne da kobber fedt og gummi ikke passer skide godt sammen.
    Men på top og bund af klodserne bruger jeg det også. 8)
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Brugte man ikke kobber fedt i gamle dage fordi når fedtet blev varmt og tyndt og dermed forsvandt, så sad kobberet stadig tilbage og gjorde tingene blev holdt adskilt :|

    I dag findes der vist noget fedt/smøremiddel som ikke har den evne at det forsvinder pga. Af varme osv. Og dermed er kobberet unødvendigt.

    Om det så bare er noget nymodens pjat fedt, det ved jeg ikke, jeg har med stor glæde brugt sådan noget, og mine bremse sider heller aldrig fast, men nu køre jeg også med 24V bremser der ikke har en bremse åg men er 4 stemplede uden glidere.
    Dog skal klodsen stadig kunne bevæge sig i kaliberen og det kan mine altid.
    Det jeg bruger husker jeg ikke navnet på, men det er Hvidt og tåler 1250 grader uden at ændre viskositet eller smøre evne. Dvs. Det bliver or det er smurt på.
     
  5. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,251
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Sv: Smøring af bremser?

    [​IMG]sendt fra mobilen, med Tapatalk2.. formentlig i arbejdstiden
     
  6. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Hvordan har du kunne presse Hvidtsted derind??? Det er mig en gåde. :| :lol: :lol:
     
  7. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det må være keramisk fedt du tænker på BRABUS. :)
    Bruger heller ikke andet til bremser.
     

Del denne side