Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Justering af tænding 230E

Emne i 'Tændingslås' startet af Bilglad, 27 Februar 2014.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg arbejder pt. med 230E med kat og lambdaregulering af ke-anlæg, men mystisk nok også justerbar strømfordeler!

    Jeg kan se der er blevet pillet ved den tidligere og har nu sat mig for at jeg justere den korrekt ind med en tændingspistol for det bedste resultat

    Men mit spørgsmål er hvor sidder det mærke jeg skal belyse med tændingspistolen?
     
  2. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Krumtap remskiven.
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Alle de 230ere jeg har set kan du justere fordeler dækslet på 8)

    Du kan bruge det stik over på venstre Inter skærm til tændings pistolen.
    Og sigte ned på krumtaps skiven med mærkerne
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    De første af dem har ikke noget tændingsmodul.. Der sider en driver og balast mostand som i gamle dage, hvor man skal støve tændingspistolen af og justere på strømfordeleren og teste den med og uden vacum og alt det
     
  5. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Denne bil har et helt alm. tændingsanlæg som også ses på fx 300 E, kan det være motoren der er skiftet over fra en gammel model?
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jamen er det et tædnings modul eller en driver der sider der?
    Hvis der på tændings modulet, sider det 2 polet runde stik som kommer fra krumtapsføleren, så får du ikke så meget ud af at dreje på strømfordeleren, ud over at du kan justere den står ud fra den rigtige cylender.

    Du kan også se det på den måde, at hvis der sider en vacum slange på strømfordeleren, så er den med gammeldags tændings system.
     

Del denne side